2 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה  עם ילדים בכביש 85
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה  עם ילדים בכביש 85
"חבט ברכבו של המתלונן באמצעות הסכין". שחורי בתיעוד מכביש 85
התביעה המשטרתית הגישה הבוקר (יום ה') לבית משפט השלום בעכו כתב אישום נגד אורי שחורי (71) מכרמיאל, בגין איומים באמצעות מצ'טה על בני משפחה מירכא בכביש 85, לאחר שלא היה שבע רצון מאופן נהיגתם בכביש. הוא נאשם בעבירות של איומים, חבלה במזיד ברכב, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, ניסיון לפציעה וניסיון לפציעה כשהעבריין מזויין. בנוסף, האריך בית המשפט את מעצרו עד 20 בספטמבר.
האירוע התרחש ביום ראשון, לאחר שראמז מולא, שנסע עם אשתו ובנו בן הארבע בכביש צורית-גילון (כביש 85), עקף את מכוניתו של שחורי. בתגובה לכך, אותת שחורי וצפר למולא כמה פעמים. בעודו נוהג, לפי האישום, אחז שחורי בידו השמאלית במצ'טה עם להב באורך של כ-43 ס"מ. הוא איים על מולא בכך שהוציא את המצ'טה מחלון הנהג ונופף בה לעברו. בתגובה בלם מולא את מכוניתו, ושחורי שלא הספיק לבלום פגע פגיעה קלה עם רכבו ברכבו של מולא מאחור.
בהמשך, עקף שחורי את מכונית המשפחה וחסם את נתיב נסיעתה. הוא ירד מרכבו כשבידו המצ'טה, התקרב בזעם אל המכונית המשפחתית - ותועד בצילום כשהוא מנסה לתקוף את ההורים ובנם הקטן - תוך שהם בוכים וזועקים לסיוע. בשלב מסוים אף הכניס את להב המצ'טה למושב הנהג.

2 צפייה בגלריה
המצ'טה שנמצאה אצל החשוד שאיים לפגוע במשפחה שעקפה אותו בכביש
המצ'טה שנמצאה אצל החשוד שאיים לפגוע במשפחה שעקפה אותו בכביש
המצ'טה שנמצאה אצל החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
"הנאשם ניסה לפתוח את דלת רכבו של המתלונן על מנת לפצוע אותו, אך ללא הצלחה שכן המתלונן הצליח לסגור ולנעול את הדלתות והחלונות", נכתב באישום. "הנאשם פגע במזיד ברכב, הוא החל לחבוט ברכבו של המתלונן באמצעות הסכין".
כששחורי חדל ממעשיו והתרחק מרכבו של מולא, זה יצא מרכבו וצילם את לוחית הזיהוי של רכבו של שחורי. כאשר הבחין בכך, שב שחורי לכיוון רכבו של מולא והניף את המצ'טה לעברו. מולא נמלט חזרה לרכבו כששחורי בעקבותיו.
"הנאשם ניסה לפצוע את המתלונן בנסיבות מחמירות, באופן שהניף את הסכין לעבר המתלונן, שהצליח לסגור את דלת הנהג על להב הסכין שנותר בחלל הרכב כשידית הסכין נותרה מחוצה לו. הנאשם פגע במזיד ברכב באופן שמשך את הסכין פנימה והחוצה כמה פעמים על מנת לנסות לשחררה ללא הצלחה", נכתב עוד באישום.
"במעשיו אלו, החזיק הנאשם בסכין מחוץ לתחום ביתו ולא הוכיח כי החזיקו למטרה כשרה, איים על המתלונן באמצעות סכין בפגיעה שלא כדין בחייו ובגופו וזאת במטרה להפחידו או להקניטו, ניסה לפצוע את המתלונן בנסיבות מחמירות שלא כדין באמצעות הסכין וכן פגע במזיד ברכבו של המתלונן", טוענת התובעת עו"ד רגינה קוזנץ.
עו"ד תמי אולמןעו"ד אולמןצילום: ליאור אל-חי
לצד האישום הגישה התביעה המשטרתית בקשה להאריך את מעצרו של שחורי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "מדובר באירוע חמור ומסוכן, בריונות בכביש לשמה. אלימות מכוערת המהווה את הפחד הגדול ביותר שלנו כחברה, עת על רקע של סכסוך בין משתמשים בדרך והעובדה כי המתלונן עקף את הנאשם או בלשונו 'חתך אותו', מתפתח אירוע חמור שבמסגרתו נוטל המשיב סכין גדולה ומנסה לפצוע את המתלונן וכשזה נמלט אל רכבו חובט ברכבו של המתלונן וגורם לצלקות נפשיות לבנו ולרעייתו", נכתב בבקשה ."מדובר בהתנהגות חייתית ובריונית בכביש המופנית כלפי המתלונן ומשפחתו לרבות בנו הקטין".
עו"ד תמי אולמן, המייצגת את שחורי, מסרה בתגובה: "אלמד את חומר החקירה ואמסור את תגובתנו לבית המשפט".
רנ"ג יעקוב מרעי, רכז בכיר באח"מ גליל שחקר את שחורי, מסר כי "היה מזעזע לראות את החשוד מנופף בחרב הגדולה מול משפחה תמימה, כשברכבה פעוט בן 4. החשוד הודה במעשים המיוחסים לו, הביע חרטה והתנצל עליהם. הוא התקשה להסביר את מעשיו החמורים ומה קרה לו באותו רגע. הוא חשוד באיומים, ניסיון לחבלה חמורה, חבלה במזיד ברכב והחזקת סכין. אנו קוראים לכל אזרח שנתקל בעבירה פלילית לדווח למוקד 100 ולא לקחת את החוק לידיים".