סוזי, אמה של ספיר נחום ז"ל, התעמתה היום (שלישי) בבית המשפט עם הנאשם בחטיפה וברצח של בתה, וולא חלאילה. "רצחת לי את ספיר השארת לי שני ילדים יתומים, אתה לא מתבייש? אתה חיה, רצחת לי את הילדה שלי, אין לך כבוד בכלל. תסתכל לי בעיניים השארת לי נכדים בלי אמא", זעקה לעברו האם, בתחילת הדיון שבסיומו הוחלט להאריך את מעצרו של חלאילה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
5 צפייה בגלריה
סוזי, אמה של ספיר נחום
סוזי, אמה של ספיר נחום
סוזי, אמה של ספיר נחום
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
ולאא רובין ח'לאילה
ולאא רובין ח'לאילה
חייך לעבר חבריו. חלאילה בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
אמה של ספיר מיררה בבכי והטיחה בחשוד: "תענה לי אדם שפל שכמוך, למה השארת לי שני נכדים יתומים? מה עשית לנו? הרסת לנו את החיים, למה?". החשוד נכנס לדיון כשהוא מחויך וחייך לעבר חבריו באולם שהגיעו לעודדו.
שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן, החליט כבר בתחילת הדיון שלא לאפשר שחרור של חלאילה בתנאים מגבילים, והודיע שהמעצר יוארך עד תום ההליכים. עו״ד סנדי פרנץ אלקבץ, שמייצגת את משפחת נחום, סיפרה כי היא מלווה את המשפחה מתחילת הפרשה, ולא היה לה ספק שמעצרו של החשוד יוארך עד תום ההליכים. "השופט אמר בדיון שגם בתיק שהוא נסיבתי, יש פוטנציאל הרשעה ברף הגבוה".
5 צפייה בגלריה
סוזי, אמה של ספיר נחום
סוזי, אמה של ספיר נחום
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
ולאא רובין ח'לאילה
ולאא רובין ח'לאילה
(צילום: אלעד גרשגורן)
האם, סוזי הוסיפה בכאב כי החלטת ביהמ״ש להאריך את המעצר זו החלטה נכונה. "אני עם סיוטים בלילות, אני חוששת לנכדים שלי, פוחדת מה יהיה איתם, זו החלטה נכונה להשאיר אותו במעצר עד תום ההליכים. אני חולמת הרבה על הבת שלי ודואגת מאוד לנכדים שלי״, אמרה האם.
סנגורו של חאלילה, עו״ד אביעד חייט, אמר בסיום הדיון כי בכוונתו לערער לעליון על ההחלטה לעצור את החשוד עד תום ההליכים. "למדינה תהיה דרך ארוכה להגיע להרשעה בתיק הנסיבתי. נלמד את ההחלטה ואנחנו טוענים שאין ראיות והחשוד שלי צריך להיות בביתו".
חודש וחצי לאחר רצח ספיר נחום הגישה הבוקר (שני) המשטרה כתב אישום נגד אבי ילדיה, וולא חלאילה (34) מעכו, בגין רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה. "לא רצחתי אותה, זה הולך להיות כמו תיק זדורוב ופליסיאן", אמר חלאילה בבית המשפט, כשהוא מתייחס לרצח תאיר ראדה ולרצח בברנוער. לצד כתב האישום פירטה הפרקליטות את הראיות נגדו.
5 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום ז"ל והנאשם ברצח
(צילום: נחום סגל, באדיבות משטרת ישראל )



כתב האישום נגד חלאילה הוגש לפני כחודשיים, חודש וחצי לאחר רצח ספיר נחום. חלאילה (34) מעכו, אבי ילדיה של נחום, נאשם ברצח בנסיבות מחמירות וחטיפה. לצד כתב האישום פירטה הפרקליטות את הראיות נגדו.
גופתה של נחום (23), אם לפעוטה בת שנתיים ותינוק שחלאילה התכחש לאבהותו עליהם, נמצאה באזור היישוב הבדואי אבטין שליד קריית אתא, לאחר 10 ימים של חיפושים. כתב האישום לא מפרט כיצד חלאילה רצח אותה. מכתב האישום עולה כי מערכת היחסים בין חלאילה לנחום, אף היא תושבת עכו, התאפיינה בחוסר יציבות ומחלוקות, בין היתר בנוגע לחינוך וגידול הילדים, ובמהלך מאי השנה החלה נחום לפעול לפתיחה בהליך משפטי נגדו, במטרה שישלם מזונות.
חלאילה נעצר יום לאחר היעלמותה של ספיר בחשד שהוא מעורב בכך, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשנית ומעצרו הוארך כמה פעמים מאז, בחלק מהמקרים בעקבות אישור מיוחד שניתן מהיועצת המשפטית לממשלה. בדיונים קודמים שבהם הוארך מעצרו של חלאילה התעמתו איתו קרובי המשפחה של נחום וצעקו לעברו "רוצח".
לחלאילה עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011 הוא נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. הוא נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום. בסרטונים ברשת הוא תועד לועג לשוטרת וחוגג את הצתת מסעדת "אורי בורי" בעכו, במהלך המהומות בשומר החומות.