3 צפייה בגלריה
קלנסווה
קלנסווה
"בבזק מתחמקים מאחריות". עמוד תקשורת שקרס בקלנסווה
עמודי תקשורת של בזק קרסו בעקבות פגיעת משאית - ורבים מתושבי קלנסווה נותרו ללא אינטרנט כבר יותר משבוע. בעקבות התקלה, נאלצה מרפאת כללית בעיר, המשרתת יותר מ-9,000 מטופלים, לסגור את שעריה ולהפנות את מטופליה למרפאות אחרות. בבית הספר באותה שכונה צוות העובדים מתקשה להתנהל ללא יכולת למלא טפסים ולהשתמש באינטרנט.
3 צפייה בגלריה
קופת חולים כללית קלנסווה
קופת חולים כללית קלנסווה
"זו רשלנות". הכניסה למרפאת כללית בקלנסווה
בשבוע שעבר חשפנו ב-ynet את המצב הרעוע של תשתיות התקשורת והחשמל בחברה הערבית. עמודי תקשורת רבים של חברת בזק הותקנו בצורה מסוכנת, חלקם נוטים ליפול וחלקם אף קרסו. כמה מתושבי טייבה התלוננו אז על ניתוק מתמשך של שירות האינטרנט, עליו לא זכו למענה הולם. "זה יחס חמור, שמראה עד כמה יש זלזול בפניות. אם אנחנו חייבים להם כסף החברה תפנה לעורכי דין, אבל כשאנחנו סובלים אנחנו לא מקבלים את השירות הנדרש. הגיע הזמן לעצור את היחס הזה, ולא לעבור עליו בשתיקה".
כעת, גם בקלנסווה מצטרפים לתלונות על בזק. התושבים אמרו: "לא הגיוני שהשכונה תישאר ללא כל תקשורת. בזק מזניחה את הנושא, כאילו היא מבצעת ענישה קולקטיבית. יש חולים שבאים לקבל טיפול, אבל גם המרפאה סגורה. גם תלמידי בית הספר והחנויות. ביישוב יהודי התקלה הייתה מתוקנת תוך שעות או יום. החברה חייבת לעשות את המוטל עליה ובהקדם האפשרי".
3 צפייה בגלריה
ד"ר אמין מרעי
ד"ר אמין מרעי
"לא ראינו שינוי בשטח". ד"ר אמין מרעי
מטופלת מבוגרת אמרה: "זו רשלנות. זכותנו לקבל שירותי רפואה במרפאה, ולא לנסוע למקום אחר. אנחנו משלמים לבזק, אבל הם מתחמקים מאחריות ומשאירים יותר משכונה אחת ללא תקשורת. שיפסיקו להפקיר אותנו".
ד"ר אמין מרעי, מומחה ברפואת משפחה, אמר: "אנחנו לא יכולים לספק שירותים במרפאה בגלל הפסקת האינטרנט בכל השכונה. מדי בוקר מגיעים מספר רב של חולים שמופנים למרפאות אחרות. הנהלת כללית דיברה עם בזק לתיקון הליקוי, אך לא ראינו שינוי בשטח. ישנם מטופלים שיש להם תורים ומקבלים הודעות דרך האפליקציה על התורים האלה, אבל אין שירות בגלל המצב".
ד"ר טארק קשקוש אמר: "מצער שהגענו למצב הזה. המרפאה סגורה, הסבל של החולים נמשך ואיש לא מתקן את התקלה. אנחנו לא יודעים מה הסיבה לעיכוב הזה, אך בזק חייבת לעשות את חובתה. היא לא יכולה להפקיר את השכונה. כשאין שירות במרפאה זה פוגע בכולנו".
מבזק נמסר בתגובה כי משאית גבוהה שנסעה בשכונה בקלנסוuה תלשה את כבלי התקשורת וגרמה נזק לעשרה עמודי תקשורת במקום. בתוך כך, כבלי התקשורת שסיפקו שירות נחתכו ונלקחו מהמקום, דבר שיצר חבלה גדולה יותר. עם היוודע הדבר לבזק נשלח למקום צוות שהחל בעבודות. על פי הצפי, השירות יחזר בהדרגה ממחר ועד ליום חמישי.