3 צפייה בגלריה
נור טאליה ריאן נרצחה בחיפה
נור טאליה ריאן נרצחה בחיפה
נור (טאליה) ריאן
חקירת רצח נור (טאליה) ריאן בחיפה: המשטרה עדכנה בצהריים (שישי) כי עצרה ארבעה חשודים, בהם שני בניה של האישה (41) - בני 18 ו-20. חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל מסרו כי "נבדקים מספר כיווני חקירה, בהם רצח על רקע כבוד המשפחה".
המשטרה עצרה כבר אתמול את ארבעת החשודים. מלבד בניה של המנוחה נעצרו שני חשודים נוספים, נער בן 16 וצעיר בן 27, להם אין קשר משפחתי איתה. כולם חשודים ברצח.
3 צפייה בגלריה
הזירה ברחוב ארלוזורוב, חיפה
הזירה ברחוב ארלוזורוב, חיפה
זירת הרצח בחיפה, אתמול
(צילום: איתן גליקמן)

אתמול בצהריים נכנסו שני גברים רעולי פנים לדירה שבה התגוררה ריאן ברחוב ארלוזורוב בשכונת הדר בחיפה, וירו לעברה ולעבר בן זוגה, תושב שפרעם בן 27. בן הזוג הצליח להימלט מהמקום ללא פגע, אך ריאן נפגעה. צוות מד"א ניסה לבצע בה פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותה. החשודים נמלטו, והמשטרה ניהלה מצוד אחריהם. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר היה בניסיון חיסול שהסתבך, וייתכן שבן זוגה של ריאן היה היעד לרצח.
מפקד מרחב כרמל, נצ"מ אלי מגן, אמר: "מדובר ברצח מצער מאוד. כבר בזירה הטלתי את החקירה על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב. המטרה הייתה לפעול בצורה ממוקדת ומהירה, כשהזירה עצמה דיברה. חילקתי את זה לשניים - צוות שיתעסק באיסוף הראיות בזירה וצוות נוסף שיפעל כמה שיותר מהר כדי לשים יד על המבצעים. בכל חצי שעה קיימנו הערכת מצב והרכבנו את התמונה כולה, ובסוף היום שמנו יד על ארבעה חשודים - שניים מהם הם ילדי המנוחה המתגוררים במרכז הארץ. הם היו במנוסה ונעצרו זמן קצר לפני שעברו לשטחים. הראיות נגד הארבעה הן ראיות טובות".

מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי, מסר: "לא נרפה ונרדוף את מחוללי הפשיעה בכל מקום ומקום ובכל זמן". רפ"ק יהודה סרור, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל, הוסיף: "התחקינו אחרי החשודים בכל האמצעים שעומדים לרשות משטרת ישראל כדי להגיע אליהם ולעצור אותם". פרמדיק מד"א אבי עבדי סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו אישה שוכבת מחוסרת הכרה עם פצע ירי בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות, אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".
ריאן, תושבת כפר ברא במקור, התגרשה לפני כמה שנים ולה שבעה ילדים, שניים מהם חשודים כאמור ברציחתה. היא הייתה מוכרת למשטרה מאירועי אלימות במשפחה קודמים שעברה, ואף שהתה במקלט לנשים מוכות. במשטרה ציינו כי ריאן, שהייתה גרושה, התגוררה שנים ארוכות במרכז הארץ ובאזור שפרעם לפני שעברה להתגורר בחיפה לפני כמה חודשים. "היא גרה בחיפה עם בת נוספת שלה, בת 16", אמר מפקד מרחב כרמל נצ"מ אלי מגן. "כדי לשמור על שלומה של הבת, דאגנו באמצעות הרווחה שהיה תהיה במקום מבטחים".
3 צפייה בגלריה
נור טאליה ריאן הנרצחת מחיפה מרחוב ארלוזרוב 98
נור טאליה ריאן הנרצחת מחיפה מרחוב ארלוזרוב 98
נור (טאליה) ריאן. התגרשה לפני כמה שנים
(מתוך הרשתות החברתיות )
עישה ריאן, אמה של נור, סיפרה אתמול: "מאז שנודע לי אני בהלם, ולא יודעת על מה רצחו אותה. רצחו אישה טובה ומהממת. אני עוד לא מעכלת שבתי נרצחה. הייתי בבית קשישים ופתאום אני מקבלת מהגרוש שלה שהיא נרצחה. היא התגוררה אצלנו לאחר שהתגרשה, ואחר כך עברה לכפר קאסם כי רצתה לגדל את ילדיה. בהמשך היא עברה להתגורר בחיפה".
היא הוסיפה כי "רק לפני כשבוע היא התקשרה אליי ואמרה לי: 'אמא, בא לי לחבק אותך. אוהבת אותך מאוד. התגעגעתי אלייך', ולצערי היא נרצחה בדם קר. הייתי רוצה להיות לידה אבל הרוצח חטף את נשמתה. אני מחכה לחבק אותה כשתהיה בארון המתים. הבנים שלה במצב קשה מאוד, גם האחיות שלה. לא יודעת איך אנחנו יכולים להתאושש לאחר הרצח הנפשע. בחברה הערבית כל יום רוצחים אדם ועכשיו זה הגיע אלינו".

גם אחיה של נור הגיב לרצח ואמר אתמול כי "היא התגוררה במקלט נשים בחיפה בשנת 2018 ואסור היה לנו לפגוש אותה בגלל בעיות. לאחר מכן היא עברה לדירה שבה נרצחה, בעזרת גוף ממשלתי שבוחר בתים לנשים מוכות במקום מקלט". אחרי שהופצו טענות לפיהן המשפחה מעורבת ברצח, הוא הסביר כי "אין לנו שום קשר לרצח ולא חשבנו על מעשה כזה. בעת שהמעשה קרה האחיות שמעו על רצח של אישה ערביה והתחילו לכתוב: 'מקווים שנור במצב טוב, תתקשרו אליה כי רוצים להירגע'. אז ידענו שהיא נרצחה".
בקבוצה בפייסבוק שהיוותה מרחב לנשים שנפגעו מאלימות כתבה נור בעבר כי "נראה לי שלכולנו אותו כאב, עברתי את כל סוגי האלימות. רציתי להגיד לכן שהבית שלי פתוח אם מישהי מאוימת, או שרע לה".
דני לוימפקד מחוז חוף ניצב דני לויצילום: דוברות המשטרה
הדירה שבה גרה ריאן מפוצלת ומתגוררים בה כמה אנשים. אתמול ניהלה הנרצחת ויכוח עם שכניה, ובתיעוד מהגעת השוטרים למקום היא נראתה מובלת לתוך ניידת המשטרה. אחת מהשכנות סיפרה אתמול: "היא אמרה לנו שעברה חיים קשים עם הרבה מקרי התעללות והיא חששה לחייה, פחדה שאולי מישהו ינסה לרצוח אותה. אולי היא בכלל לא הייתה היעד, וניסו לפגוע בגבר שהיה בדירה בקומה הראשונה ואז משהו הסתבך".