מפקד מחוז תל אביב במשטרה הוציא היום (רביעי) צו סגירה למשך 30 יום למסעדת "הזקן והים" בנמל יפו, שהעסיקה שוהים בלתי חוקיים ונתנה להם מקומות לינה. במהלך מסירת צו הסגירה הערב למסעדה, התפתחה במקום אלימות קשה נגד השוטרים - ועובד בן 21 במסעדה אף נעצר אחרי שתקף אחד מהם.
בתיעוד נראים מספר אנשים מנהלים מאבק אלים מול השוטרים שהגיעו למקום, כשאחד מהם אף נזרק לעבר אחד השולחנות. שניות ספורות לאחר מכן המשטרה השתלטה על הנעשה.
מהמשטרה נמסר כי "בפעילות שוטרי משטרת ישראל בתל אביב נאספו ראיות לכאורה כי מסעדה ביפו העסיקה והלינה בעסק ובדירת מגורים, שוהים בלתי חוקיים תושבי הרשות הפלסטינית ללא אישורי כניסה או עבודה כדין בישראל. זאת, לאחר מספר ביקורות במועדים שונים שביצעה המשטרה בבית העסק בחודש נובמבר 2021".
מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, כתב בהחלטתו כי "לאור הראיות שנאספו, נמצא שהמעסיק העסיק והלין את השב"חים בעסק ובדירת מגורים נוספת ללא אישורי שהייה ועבודה כדין. בנסיבות לעיל אני מוצא כי שלום הציבור גובר אל מול בחינת הנזק הכלכלי ומורה על סגירת העסק למשך 30 ימים החל מהיום".
בנו של בעלי המסעדה בנמל יפו הוא אחמד דאוד (21), אחד משני הנאשמים בהשלכת בקבוק התבערה שפצע קשות בן 12 באמצע חודש מאי במהלך מבצע שומר החומות. דאוד שימש גם כמנהל במסעדת "הזקן הים" בנמל יפו. נדגיש כי אין קשר בין המסעדה בנמל לבין המסעדה בעלת השם הזהה שממוקמת ברחוב קדם בעיר.
רק בתחילת השבוע, פלסטיני בן 18 ששהה בישראל ללא היתר ניגש לבני זוג שהלכו ברחוב בת ים בעיר, דקר את הגבר (67) ופצע אותו באורח בינוני. הוא נמלט מהמקום רגלית ונתפס כעבור כשעה.