ראש הממשלה נפתלי בנט חנך הבוקר (יום ד') את מרכז החיסונים של שירותי בריאות כללית בסינמה סיטי בירושלים. נכון לאמש, 142,334 בני אדם התחסנו במנה השלישית נגד קורונה.
בנט אמר כי "המטרה שלנו זה לשמור על ישראל פתוחה, אבל לא להגיע למצב שבתי החולים חלילה יצטרכו יום אחד להגיד 'אין לנו מקום, אתם לא יכולים להיכנס'. זה לא יכול לקרות בישראל, אנחנו יכולים לחשב איך מגיעים לזה והמטרה היא לא להגיע לזה, אבל יודעים מתי ללחוץ על הברקס, לכן הציבור יכול לפעול ביחד, אנחנו יכולים למנוע הגעה לאותה תקרה שאנחנו לא רוצים להגיע אליה".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במרכז החיסונים של כללית בירושלים
נפתלי בנט במרכז החיסונים של כללית בירושלים
"זה יעבוד אבל צריך לעטות מסכות". בנט במרכז החיסונים של כללית
(צילום: אוהד צויגנברג)
בנט הוסיף כי "הכלי האפקטיבי מכולם הוא מסכה, ככשני אנשים עוטים מסכה אנחנו מורידים את סיכויי ההדבקה ב-98%. זה בלתי נתפס, אפילו יותר אפקטיבי מהחיסונים". לדבריו, אנשים "חושבים שהחיסונים לא עובדים, לא. הם עובדים מצוין. כשאתה מתחסן רמת הנוגדנים וההגנה גבוהה, ואז על פני זמן היא בהדגרה יורדת כמו סוללה באייפון, זה יורד. ומה שעושים עכשיו אצל המבוגרים, כי שם הירידה מהירה, פשוט מטעינים את האייפון מחדש.
"זה יעבוד אבל צריך לעטות מסכות, בעיקר גיל הביניים, בני ה-40, משום שלא מאפשרים להם עדיין זריקה שלישית", אמר בנט. "כדי שלא נצטרך להגיע להגבלות הרבה יותר קשות אנחנו נתחסן, יש מיליון צעירים שעוד צריכים להתחסן ועוד 1.2 מיליון מבוגרים. נעטה מסכות ונשמור על ריחוק וזה בדינו".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במרכז החיסונים של כללית בירושלים
נפתלי בנט במרכז החיסונים של כללית בירושלים
"צאו להתחסן - עכשיו". בנט במרכז החיסונים של כללית
(צילום: אוהד צויגנברג)
בקבינט הקורונה אמש הוחלט בין היתר על הרחבת התו הירוק למקומות סגורים באופן גורף. הפטור מהתו הירוק לילדים עד גיל 12 יבוטל ביום שישי, 20 באוגוסט. עטיית מסכות תידרש גם בחללים פתוחים שבהם יש יותר מ-100 בני אדם. כמו כן, הוחלט על צמצום עבודה באתרים ממשלתיים ל-50% מהמשרד ועל המלצה למגזר הפרטי לעבור לעבודה מהבית, וכן על איסור טיסות גורף למדינות אדומות וחיוב בידוד לחוזרים ממדינות כתומות.
בהודעת משרד ראש הממשלה בתום ישיבת שרי הקבינט אמש צוין בין היתר כי "הוחלט על מגבלות נוספות, לצד קריאה ברורה לציבור: מגפת הדלתא מדבקת הרבה יותר, ומזנקת בכל העולם. הימנעו מהתקהלויות, וצאו להתחסן - עכשיו. אחרת, לא יהיה מנוס מהטלת מגבלות חריפות יותר, לרבות סגר".