ניו יורק הודיעה ששרידי גופותיהם של שני הרוגים במתקפת הטרור במרכז הסחר העולמי זוהו השבוע, כמעט 20 שנים אחרי המתקפה. "זה לא משנה כמה זמן חלף מאז 11 בספטמבר 2001. אנחנו לעולם לא נשכח, ומבטיחים להשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי לוודא שכל ההרוגים יוכלו להתאחד עם בני משפחותיהם", אמרה ד"ר ברברה ספמסון, ראש המכון לרפואה משפטית בעיר ניו יורק. 20 שנה ל-11 בספטמבר: • היום שבו העולם התעורר / רון בן ישי על המאבק בטרור מ"24" עד "הומלנד": זו לא אותה אמריקה / ציפי שמילוביץ תום עידן האחריות / נדב איל"הפכתי לזומבית". עבור הניצולים, 11 בספטמבר לא נגמר

3 צפייה בגלריה
הפיצוץ במגדל השני
הפיצוץ במגדל השני
11 בספטמבר 2001. 2,753 בני אדם נהרגו במגדלי התאומים
(צילום: AP)
2,753 בני אדם נהרגו בפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק ב-2001. יותר מ-1,100 מההרוגים עדיין לא זוהו רשמית. לפי ד"ר סמפסון, המאמצים הממושכים והקפדניים של ניו יורק לזהות את כל קורבנות מתקפת הטרור הם "החקירה הפורנזית הגדולה והמורכבת ביותר בהיסטוריה של ארה"ב".
ניו יורק הודיעה שהזיהויים החדשים, 20 שנים אחרי ששני מטוסי נוסעים שנחטפו התרסקו במגדלים, התאפשרו בזכות התפתחות בטכנולוגיית ה-DNA. המעבדות הצליחו לבצע התאמה בין מקטעי DNA של שרידי גופות שנמצאו בהריסות לדגימות DNA שסיפקו קרובי המשפחה של ההרוגים.
3 צפייה בגלריה
ארכיון 11.9.2001 כבאי יושב ב הריסות מגדלי התאומים ב 11 בספטמבר
ארכיון 11.9.2001 כבאי יושב ב הריסות מגדלי התאומים ב 11 בספטמבר
הריסות המגדלים במרכז הסחר העולמי בניו יורק
(צילום: AFP)
ניו יורק הצליחה לזהות את שרידי גופתה של דורותי מורגן, מהיישוב המפסטד בלונד איילנד. מורגן, שעבדה כברוקרית בחברת הביטוח מארש אנד מקלנן, הייתה בקומה ה-94 במגדל הצפוני במרכז הסחר העולמי. כמה רגעים לפני שנהרגה היא שוחחה עם בתה בטלפון. היא הייתה בת 47 במותה.
שרידי גופתה של דורותי מורגן התגלו ב-2001 בהריסות המגדלים בניו יורק. השרידים של הרוג נוסף שזוהה כעת - ומשפחתו ביקשה שלא לפרסם את שמו - נמצאו בהריסות ב-2001, 2002 ו-2006. שני ההרוגים בפיגוע במגדלי התאומים הם הראשונים שזוהו בחקירה הממושכת מאז אוקטובר 2019.
3 צפייה בגלריה
פעילות חילוץ כמה ימים אחרי האסון
פעילות חילוץ כמה ימים אחרי האסון
פעולות חילוץ בהריסות המגדלים, כמה ימים אחרי המתקפה
(צילום: EPA)
מארק דיזייר, מנהל צוות זיהוי ה-DNA בהריסות מרכז הסחר העולמי, אמר אתמול שהוא מקווה שההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיית ה-DNA יובילו לזיהויים נוספים של קורבנות מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה. עם זאת הוא ציין ששרידי גופותיהם של קורבנות רבים לא יזוהו לעולם.