2 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק ברכבת
תיעוד הנזק ברכבת
פגיעת כבל החשמל בקטר הרכבת, בחודש שעבר
כבל חשמל ניתק אמש (יום רביעי) מעמודו, ככל הנראה בשל קצר, ופגע בקטר רכבת נוסעת ליד תחנת ההגנה בתל אביב. בעקבות האירוע המסוכן, שקרה בפעם השלישית בחודש מאי בלבד, הופסקה פעילותה של הרכבת למשך שעה וחצי - עד שהמשיכה בנסיעתה לכיוון נמל התעופה בן גוריון. עם הגעתה ליעד, עברו הנוסעים לרכבות אחרות.
האירוע יצר בהלה גדולה בקרב הנוסעים בקו חיפה-מודיעין, שדיווחו על "הבזק אור" טרם עצירת הרכבת. צוות שהגיע למקום וידא שהכבל לא כרוך ברכבת, שכן במצב כזה המשך הנסיעה היה מוביל להרס כל רשת תשתית החשמל.
יערה (28), סטודנטית המתגוררת בחיפה שהייתה בדרכה לבית הוריה במודיעין, סיפרה: "פתאום ראינו הבזק אור והרכבת נעצרה, כולנו היינו בשוק. עברו עוד כמה דקות עד שהודיעו לנו שנפל כבל חשמל, וביקשו שלא ניגע בדלתות החיצוניות של הרכבת, בחלונות ובדלתות בין הקרונות. כנראה חששו מחשמול". עם זאת, מבדיקת ynet עולה כי בשום שלב באירוע לא נשקפה סכנת התחשמלות, שכן החשמל נותק אוטומטית.
יערה ציינה כי כמה דקות לאחר מכן גם המזגן הפסיק לעבוד, והחשמל בקרונות עבד לפרקים. "היינו בחושך בלי אפשרות ללכת לשירותים, בזמן שראינו רכבות אחרות חולפות על פנינו", היא אמרה, "רק אחרי שעה וחצי בלי חשמל הרכבת החלה לנוע לתחנת נתב"ג - שם הורידו את כולנו. היה כאוס לגבי לאן להמשיך. למזלי אבא שלי בא ממודיעין לאסוף אותי".
2 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק ברכבת
תיעוד הנזק ברכבת
כבל החשמל שנקרע באחת התקריות הקודמות בחודש שעבר
רק בחודש שעבר, בשל תקלה ברשת החשמל של הרכבת, הופסקה לשעתיים תנועת הרכבות בקו המערבי בנגב. כמה ימים לפני כן אירע מקרה נוסף בקו נתב"ג-ירושלים - אז כבל חשמל של הרכבת נפל ופגע ישירות בשמשת הקטר. כתוצאה מהפגיעה בחלון קטר הרכבת, שהייתה בדרכה לירושלים מהמרכז, נשבר החלון הממוגן העבה במיוחד, וסימני חריכה נראו עליו בבירור. בשונה משני המקרים הללו, שבהם החלק המחזיק את כבלי החשמל ניתק מהעמוד, בתקרית האחרונה היה כאמור קצר באחד הכבלים - והוא עצמו נפל על הקטר. פרויקט החשמול הוא פרויקט הדגל של מנכ"ל הרכבת היוצא, מיכאל (מיכה) מייקסנר, שהודיע לפני כשבועיים וחצי על התפטרותו.
רכבת ישראל מסרה: "רכבת שהייתה בדרכה לנתב"ג נגעה בכבל חשמל מרשת החשמל הרכבתית, שבשל סיבות שנבדקות נקרע והתנתק. יש להדגיש שבשום שלב לא הייתה סכנה לנוסעים ולתקינותה של הרכבת, ולאחר ביצוע בדיקות הבטיחות הנדרשות היא המשיכה בנסיעתה. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על האירוע והם יפוצו בהתאם לנהלי משרד התחבורה. כמו כן, אנו נחדד את הוראות ההתנהלות והכריזה בזמן אירוע מסוג זה לעובדי הרכבת. בימים אלו, ולנוכח מספר תקלות ברשת החשמול, חברת 'סמי' שהקימה את התשתית מבצעת תהליך בדיקה מדוקדק של כלל הרשת החשמלית, לצורך איתור ליקויים ותיקונם המיידי".