3 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
גל הירש
(צילום: משרד רה"מ)
נמשכת הביקורת על ראש מטה החטופים: אחרי הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנציגי משפחות החטופים, חלק מהמשפחות קיימו שיחת זום עם ראש מטה החטופים והנעדרים, תת-אלוף (במיל') גל הירש - וכמה מהם העבירו ביקורת קשה על התנהלותו.
גיל דיקמן, שקרובת משפחתו נחטפה מבארי לרצועת עזה, כתב פוסט בפייסבוק: "גל הירש, 'הממונה על החטופים', עלה לשיחה ראשונה איתנו אחרי שלושה שבועות. הוא לא נתן לנו שום עדכון, חילק לנו משימות ('תסייעו במשימת ההסברה!"), וכשהעזנו לשאול מה הוא מתכוון לעשות כדי להחזיר את כולם הביתה - הוא שם את כולנו על מיוט!".
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
3 צפייה בגלריה
גל הירש בשיחה עם משפחות החטופים
גל הירש בשיחה עם משפחות החטופים
קטע משיחת הזום עם גל הירש, שהעלה לפייסבוק גיל דיקמן
(מתוך פייסבוק)
דיקמן הוסיף: "אתם הפקרתם את כולנו ב-7 באוקטובר, עכשיו אתם מפקירים את היקרים שלנו שוב. הם עדיין בחיים, ואתם מניחים להם חרב על הצוואר. החיים שלהם בידיים שלכם. תחזירו את כולם הביתה עכשיו".
משה רדמן, אחד ממארגני ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, שוחח עם כמה מבני המשפחות שהיו נוכחים בשיחה עם גל הירש. "בא לי לתלוש שערות. כמה עסקנות, חובבנות ופוליטיקה מצד המדינה, נורא!", הוא כתב ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר).
3 צפייה בגלריה
משה רדמן במסיבת עיתונאים של מובילי ההתנגדות לדיקטטורה
משה רדמן במסיבת עיתונאים של מובילי ההתנגדות לדיקטטורה
"הכול פוליטי וחובבני". משה רדמן
(צילום: מוטי קמחי)
לדברי רדמן, "אחרי שהיום הם יצאו בהצהרה שעד 20:00 הם מבקשים פגישה עם גלנט ונתניהו, ואם לא הם יוצאים לחסום את המדינה, גלנט קבע איתם פגישה למחר. נתניהו ראה שגלנט קבע איתם, אז הוא מיהר לקבוע איתם כבר הערב (כדי שגלנט חס ושלום לא יקבל קרדיט פוליטי), ונקבעה פגישה תוך פחות משעה. מי הגיע אליה? מי שיכול היה להגיב כל כך מהר ולהגיע לראש הממשלה. מי נכח בפגישה? שבע משפחות של חטופים ונציגים ספורים מטעם המדינה, ביניהם - בנימין נתניהו, שרה נתניהו, גל הירש והשרה מירי רגב.
"אחרי שהייתה תרעומת בקרב המשפחות על כך שהפגישה נקבעה מעכשיו לעכשיו ומעטים הספיקו להגיע, נקבעה פגישת זום, גם היא מעכשיו לעכשיו, עם גל הירש. אמה-מה - היו משפחות שלא הצליחו להיכנס במהירות הנדרשת, וחמור מכך - הזום היה מוגבל ל-100 משתתפים, אז איך אומרים הילדים? 'מי שתפס תפס'. אלו שהתמזל מזלם להצטרף לזום וניסו לשאול שאלות קשות, נחסמו והירש פשוט העביר אותם ל Mute!. הכל פוליטי, הכל חובבני, הכל בשליפה, הכל לא ענייני ומי שתמיד נרמס מתחת לגלגלים זה אנחנו הציבור".


מוקדם יותר כאמור ראש הממשלה נתניהו נפגש בקריה בתל אביב עם נציגי משפחות החטופים. הפגישה הגיעה לאחר ביקורת חריפה שנמתחה על ראש הממשלה ושר הביטחון יואב גלנט מצד המשפחות, ברקע החשש הכבד לשלום יקיריהם המוחזקים בעזה, לאחר הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועה.
במקביל לפגישתם עם ראש הממשלה, עשרות הפגינו מול שער הכניסה לקריה עם תמונות החטופים. כמה מהמפגינים חילקו סרטים צהובים לנהגים שחלפו במקום כאות הזדהות עם החטופים. ברחבת מוזיאון תל אביב, שם הוצב השעון שסופר את זמן החטופים בשבי חמאס, התאספו עשרות מפגינים. במהלך ההפגנה נשמעה אזעקה בתל אביב והנוכחים נכנסו לחניון התת קרקעי הסמוך, אך שבו לרחבת המוזיאן לאחר מכן.
בשלב מסוים בני המשפחה והמוחים במקום החלו לרדת לכביש ברחוב שאול המלך, בצעקות "די לשקט, צריך להפוך את המדינה. אנחנו רוצים את החטופים בבית עכשיו. הילדים שלנו שם, אם לא נפעל עכשיו אף אחד לא ידאג לנו". המשטרה הכילה את ההתקהלות וכרזה למפגינים לעזוב. בני המשפחות הדגישו: "החיים של החטופים נגמרו אנחנו לא זזים מפה, להחזיר אותם עכשיו".