החשבון נסגר עם עונשים כבדים: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בצהריים (שני) עונשי מאסר על שניים מארבעת המורשעים באונס בנסיבות מחמירות של הנערה בת ה-16 במלון הים האדום באילת ב-2020. על איסי רפאילוב (31) מחדרה נגזרו 22 שנות מאסר, איליזיר מאירוב (31) מחדרה נשלח ל-14 שנות מאסר. עונשם של שני תאומים בני 19 שהיו קטינים בעת ביצוע המעשה והורשעו גם הם באונס יינתן במועד אחר.
לעיון בתקציר גזר הדין שהותר לפרסום - לחצו כאן
המתלוננת לא נכחה באולם, וצפתה בדיון מרחוק. במועד אחר יינתנו גם עונשיהם של בגיר נוסף וחמישה קטינים בעת ביצוע המעשה: ארבעה מהם הורשעו בסיוע לאונס (שלושה מתוכם גם במעשים מגונים), אחד מהם הורשע במעשים מגונים, ואחד בשידול למעשים מגונים. רפאילוב יפצה את הקורבן ב-200 אלף שקלים, ומאירוב ב-100 אלף שקלים.
3 צפייה בגלריה
איסי רפאילוב, איליזיר מאירוב
איסי רפאילוב, איליזיר מאירוב
איסי רפאילוב, איליזיר מאירוב והמלון
(צילום: בראל אפרים)

ראש הרכב השופטים יעל רז לוי והשופטים גילת שלו ואהרון משניות ציינו בגזר הדין: "זהו סיפור על נערה צעירה שמחה ותאבת חיים שבעת שבילתה בחופשת קיץ באילת שתתה משקאות אלכוהוליים. הנאשם רפאילוב פגש בה כששיחר לטרף. מכאן ובתפנית חדה ומסויטת הפך בילוי עם חברים לאירוע פוגעני בו במשך שעה עברה פגיעה על ידי מספר רב של נאשמים".
עוד ציינו השופטים כי כל הבאים לחדרה של הנערה היו מודעים למה שמתחולל, ולא רק שאיש מהם לא עצר את הפגיעה - אלא שהם הצטרפו בצחקוקים. "איש מהם לא חס עליה", קבעו השופטים. הם דחו את טענת ההגנה שלפיה המורשעים לא השתמשו באלימות נגד הנערה. "כבר נקבע כי לא אחת מעשה האונס כשלעצמו הוא פעולה תוקפנית ואלימה". השופטים ציינו כי התנהגות מסוג זה מחייבת ענישה קשה. "הם לא גילו ולו זיק של אמפתיה למתלוננת". 
באשר לחלקו של רפאילוב, ציינו השופטים: "בעוד המתלוננת פוסעת בקושי ונתמכת על-ידי אחרים במסדרון המלון, היא 'נטקפה' על-ידי הנאשם שיצא למסדרון למשמע ההמולה וללא היסוס הציג מצג כוזב כי הוא אדם בוגר, בעל ניסיון במתן עזרה רפואית, והוא יטפל בה ויגיש לה עזרה. הנאשם הוביל את המתלוננת אל חדר 216 במלון, שם החל לבצע בה את הפגיעות המיניות הקשות, שם נרמס כבודה וחוללה פרטיותה. אותו חדר שהאנושיות והמוסר נותרו מחוץ לו, הפך בהרף עין ל'סדום ועמורה'".
3 צפייה בגלריה
גז"ד בפרשת האונס במלון הים האדום באילת
גז"ד בפרשת האונס במלון הים האדום באילת
רפאילוב ומאירוב בבית המשפט
השופטים הוסיפו כי מאירוב אנס את המתלוננת לאחר שרפאילוב עשה זאת קודם לכן, "ותוך כדי כך הנאשם 2 (רפאילוב) מצלם את אינוסה של המתלוננת על-ידי נאשם 1 (מאירוב) ומשמיע לו קריאות עידוד באומרו 'תפרק אותה'. כל הבאים אל החדר שבו חולל גופה של המתלוננת הקטינה, בחרו להיכנס אליו תוך שהם מודעים לפגיעות המתחוללות בחדר, לפגיעות הקשות בפרטיותה של המתלוננת, בזכותה לכבוד כאדם וכפרט".
בית המשפט הדגיש כי מסכת העבירות שביצעו רפאילוב ומאירוב תוך חילול גופה וכבודה של הנערה, הם מהקשים שנראו בין כותליו: "לא תיק אחד ולא שניים ראינו בימי חלדנו בתיקי הפשיעה החמורה שאנו שומעים יום יום, והאופן בו בוצעו העבירות בתיק זה חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו ובמידת ההתפרקות שהייתה בו מערכים אנושיים בסיסיים של כבוד, חמלה ואנושיות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד רותם יוחנני
עו"ד רותם יוחנני
עו"ד רותם יוחנני
ראש הרכב השופטים רז לוי פנתה למתלוננת שלא הגיעה לדיון: "אנחנו מקווים שהיא תגייס את המשך הכוחות לנהל את מסלול חייה. יש פה התקדמות. הרבה הצלחה בהמשך".
עו"ד רותם יוחנני מפרקליטות מחוז דרום שניהלה את התיק אמרה: "עונשים אלה מבטאים את חומרת המעשים שביצעו הנאשמים ואת עומק הנזק וביזוי וההשפלה שנגרמו למתלוננת. העונש מעביר מסר חד משמעי וערכי, שגופה ונפשה של נערה אינו הפקר. זה מסר לכל מי שנטל חלק באונס, ביצע עבירת מין, גם מי שהציץ. אנחנו תקווה שהמסרים של בית המשפט בגזר הדין והכרעת הדין יהדהדו, יילמדו ויסייעו למניעת מקרים דומים בעתיד".
עו"ד ניר יסלביץ', סנגורו של רפאילוב, אמר: "הנני מכבד את גזר הדין, למרות שאני לא מסכים עם התוצאה שאליה הגיע בית המשפט הנכבד. המקום לערער על תוצאות בית המשפט הוא בבית המשפט העליון ולא בתקשורת וכך ייעשה".
מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית נמסר: "אחרי ההרשעה המהדהדת, טוב שבית המשפט נתן תג מחיר סביר למעשים המתועבים שהובילו רפאילוב ומאירוב. פרשת האונס הקבוצתי באילת היא סיפור אימה אישי, וכתב אישום חברתי שהכריח את החברה הישראלית להסתכל במראה - ולהבין כיצד ייתכן שלא גידלה ולו צדיק אחד בסדום. אנו מקוות שקביעת בית המשפט תסמן את המשך הדרך, ושגם שאר השותפים לאונס בחדר 216 יזכו לענישה הולמת".
קורבן האונס, כיום בת 20, צפתה בהכרעת הדין של התוקפים בספטמבר בשנה שעברה בחדר פרטי ונפרד בבית המשפט. השופטים פנו אז בתום הדיון לצעירה: "לא נוכל לסיים את ענייננו מבלי לומר מספר מילים למתלוננת שהעידה בפנינו בכנות, באומץ רב ובאופן אותנטי. קולך, שנאלם בחדר 216, נשמע היטב והדהד בין כותלי בית המשפט".
בהכרעת הדין בשנה שעברה ציינו השופטים: "החשיפה לראיות בתיק זה, לתמונות מן המסדרון של הנאשמים מתגודדים סביב החדר וצובאים עליו כאילו מתרחשת שם הצגה, פותחים את הדלת בחדר לא להם, מציצים, מצחקקים, נותנים 'כיפים' זה לזה, נכנסים לחדר והכול כשמה שהם רואים לנגד עיניהם בתוך החדר הוא את המתלוננת שרועה עירומה, כגופה או כפסל ואנשים עושים בה כבשלהם, הדירה שינה מעינינו".
עוד ציינו אז השופטים: "העולה מצפייה בסרטונים המתעדים את המתרחש במסדרון בדקות אלו מטריד ועצוב, ומשקף אובדן דרך של נערים צעירים, והתפרקות מכללי מצפון ומוסר בסיסיים. ההתלהבות, הצחוקים וגילויי ה'כבוד' וההערכה שקיבלו שניים מהנאשמים בעת ולאחר שאנסו את המתלוננת, מלמדים על האווירה הרעילה של ביזוי, זלזול והחפצת המתלוננת, ששררה בחדר ובסביבתו".

התאומים אנסו בזה אחר זה

מכתב האישום עלה כי באוגוסט 2020 הנערה שתתה לשוכרה בחדר של מכריה, עד כדי כך שחושיה התערפלו והיא לא הייתה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה. בשלב מסוים נכנסו לחדר רפאילוב ומאירוב, לאחר שקודם לכן הבחינו בה בבריכת המלון. עוד עולה מהאישום כי הם ניצלו את מצבה ואנסו אותה, ולאחר מכן הצטרפו למתקפה המינית התאומים, שהיו אז בני 17, ואנסו אותה בזה אחר זה. בשל מצבה של הנערה, שלא זוכרת את רוב המקרה, רוב הראיות התבססו על DNA, ממצאים דיגיטליים והודאות הנאשמים.
הנערה העידה במהלך הדיונים, ולפני שנה התראיינה לתוכנית "עובדה". "אני יודעת שאם הם יתחילו לדבר ואני אהיה בשקט, אז מה יגידו? איפה היא בסיפור הזה? למה היא לא מדברת? ובסוף יבואו ויאמינו להם. אז עדיף קודם שיתחילו לשמוע את הצד שלי לפני שישמעו את הצד שלהם", אמרה הנערה בריאיון. על אירועי אותו היום סיפרה: "הייתי רוצה לדעת מה היה ומי היה ומה עשה, זה מעצבן שאת לא יודעת משהו שאת עברת. אבל מצד שני יכול להיות שזה טוב שאני לא יודעת את זה. הראש לא זוכר, אבל הגוף עדיין בטראומה. הגוף זוכר, הראש לא".
בינואר בשנה שעברה ניתן גזר הדין הראשון בתיק. שופט בית משפט השלום לנוער אחמד אבו-פריחה החליט אז שלא להרשיע את הנאשם, שהיה בן 17 בזמן התקיפה המינית במלון, לאחר שהתברר כי הוא נכח בחדר לזמן קצר והביט במעשיהם של האחרים. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין מעשה מגונה והגיעה עם סנגורו להסדר טיעון. בית המשפט השית עליו פיצויים של 4,000 שקלים לנערה ו-250 שעות שירות למען הזולת.
עו"ד אהרון רוזה, סניגורו של מאירוב, אמר היום בתגובה להחלטת בית המשפט: "העונש שהוטל היום על הלקוח שלי חמור ביחס לפסיקה בארועים דומים וחמורים בהרבה, ולכן בעוונתנו לערער, הגם שעתירת המדינה לקביעת מתחם ענישה של 16-20 לגביו נדחתה מכל וכל. בנוסף אני מתכוונים לערער גם על הכרעת הדין והקביעות בה".