חוסיין דוואבשה, ששלושת בני משפחתו נרצחו בביתם בכפר הפלסטיני דומא, תקף הבוקר (חמישי) את שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), שציין כי הוא "לא מאמין למערכת המשפט היום" - ולא יודע אם עמירם בן אוליאל "רצח או לא רצח". בריאיון ל-ynet Live אמר הסב: "זה פצע שפותחים לנו אותו כל הזמן, מספיק. יש פה ילד, אמא, אבא, אחים. משפחה שלמה. שיתביישו".
4 צפייה בגלריה
חוסיין דוואבשה סבא של עלי דוואבשה
חוסיין דוואבשה סבא של עלי דוואבשה
"הוא אמר שהוא עשה את זה". דוואבשה
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
עמיחי אליהו  עמירם בן אוליאל
עמיחי אליהו  עמירם בן אוליאל
בן אוליאל והשר אליהו
(צילום: יריב כץ, שלו שלום)
דוואבשה יצא נגד אמירתו של אליהו. "התיק לקח הרבה זמן, פתחו אותו במשך שבע-שמונה שנים עד שהגענו לסוף. הוא אמר את זה בעצמו, בלי להגיד לו ובלי ללחוץ עליו - הוא אמר 'כן, עשיתי את זה' - עכשיו אחרי שמונה שנים וחצי אחד מהטרוריסטים בא להגיד שהוא לא עשה את זה?", התרעם. "כשמדובר בפלסטינים, אפילו לא נותנים להם לדבר, לא מזיזים את זה. זהו, תיק נסגר? אז נסגר. עברנו כמה משפטים, לא אחד. זה פצע שעוד מעט יתחיל להגליד. טוב שהוא ילד קטן עכשיו, הוא לא שומע. לפעמים אנחנו לא אומרים לו. אבל די, מספיק, שיתביישו".
אתמול פנו 14 חברי הקואליציה לראש השב"כ רונן בר בבקשה לשפר את תנאיו של בן אוליאל לקראת חגי תשרי. "אנו חברי הכנסת החתומים מטה פונים אליך להעברת האסיר עמירם בן אוליאל לאגף התורני בהקדם. כפי שידוע לך מאז שנאסר עמירם בן אוליאל לפני שבע שנים וחצי, הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל", הלינו הח"כים. "מצבו הנפשי התדרדר לאחרונה מפאת הבידוד הממושך, ויש חשש גדול לבריאותו הנפשית והפיזית. בליל הסדר האחרון אושרה לראשונה בקשתו של עמירם לעבור לאגף התורני בכלא ולקיים את מצוות החג".
4 צפייה בגלריה
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
(צילום: חסן שעלאן)
4 צפייה בגלריה
המכתב על תנאי כליאתו של האסיר עמירם בן אוליאל, עליו חתמו ח"כים מהקואליציה
המכתב על תנאי כליאתו של האסיר עמירם בן אוליאל, עליו חתמו ח"כים מהקואליציה
פניית חברי הקואליציה לראש השב"כ
חברי הקואליציה שחתמו על המכתב הם אליהו רביבו, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, עמית הלוי, קטי שטרית, אביחי בוארון, אריאל קלנר ואתי עטיה מהליכוד, לימור סון הר מלך, צביקה פוגל ויצחק קרויזר מעוצמה יהודית, סגנית השר מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, יוסי טייב מש"ס ויצחק פינדרוס מיהדות התורה.
"תנאי הכליאה אינם חלק מפסק הדין של עמירם ואין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שוויון משווע, כפי שלא נוהגים כלפי אסירים ביטחוניים המרצים מאסרי עולם על מעשי רצח אכזריים", כתבו וביקשו מבר להיעתר לפנייתם. "התנאים שלו צריכים להיות כמו של הפרופסור בעכו. לא יכול להיות שנרדוף גינג'ים עם פאות", הוסיף הבוקר אליהו.
בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם. בספטמבר 2020 נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. תהליך בחינת ההקלות לבן אוליאל, המוגדר כאסיר ביטחוני עם השפעה שלילית ומסוכנת, מתנהל זה חודשים רבים בעקבות שיח של השב"כ עם כמה רבנים מתונים. בשב"כ אמרו כי עמדתם בנושא הועברה לגורמים הרלוונטיים.