חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד התארחה היום (רביעי) באולפן ynet ותקפה את התנהלות הממשלה בבלימת נגיף הקורונה ואת התעסקותה העיקשת בליכוד, לדבריה. חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד התייחס לדברים בריאיון מרחוק. חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס התראיין לאחר מכן, על רקע החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לקצץ בקצבאות החרדים.
שטרית מתחה תחילה ביקורת על כך שהממשלה לא דנה בקורונה בוועדה המסדרת: "שם דנים בדברים הכי דחופים ולא דנו שם בשום פנים ואופן בנושא הקורונה שלאט לאט מתפתחת לתחלואה גבוהה. לאיזו מסקנה הם הגיעו? שצריך לעטות מסיכות. ללא אכיפה, ללא נהלים, לא תו ירוק. על השאלה מה דעתה על כך שראש הממשלה נפתלי בנט הצליח להקדים את משלוח החיסונים לארץ, השיבה שטרית: "אני עדיין לא רואה אותם. בחודש ימים הגענו ממצב של 2 נדבקים ל-700 נדבקים".
2 צפייה בגלריה
בועז טופורובסקי
בועז טופורובסקי
"החלטות שונות ממה שהיו רגילים כאן". בועז טופורובסקי
(צילום: הדר יואביאן)
טופורובסקי השיב לטענות ואמר כי מדובר ב"החלטות שונות ממה שהיו רגילים. מהחלטות של היסטריה, סגירה, פגיעה בעסקים, פגיעה בחינוך, פגיעה בכלכלה. יש כאן החלטות יותר מדודות עם לקיחת סיכונים מחושבים". חבר הכנסת הוסיף כי "עם 700 נדבקים, חמור ככל שניתן, לא נסגור את כל מדינת ישראל על תשעת מיליון אזרחיה. לכן צריך לשים את הכל בפרופורציות".
חבר הכנסת התייחס לחוק שמקל על פיצול סיעות ואמר כי הוא חושב שיש אף יותר מארבעה חברי כנסת מהליכוד שירצו להצטרף: "יש מספר יותר גדול של חברי כנסת באופוזיציה שלא מרגישים בנוח עם ההתנהגות, עם השפה, עם חוסר הכבוד למשכן, שיש אצל חלק ממפלגות האופוזיציה ואצל חלק מראשי האופוזיציה, וכן רוצים להיות חלק משלטון שמייצג שינוי, אחדות. מקווה שהם יחברו לקואליציה".
2 צפייה בגלריה
קטי שטרית
קטי שטרית
"הם מתחמקים מניהול המדינה". קטי שטרית
(צילום: דוברות הכנסת)
שטרית הגיבה לדברים ומחתה בתוקף: "שעבר כנראה לא היה אף פעם בליכוד אלא עשה את זה לטובת תפקיד כזה ואחר. אנחנו מאוד מגובשים. במקום באמת להתעסק עם האחריות של לנהל את המדינה הזו כמו שצריך, הם ממשיכים להכנס לתוך המעיים של הליכוד. זה לא יקרה".
בנוסף, התייחס חבר הכנסת לחוק אי הפללת משתמשי קנאביס שינסו להעביר ולהתנגדות רע"מ: "הגיע הזמן שבמדינת ישראל תהיה לגליזציה. אני מבין את הבעיה ההלכתית של רע"מ. בסופו של דבר האיסלם מתנגד לשימוש בסמים, גם קלים, ורע"מ היא מפלגה דתית שחבריה הם אנשים דתיים". על השאלה מה יעשו ללא תמיכת האופוזיציה בנושא, אמר טופורובסקי: "לא בונה על האופוזיציה. יש לנו עוד כמה שעות עד שהחוק יעלה להצבעה, אז עוד הרבה דברים ישתנו".

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס תקף את החלטת ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום לילדי תלמידי ישיבה. על דבריו של ליברמן, שהוא עושה זאת על מנת לעזור לחברה החרדית להשתלב ולהפסיק "לקבץ נדבות", אמר חבר הכנסת: הוא רוצה לעזור לנו, באמת? אדם שרוצה באמת לפתור בעיות צריך להתייעץ עם אנשים מקצוענים. זו נקמנות על זה שכביכול לא הלכנו עם האג'נדה שלהם. הם יעשו את הכל כדי למרר לנו את החיים על מנת ללחוץ אותנו להכנס לקואליציה הרעה הזאת".
על השאלה האם קיבלו הפוליטיקאים החרדים מסרים מהממשלה על כך שהיא מעוניינת לצרפם, השיב חבר הכנסת: "מי שאומר שהוא דיבר איתנו - משקר. ליברמן הודיע שהוא לא רוצה אותנו בקואליציה הזאת. אני לא רואה היתכנות להצטרפות אליהם". על שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער, אמר כי "הם רק אמרו שהם יגנו על הציבור החרדי. ממש מרגשים אותנו, עם הגנה הזאת מי צריך אויבים? בא לפתחם דבר כזה פשוט, נושא המעונות".