קרוביהן של שלוש החטופות הישראליות שמופיעות בסרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס - דניאל אלוני, רימון בוכשטב-קירשט וילנה טרופנוב ערכו הערב (שני) מסיבת עיתונאים בתל אביב.

הם דרשו את שחרורן המיידי, ומסרו את הצהרתן זמן קצר לאחר שהותר לפרסום שחרורה מהשבי של התצפיתנית אורי מגידיש, במהלך פעולה קרקעית נועזת של צה"ל ושב"כ בשטח רצועת עזה.
רמוס אלוני, אביה של דניאל אלוני מיבנה, אמר: "כשראיתי את התמונה של דניאל בטלוויזיה, הלב שלי כמעט הפסיק לפעום. גם אני וגם אשתי היינו מצד אחד המומים ומצד אחד הרגשנו הקלה. הקלה שהיא בחיים ואנחנו רואים אותה".
4 צפייה בגלריה
חטופות בשבי חמאס
חטופות בשבי חמאס
שלוש החטופות בשבי חמאס
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
דניאל (45) ביקרה את אחותה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בתה אמיליה (5) בזמן פלישת מחבלי חמאס. מלבד דניאל ובתה אמיליה, נחטפו לעזה גם אחותה שרון קוניו, גיסה דוד קוניו ושתי אחייניותיה התאומות אמה ויולי (בנות 3).
"עד היום לא ידענו על דניאל שום פרט מאומת", הוסיף. "אנחנו מאוד-מאוד רוצים שהיא תחזור אלינו, שאנחנו נחבק אותה, ושנחבק גם את שרון אחותה ואת אמה ויולי התאומות בנות השלוש ואת אמיליה בת החמש וחצי, ואת החתן שלנו דוד. מהמשפחה הגרעינית שלנו, עשרה אנשים, נשארו ארבעה. אני, אשתי, הבן של מורן והילדה של מורן. אני מבקש ודורש מהצלב האדום שלא יחכה כשחקן על הקווים. הצלב האדום חייב לקחת יוזמה וחייב חייב לדרוש לראות את כל החטופים שלנו, הצלב האדום חייב לדרוש שרופא יגיע אליהם".
4 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים והנעדרים עם נציגי משפחות של החטופות מסרטון חמאס
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים והנעדרים עם נציגי משפחות של החטופות מסרטון חמאס
אביה של דניאל אלוני, לצד יתר בני המשפחות
(צילום: מוטי קמחי)
הוא אמר כי הן דניאל והן אחותה שרון "לוקחות תרופות באופן קבוע והמחסור בהן יכול לדרדר את בריאותן. אני יודע שאמיר קטאר מעורב מאוד ואני מבקש ממנו בשם כולנו שיעשה את כל המאמצים להביא לשחרור. להחזיק ילדים, נשים וזקנים, ובכלל חטופים, זה פשע נגד האנושות. אני מאוד-מאוד מקווה שגם קטאר וגם מצרים וגם עוד מדינות שמעורבות בתהליך הזה יצליחו לשים לזה קץ ולהחזיר את האנשים שלנו הביתה".
הוא פנה לבנותיו, ודיבר ישירות אליהן: "דניאל ושרון, אנחנו אוהבים אתכן. אנחנו רואים אתכן, אנחנו שומעים אתכן. אנחנו חושבים עליכן כל דקה, כל שנייה, בכל מה שאנחנו עושים. חושבים עליכן כל הזמן ואנחנו נחזיר אתכן הביתה. אמן".
אביטל קירשט, אימו של רימון בוכשטב-קירשט מקיבוץ נירים, פנתה אליה ואמרה: "אנחנו רוצים להגיד לרימון - בקרוב אתם תהיו איתנו כאן בבית. אנחנו נעשה הכול להחזיר אתכם הביתה כמה שיותר מהר. אני לא מאחלת לאף אמא לעבור את מה שאנחנו עוברות כאן ב-24 ימים האחרונים".
4 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים והנעדרים עם נציגי משפחות של החטופות מסרטון חמאס
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים והנעדרים עם נציגי משפחות של החטופות מסרטון חמאס
בני משפחת רימון, עם תמונתה
(צילום: מוטי קמחי)
רימון (36) ובעלה יגב נחטפו מדירתם בקיבוץ. הקשר עם הוריו של יגב, שמתגוררים בסמוך לבני הזוג, נותק בשעות הבוקר של 7 באוקטובר בעוד הם מסתתרים גם הם בממ"ד. כעבור כמה שעות, כשאביו של יגב הגיע לדירת בנו וכלתו בליווי כוחות צבא, הוא מצא אותה ריקה עם קליעים על הרצפה. גם חמשת הכלבים וארבעת החתולים שהם גידלו לא נמצאו.
"ראיתי את הסרט היום ואני מודאגת", אמרה אמה של רימון. "היא הייתה בלי משקפיים, כבר 24 ימים היא לא רואה. היא זקוקה למשקפיים שלה. חייבים לשלוח להם עזרה רפואית דחופה, להעביר להם צרכים בסיסיים ומיד. אני לא מאמינה שיש אדם אחד בקטאר או בעולם שמאמין שאזרחים צריכים להיות בשבי של חמאס מתחת לאדמה".
אסתר בוכשטב, אימו של יגב, דיברה אף היא במסיבת העיתונאים: "אנחנו מבקשות מראש הממשלה ושר הביטחון שכל העולם יידע מה עושים למשפחות שלנו, לילדים שלנו, לכל החטופים. אלה פשעים נגד האנושות. הפשעים האלה - נגד ילדים, נשים, גברים, זקנים, חולים - הם בלתי-נסלחים. בנוסף, כולנו, כל המשפחות, רוצים להודות אזרחי המדינה על הכוח שאתם נותנים לנו. אל תעזבו אותנו, אל תשאירו אותנו לרגע לבד. תמשיכו לתמוך ולחזק עד שכל החטופים ישובו הביתה בשלום".
4 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים והנעדרים עם נציגי משפחות של החטופות מסרטון חמאס
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים והנעדרים עם נציגי משפחות של החטופות מסרטון חמאס
"כל בני משפחת טרופנוב, 3 דורות, נחטפו או נרצחו"
(צילום: מוטי קמחי)
בשם משפחת טרופנוב דיבר שחר, חברו של סשה - בנה של ילנה מקיבוץ ניר עוז - שלמד איתו בקולג': "אני עומד כאן היום כי כל המשפחה, שלושה דורות, או נחטפו או נרצחו. אין אף אחד שידבר בשבילם. ויטלי, ז"ל, סשה, ספיר, לנה, אירנה. היום ראינו סרטון בטלגרם בו לנה, אמא של סשה, נראית בחיים. זו הוכחת החיים הראשונה. אנחנו כל כך שמחים שהיא בחיים. אנחנו קוראים לצלב האדום לערוך בדיקה רפואית ללנה מיידית. באותו זמן, יש עדיין 238 אנשים שמוחזקים בשבי על ידי חמאס בעזה כעת".
"הם חטופים מאז שבת", הוסיף. "24 ימים כבר עברו. איך זה ייתכן, איך הם לא חופשיים. אף מדינה אחרת בעולם לא הייתה מתפשרת על זה. כאזרח ישראלי ואמריקני אני פונה אליך, הנשיא ביידן. בבקשה עשה הכול שביכולתך כדי להביא את כולם הביתה עכשיו. ולך, שייח תמים בן חמד, תדע שאתה יכול להיות המפתח למניעת אובדן חיים גדול יותר. ולך, אזרח העולם, אתה יכול לעזור גם. תעמוד, תדבר, תדרוש פעולה. תזכיר למנהיגים שהם לא רק שבויים, הם ילדים, סבים, אהובים. הקול שלנו ביחד יכול להביא את כולם הביתה".
יטלי, בעלה של ילנה טרופנוב, נרצח בטבח ב-7 באוקטובר והוא ייקבר מחר. סשה, בנם היחיד, וחברתו ספיר כהן, ביקרו בקיבוץ בזמן מתקפת הפתע ונחטפו לעזה יחד עם אמה המבוגרת של ילנה, אירנה טטי (73).
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן כי עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 238 חטופים. הוא התייחס בהצהרתו לתקשורת לסרטון של שלושת החטופות שפרסם היום חמאס, ואמר: "הלב נקרע מהצעקה של דניאל ומפניהם של ילנה ורימון שיושבות על ידה. ליבנו איתכן ועם משפחותיכם. חמאס מפעיל טרור פסיכולוגי נגדנו. הוא רוצה שנפיץ אותו, הוא רוצה להכאיב לנו. דווקא בגלל זה עלינו לגלות חוסן, חוסן של ברזל וקור רוח".