יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, הצהיר היום (רביעי) לראשונה בריאיון ל"כיכר השבת" שהוא לא מתכנן לחזור לממשלה - וגם אמר כי חוק "דרעי 2" שתוכנן עבורו לא יקודם.
החוק קובע כי בית המשפט לא יוכל להביע ביקורת שיפוטית לעניין מינוי שרים וזהותם בטענה שהדבר נמצא ב"ליבת הפעילות הדמוקרטית", וכי פסילת מינוי של שר על ידי בית המשפט היא פגיעה ברצון הבוחר. החוק אושר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, אבל נעצר עם עצירת המהפכה המשפטית - ומאז לא קודם.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
דרעי
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
דיון בג"ץ על ביטול עילת הסבירות
דיון בג"ץ על ביטול עילת הסבירות
"החוכמה היא למנוע עימות חזיתי". הדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בריאיון, דרעי סירב לענות אם הקואליציה תכבד את פסיקת בג"ץ - ואמר כי "מי שרוצה להוביל את המדינה לעימות חזיתי ולבחון מי יותר חזק - שיענה לך על השאלות האלה. החוכמה לדעת לא להגיע למצבים הללו ולמנוע עימות חזיתי. לא תשמע ממני אמירות קשות". לדבריו, "האחריות למנוע משבר חוקתי היא לא רק על הממשלה, היא גם על הממשלה אבל לא פחות על בית המשפט, אני מקווה ששני הצדדים יגלו אחריות".
כשנשאל אם ישתמש בביטול עילת הסבירות כדי לחזור לממשלה, השיב: "לא. אני יכול להשתמש, כבר ביטלנו, אבל לא, בפירוש לא. היו כמה שלבים של נוסחאות של ביטול עילת הסבירות שהנשיא הציע, על דעת האופוזיציה, המשותף היה שלא תהיה עילת הסבירות על מינוי שרים, אבל אני חשבתי שצריך לעשות את זה יותר רחב".
כשנשאל אם חוק דרעי 2 לא יעבור, השיב בשלילה, ואמר: "יש לנו חמשה שרים מוכשרים מאוד בש"ס, אני את הזמן שלי שהתפנה מעבודת הממשלה אני מנצל אותו לחיזוק התנועה, זה חשוב מאוד. לי אישית היום אין לי שום עניין לחזור לשולחן הממשלה או לקבינט". הוא נשאל שוב אם לא ישתמש בביטול עילת הסבירות או בחוק דרעי 2 כדי לשוב לממשלה, ושוב השיב בשלילה.

בינואר האחרון, כשהגיב לראשונה על פסיקת בג"ץ שלפיה לא יוכל לכהן כשר, אמר כי הוא דווקא שמח. "כששמעתי את ההחלטה, לא שהיא הייתה בלתי צפויה, הייתה לי שמחה", ציין בהצהרה לתקשורת. "אין שמחה כהתרת הספקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו, של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה".
הוא הוסיף אז: "אני מתחייב להמשיך המהפכה שהתחילו רבותינו זצוק"ל ביתר שאת וביתר עוז. יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת השם. אני מודה לכל הרבנים הגאונים שהגיעו לחזק, וכן לראש הממשלה והשרים וכל האנשים החשובים. זה באמת מחזק ומעודד".