יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס אמש (ראשון) בסרטון לייב בחשבון הפייסבוק שלו לפגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש שעבר בבית הלבן ולעג לנשיא האמריקני: "כן שמעתי על הפגישה, שמעתי שביידן היה מאוד קשוב. הוא היה מאוד קשוב בפגישה הזאת, שמט את ראשו בהסכמה".
נתניהו התייחס בציניות לסרטון שיצא מתוך הפגישה בין השניים ובו נראה ביידן כשמבטו מושפל למטה. כזכור, לאחר הפגישה בין השניים חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד פרסמה ציוץ שהגיע למיליוני צפיות ובו נרמז שביידן נרדם בפגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט - היא קיבלה התראה צמודה לציוץ על ידי טוויטר לפיה מדובר בתוכן מניפולטיבי. לאחר מכן השיבה אטבריאן בפוסט משלה: "כשהעליתי את הסרטון לא כתבתי שביידן נרדם. לא כתבתי כלום למעט המלצה לצפייה בקטע המצורף".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נתניהו התייחס בציניות לפגישתם. בנט וביידן בבית הלבן
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נתניהו גם התייחס להבטחתו של ביידן בפגישה, ולפיה לא ייתן לאיראן להשיג נשק גרעיני אמר ראש הממשלה לשעבר: "בסדר, אמר את זה גם אובמה, אמרו את זה גם אחרים. וגם הם אמרו את זה על צפון קוריאה והיום היא עם ארסנל גרעיני מפחיד ועם טילים בליסטיים שיכולים להגיע לכל נקודה".
לדבריו, "זה לא מה שהם אומרים - כי גם זה חשוב - זה מה שהם עושים. האיראנים חופשיים לעשות מה שהם רוצים". נתניהו גם ביקר את הממשלה הנוכחית על כך שהם "לא מנהלים מסע ציבורי חזק ועוצמתי נגד הגרעין האיראני", כלשונו. הוא הוסיף: "הם גם לא אומרים שום דבר נגד הגרעין האיראני, וגם לא עושים כלום. הם לא מנחים את השגרירות בוושינגטון לפעול נגד זה כמו שאני עשיתי".
3 צפייה בגלריה
גלית דיסטל על פגישת בנט וביידן בבית הלבן
גלית דיסטל על פגישת בנט וביידן בבית הלבן
הציוץ הוויראלי של דיסטל אטבריאן שהפך ויראלי - וסומן על ידי טוויטר
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וא סיסי בפגישה בשארם א שייח במצרים
נפתלי בנט וא סיסי בפגישה בשארם א שייח במצרים
בנט וא-סיסי עם דגל ישראל מאחוריהם במצרים. נתניהו לא התרגש
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בהמשך הסרטון ביקר ראש האופוזיציה את הממשל האמריקני על נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן וטען: "האירועים הבינלאומיים האחרונים באפגניסטן טומנים בתוכם לקח - ישראל צריכה להגן על עצמה. אמרתי למזכיר המדינה ג'ון קרי לפני כמה שנים 'אני לא רוצה לפגוע בך', אבל אני אמרתי לו ש'ברגע שאתם תצאו הכוחות האפגניים יקרסו והטליבאן ישתלט על המדינה'. אז לי הייתה הערכה משלי".
נתניהו טען כי הוא לא התרגש מהפגישה של בנט עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח כשמאחורי השניים הוצב דגל ישראל לצד דגל מצרים, בניגוד לפגישות קודמות בין נתניהו לא-סיסי. הוא טען כי בשנים האחרונות התקיימו שמונה פגישות בינו לבין הנשיא המצרי.
בליכוד צייצו בתגובה כי "בניגוד לתמונה המעוותת ששודרה בתקשורת, ראש הממשלה לשעבר נתניהו לא מתח ביקורת על הנשיא ביידן שאותו הוא מכיר ומוקיר כידיד ישראל מזה 40 שנה. הביקורת שלו כוונה אך ורק לנפתלי בנט שבביקורו בבית הלבן דיבר באריכות על לא כלום".
פורסם לראשונה: 20:34, 19.09.21