המשטרה הצהירה הבוקר (יום ב'), כחודשיים לאחר חשיפת הפגיעה בדסטאו ביסט (74) שנהרג בתאונת פגע וברח בסוף מאי, כי היא חושדת שהוא נרצח. בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון שהתקיים היום, הודיעה המשטרה כי בידיה ראיות שמראות כי ביסט נרצח – ולא נהרג בתאונת דרכים תמימה.
1 צפייה בגלריה
גבר הותקף ברמלה
גבר הותקף ברמלה
דסטאו ביסט ז"ל במהלך האשפוז, וזירת התאונה
חשיפת ynet: אתמול עצרה המשטרה נער בן 16 מרמלה, בחשד שהיה מעורב במותו של ביסט, שנפגע מאופניים חשמליים ומת מפצעיו לאחר כשבועיים. ביסט היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס ליד הקניון ברמלה, ועל-פי עדויות, שני רוכבי אופניים חשמליים הגיחו במהירות לכיוון התחנה, פגעו בו, הטיחו אותו לרצפה – ופצעו אותו קשה מאוד. מאז היה מורדם ומונשם, עד שהלך לעולמו.
משטרת מרחב שפלה לא פרסמה את דבר מותו של ביסט. מעבר לכך, לאורך יותר משבוע במשטרה לא ידעו באחריות מי חקירת האירוע – והעבירו אותו מתחנת המשטרה ברמלה לבוחני תנועה – עד שהתיק שב למשטרת רמלה. לפרק זמן קצר, עירבה המשטרה את שב"כ בחשד שמדובר באירוע על-רקע לאומני.

במשך יותר משבוע מאז הפגיעה בביסט, אף חוקר משטרה לא ניגש למצלמות האבטחה בקניון רמלה כדי לאסוף תיעוד מהמקרה.
בתקופה האחרונה הועבר התיק ליחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה, שם החליטו להגביר את קצב החקירה. אנשי היחידה תפסו אופניים, תחקרו חשודים ואתמול עצרו את הנער החשוד. רק הבוקר, אחרי יותר מחודשיים, הצהירה המשטרה כי היא חושדת שמותו של ביסט נגרם בכוונה תחילה.
 עו"ד יוסי פריינטי עו''ד יוסי פריינטי


עורך הדין יוסי פריינטה, המייצג את הנער החשוד, טען בבית המשפט כי למרשו אין כל קשר לאירוע, והוא היה בכלל במקום אחר. "רב הגלוי על הנסתר במקרה הזה. לי נראה בזהירות המתבקשת עם כל הצער והכאב למשפחת הקורבן, נראה לי תמוה שמשטרת ישראל עוצרת קטין נקי עבר פלילי באירוע חריג שכזה", הוא מסר.
עוד ציין: "למרשי אין כל קשר לאירוע, הוא כלל לא היה לדעתי. הם מנסים לשייך אותו לאירועי הפרעות בחודש מאי האחרון. ניתן ללמוד מעמדת היחידה החוקרת, שמלכתחילה נותב התיק לתאונת דרכים, ומפתיע מאוד בחלוף הזמן של חודשיים וחצי החקירה הפכה לרצח. כל העדויות והראיות היו ידועות למשטרה כבר אז, יש להם מצלמות אבטחה אז מה השתנה?".