שאלת צירופו לממשלה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שבה ועולה לסדר היום, אחרי האמירה המפורשת של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שלפיה למרות היריבות ביניהם הוא רוצה בכניסתו של ליברמן לממשלה, בשל ניסיונו הרב בדיוני הקבינט ושלל תפקידים אחרים שמילא.
2 צפייה בגלריה
ליברמן ודרעי. "אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם"
ליברמן ודרעי. "אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם"
ליברמן ודרעי. "אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם"
(צילום: רפי קוץ, אמית שאבי)
מאחורי הקלעים מתנהלים שוב מגעים בין גורמים בממשלה לישראל ביתנו, כשבמוקד עומדים הניסיונות למצוא פתרון לדרישה היסודית של ליברמן שעם כניסתו לממשלה הוא יצורף לקבינט המלחמה המצומצם, ולא רק לקבינט המורחב. בליכוד מאשרים כי מתקיימים מגעים, אך הדברים טרם הבשילו.
בליכוד אמרו בימים האחרונים כי מי שמתנגדים לצירופו של ליברמן לקבינט המלחמה הם דווקא אנשי המחנה הממלכתי, בני גנץ וגדי אייזנקוט, אך במפלגתם של השניים אומרים כי אין להם התנגדות לכך, וכי הנושא טרם הובא לדיון רציני ואינו נמצא על סדר היום.
בקרב שותפיו האחרים של נתניהו יש הסכמה רחבה לכניסת ליברמן לקבינט המצומצם, בין היתר בשל העמדות שבהן הוא מחזיק. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר הדגישו לאחרונה כי ליברמן לא היה שותף לקונספציה בכל הקשור לחמאס ואינו מאמין בהעברת השליטה על עזה לידי הרשות הפלסטינית ביום שאחרי המלחמה, ולכן הם תומכים בצירופו.
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
2 צפייה בגלריה
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
יישמר מקום בקבינט המלחמה? "זה לא עלה סדר היום"
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
בריאיון לערוץ הכנסת אתמול נשאל ליברמן על יחסיו עם דרעי בעת האחרונה, ואמר כי מהתנהלותו של דרעי עולה שנתניהו הטיל עליו משימה - לצרפו לממשלה. אם ליברמן אכן יצטרף, הצטרפותו צפויה להיעשות, כמו במקרה של גנץ, ללא אחריות על משרדי ממשלה ומבלי לקבל תיקי שרים בעלי תפקיד ביצועי.
בריאיון לרדיו "קול חי", יום אחרי שתועד בכנסת בשיחה צפופה עם יו"ר ישראל ביתנו, אמר אתמול דרעי: "אני משתדל עכשיו להכניס גם את ליברמן. בשעת מלחמה צריך לשכוח את כל מה שהיה. אנחנו עכשיו בתקופת פיקוח נפש וצריכים כולנו להיכנס תחת הנטל. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לנצח את אויבינו, הרשעים הללו, עמלק, שקמו עלינו. יהיה מספיק זמן לעשות חשבונות, עכשיו צריך להסתכל נכוחה מול המצב".
כשנשאל אם ליברמן אכן יצטרף לקואליציה, ענה דרעי: "אני לא יודע. אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם, עשה את כל התפקידים, היה בהרבה קבינטים. לא בכל דבר אנחנו מסכימים, אבל חשוב שגם בקבינט הזה יהיו גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. אויבינו היו משוכנעים שמדינת ישראל מפורקת ובקלות הם יכולים לחסל את העם היהודי. לכן האחדות היא הנכס הגדול ביותר".
כשהמגישים אמרו לו שלציבור החרדי כואב לשמוע שליברמן עשוי להצטרף, ענה דרעי: "לי הרבה יותר כואב הטבח הנורא והחטופים".