גורמי ביטחון מעריכים כי החמושים שמחזיקים בגופתו של טירן פרו, הנער הדרוזי שגופתו נחטפה בג'נין, מבינים שלא מדובר בחייל. לפי הגורמים, אנשי המתפ"ש פועלים כל העת לשחרורו. למרות זאת, בישראל עדיין לא יכולים לאמת שהחמושים אכן מתכוונים לשחרר את גופתו של טירן, אך מפעילים לחץ אדיר כדי שישוחרר בקרוב. במאמצים מעורב גם ח"כ איימן עודה, שרמז על סימנים לפיהם הוא ישוחרר הלילה.
השר לשעבר סאלח טריף, שמעורב בתיווך לשחרור הנער, מסר הערב (רביעי) ל-ynet כי נעשו מאמצים רבים משעות הבוקר המוקדמות כדי להחזיר את גופתו, גם בדרג המדיני הפלסטיני העולמי. טריף פנה לראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, שגינה את החטיפה ומסר את תנחומיו למשפחה. כמו כן, ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג' פיקח גם הוא על הליך המו"מ עם החמושים. לדבריו, יש התקדמות משמעותית במגעים. "הסוגייה הזו הגיעה עד ראשי הג'יהאד האיסלאמי בביירות", טען.
4 צפייה בגלריה
טירן פרו, שגופתו נחטפה
טירן פרו, שגופתו נחטפה
טירן פרו, שגופתו נחטפה. היא אמור לחגוג מחר 18
4 צפייה בגלריה
חוסאם פארו, אביו של טירן פרו יחד עם ראש המועצה רפיק חלבי
חוסאם פארו, אביו של טירן פרו יחד עם ראש המועצה רפיק חלבי
אביו של טירן יחד עם רפיק חלבי. "מתחנן שיוחזר"
(צילום: נחום סגל)
טירן, שנסע לשטחי הרשות כדי לתקן את רכבו והיה מעורב בתאונת דרכים, נחטף מבית החולים בג'נין. הוא היה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-18. אביו חוסאם אמר בבכי הערב: "חלפו כבר שעות ארוכות, אני מתחנן בבקשה - תחזירו לנו כבר את גופת בני, תחזירו לנו את הגופה". במקביל, כמה עשרות אזרחים דרוזים חסמו הערב את כביש 6 לדרום במחלף אליקים במחאה על אי-שחרור הגופה.
בשיחה עם ynet אמרה אחותו של טירן, יסמין: "הוא גבר גבר, המדינה הפסידה אותו בגדול. מחר הוא היה אמור לחגוג יום הולדת. אני מתחננת, תשחררו אותו בבקשה, שננשק אותו בפעם האחרונה". היא פנתה גם לבכירים בישראל: "אם מדינת ישראל המדינה החזקה תרצה לעשות משהו, היא יכולה למען אחי. תביאו אותו בבקשה אני מתחננת שישחררו אותו".
לטענת המשפחה, פרו נחטף בעודו בחיים, כשהיה מחובר למכונת ההנשמה בבית החולים: "אבא אמר שהוא היה בחיים. הם חטפו אותו ניתקו אותו ולקחו את אחי. הלב כואב ממש. תחזירו לי את אחי, את הגופה שלו, ליום ההולדת שלו".
מהבוקר ליווה חלבי את המשפחה: "הייתי איתם מתשע בבוקר, אנחנו מנהלים מגעים עם כל הגורמים בכל התחומים, בכל המישורים. גם בשטחים וגם במערכת הביטחון וגם במוסדות בינלאומיים. הייתה הפגנת מחאה בבוקר, ויש עוד הפגנת מחאה הערב. זו עמידת מחאה ליד המועצה המקוית. יש פה הרבה מאוד קהל, אבל אנחנו מנסים לבלום את הכעס ולתעל אותו כמה שאנחנו יכולים לאפיקים אחרים. אין לנו שום עניין ליצור כאן מהומות, הכוונה היא להיפך - להחזיר את הגופה, ולא יותר מכך".

4 צפייה בגלריה
הפגנה לשחרור גופתו של טירן פרו בכביש 6
הפגנה לשחרור גופתו של טירן פרו בכביש 6
העומסים בכביש 6 בעקבות המחאה על חטיפת הנער
(צילום: מרדכי אהרן)
4 צפייה בגלריה
מחאת התושבים מול בית העירייה
מחאת התושבים מול בית העירייה
מחאת התושבים מול בית העירייה
(צילום: ליאור אל-חי)
"צריך לנהל מו"מ, צריך לנהל מגעים איתם. אנחנו לא רוצים שחיילים או אחרים ייפגעו כדי לשחרר גופה של בחור. למרות הכאב והזעם וכל הדברים האלה. יש לנו כאן אחריות, יש ילדים שם, ואנחנו לא ששים לקרב".
יו"ר חד"ש איימן עודה מעורב אף הוא במגעים לשחרר את גופתו של פרו. הוא טוען כי "יש סימנים לשחרורו הלילה". עודה הבהיר כי "טירן הוא אזרח מן השורה שנסע לג'נין לתקן את מכוניתו, כפי שעושים עשרות אלפי אזרחים ערבים". לדבריו, "סוגיית החזקת גופותיהם של צעירים פלסטינים היא פשע גדול שביצע הכיבוש, אבל לחטיפת אזרח ערבי שליו אין שום קשר למקרה הזה יש לשחררו ולהחזירו למשפחתו לאלתר".
לצד המאמצים של גורמים פוליטיים, מדיניים וביטחוניים בישראל, גם נציג האו"ם בשטחים מנסה להתערב על מנת להחזיר את גופת הצעיר בהקדם. בין היתר הוא מנסה להפעיל לחץ על הרשות הפלסטינית, אף שאין לה שליטה רבה על מה שמתרחש בג'נין. לפי שעה לא ניתן להכריע בשאלה האם המנוח נחטף בעודו בחיים או אחרי שכבר נקבע מותו. לגורמים בישראל אין דרך לדעת זאת בשלב זה.
לבית משפחת פרו זרמו החל משעות הבוקר תושבים מדליית אל-כרמל שמנחמים את המשפחה ומנסים לחזק אותה בשעותיה הקשות. שר הביטחון, בני גנץ, שוחח הבוקר עם אביו של טירן, חוסאם פרו, והבטיח להשיב את גופת בנו. "או שתוחזר בטוב או שתוחזר בכוח. זה לא מקובל עליי, זה לא מקובל על מדינת ישראל. אני מבקש שתהיו חזקים אחד עם השני כמו שאתם תמיד יודעים. אנחנו נטפל בזה", אמר גנץ.
בינתיים בג'נין מתקיימת הערב מחאה של הורי מחבלים הרוגים שגופותיהם מוחזקות בישראל והם קוראים לחטיבת ג'נין, הגוף שמחזיק את גופת הנער, לא להחזיר אותה ולדרוש תמורתה את גופות בני משפחתם. מדובר במחבלים שישראל חיסלה במבצעים שונים, אחד מהם הוא ג'מיל אל-עמורי איש הג'יהאד האיסלאמי שהיה מבוקש על ידי ישראל ומנגנוני הביטחון וחוסל לפני כשנה. שם נוסף שנדרש תמורת פרו הוא רעד חאזם - המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף וחוסל.