"מי שעושה פשע או עובר על החוק צריך לשלם את המחיר": כך אמר הבוקר (ראשון) שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) בריאיון ל-ynet Live, כשנשאל על שכנו יואב אנדרמן, שעוכב אתמול לחקירה לאחר שתלה את "עשרת הדיברות" מול ביתו של השר.
השלטים, שנתלו על גדר בשכונה, הציגו עשרה דיברות אלטרנטיביים עם מוטיבים פוליטיים כגון "לא תסית", "לא תרצח - לא בחווארה, לא בדומא, לא בכלל", "לא תגנוב - לא כספים קואליציוניים, לא אמל"ח צבאי" וכן "לא תחמוד - לא שטחים לא שלך, לא סמכויות לא לך".
2 צפייה בגלריה
השלטים שתלה המפגין שנעצר
השלטים שתלה המפגין שנעצר
עשרת הדיברות האלטרנטיביים
"אני לא נותן הוראות למשטרה, ואני לא חושב שצריך לעצור אנשים בשבת או לעכב אותם כאשר לא מדובר בדבר דחוף. המשרד שלי הגיש תלונה נגד אותו בחור שלא רק תולה שלטים תמימים, הוא מטריד אותי באופן קבוע, מחכה מחוץ לבית שלי וצועק עם מגפון", סיפר וסרלאוף.
השר אף סיפר כי הזמין את אנדרמן לביתו במטרה לשוחח על חילוקי הדעות ביניהם: "נתתי לו את המספר שלי. אמרתי לו 'אני אדם שיודע להקשיב גם לדעות אחרות. אני יודע לכבד כל אדם'. הוא עשה עליי רושם של אינטליגנט ולקח את המספר", אמר.
הוא הוסיף כי "אני לא מתנגד להפגנות, הן חלק מהדמוקרטיה. אני דורש שיאכפו את ההנחיות, אסור להפגין 300 מטרים מביתם של נבחרי ציבור. אלו לא הנחיות שלי, הן של היועמ"שית. אבל יש מפגינים שהגיעו גם לחלון שלי - הכל מתועד ואני אעביר את החומרים למשטרה. אנחנו מדינת חוק".
שרון כידון
המפגין שנעצר כי תלה שלטים: יש לנו את חופש ההפגנה
08:48
האדריכל אנדרמן, שכנו של השר, הגיב לדבריו: "אתמול תליתי 12 דפי A4 על עמודי חשמל. לא תליתי אותם על הבית של השר. מימשתי את זכותי הדמוקרטית להפגנה לא אלימה. אני לא חושב שאני צריך לבקש סליחה".
בריאיון ל-ynet Live הוסיף אנדרמן כי "כמו רוב האזרחים במדינה - אני פשוט מזועזע. מדובר פה ברדיפה פוליטית על ידי עובדי ציבור. השלטים הם חלק ממאבק חוקי ולא אלים. רוב תושבי מדינת ישראל, אני וחבריי בשכונה נלחמים בהפיכה המשטרית, וזה הסיפור כולו".
לדבריו, "רבע שעה אחרי שהמשטרה הגיעה התחלתי לשמוע את הצעקות של כל החבר'ה מבחוץ שצופרים, תומכים ומוחים. זו הרגשה מרוממת רוח, אתה פשוט פוגש את כל ישראל היפה והטובה. סליחה על הקלישאות מפעם. המון אנשים טובים, כולם מתגייסים, כולם נחושים לעשות טוב ולהציל את המדינה מממשלת הזדון הזאת.
"אני חושב שלא צריך אותי יותר. הבוקר בשכונה שלנו פוזרו מאות שלטים כאלה. לא יודע מי עשה את זה. על כל וישר של מכונית, על המדרכות, על הקירות. אני חושב שהעסק הזה תפס תנופה שהיא הרבה יותר גדולה מהיכולת שלי ושל המדפסת הביתית שלי", סיכם.
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
"מי שחושב שנבחרי ציבור קובעים מדיניות אכיפה טועה". ח"כ כהן
(צילום: חיים הורנשטיין)
שרון כידון
ח"כ אלמוג כהן: הזלזול של שקמה ברסלר בשואה מוגזם
13:22
ח"כ אלמוג כהן גיבה את חברו למפלגה, ואמר כי "מי שחושב שנבחרי ציבור קובעים מדיניות אכיפה טועה, אבל אותו אדם השחית את פני המקרקעין - זו עבירה על החוק. יש הרבה דברים אחרים שאפשר להגיד עליהם שהם שוליים ומינוריים, אבל הם עבירה. האם מישהו יכול לקבוע מדיניות אכיפה למשטרת ישראל? לא".