2 צפייה בגלריה
 משה סעדה ושי ניצן
 משה סעדה ושי ניצן
משה סעדה ושי ניצן
(צילום: אלעד גרשגורן, אסף מגל)
סגן ראש מח"ש, משה סעדה, שלח מכתב התראה אישי לפרקליט המדינה לשעבר שי ניצן שלפיו הוא מתכוון לתבוע אותו על התעמרות בעבודה. במכתב, שנשלח על-ידי עורך דין עודד סבוראי, כותב סעדה כי בכוונתו לפנות להליכים משפטיים נגד ניצן - אך מזמין אותו ליישב את המחלוקות מחוץ לכותלי בית המשפט עד ליום חמישי.
עו"ד סעדה טען כי בחודש אוגוסט פנה בדרישה להשיב את סמכויותיו שנקבעו על-ידי פרקליט המדינה, ושלדבריו מח"ש מתעלמת מהן, ולגרום לכך שההתעמרות כלפיו במקום העבודה תיפסק. "העוולות הנגרמות לסעדה בשנים האחרונות הינן תולדה ישירה של פעילותו חסרת הפשרות למען טובת אזרחי המדינה, הזכאים לכך שמח"ש תתפקד כראוי, ולמען חיזוק אמון הציבור במערכת אכיפת החוק", נטען.
בין סעדה לבכירי משרד המשפטים, נזכיר, התגלעה מחלוקת חריפה מאז מינויה של ראש מח"ש הנוכחית קרן בר מנחם. סעדה, שנחשב לאחד מסמליה של מח"ש במשך שנים, סיפר למקורביו כיצד הצרו את צעדיו ופגעו בו בעבודתו. לאחרונה זומן סעדה לשימוע לפני פיטורים, אחרי שפרקליט המדינה עמית איסמן אישר זאת. לדברי מקורבים לסעדה הוא "מחזיק חומרים שיכולים להביך את צמרת מערכת המשפט".
מטעמו של ניצן נמסר בתגובה כי "הטענות על התעמרות כביכול בעו"ד סעדה הן מופרכות לחלוטין. העובדה שרק כעת הוא מעלה טענות כאלה נגד עו"ד ניצן - באופן כוללני ומבלי שיש פירוט כלשהו שלהן, כמעט שנתיים לאחר שעו"ד ניצן פרש מתפקידו - וזמן קצר בלבד לאחר שעו"ד סעדה קיבל הודעה כי פיטוריו נשקלים עקב אי התאמה לתפקידו - מעידה כמאה עדים כי מדובר בטענות סרק. עו"ד סעדה התמודד על תפקיד מנהל מח"ש ולא נבחר, ומאז ואילך החל להעלות טענות אישיות נגד בכירי המערכת".
2 צפייה בגלריה
המכתס שמשה סעדה שלח לשי ניצן
המכתס שמשה סעדה שלח לשי ניצן
המכתב ששלח סעדה לניצן
הליך פיטוריו של סעדה החל עוד בתקופתו של ניצן כפרקליט המדינה. סעדה נחשב לאופוזיציונר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הוא הגיש בעבר את מועמדותו לתפקיד פרקליט המדינה ועמד כמה פעמים במוקדי החיכוך בין מח"ש, המשטרה ומשרד המשפטים. לפני כחמש שנים הוא מילא את מקומו של ראש מח"ש הקודם, אורי כרמל, למשך שנה - ולאחר שכרמל פרש מסיבות בריאותיות סעדה נחשב גם למועמד המוביל לתפקיד. מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, התנגד למינוי - ובמקום סעדה מונתה עו"ד בר מנחם.
לפני שנה עתר סעדה לבג"ץ בבקשה לעכב את כינוס הוועדה לבחירת פרקליט המדינה והעלה טענות שלפיהן ניצן ואלשיך סיכלו הגשת כתב אישום נגד ניצב רוני ריטמן בגין מעשה מגונה. זאת למרות שלדבריו חוקרי מח"ש היו סבורים שיש להם תיק חזק נגד ריטמן.
בפרשת מותו של אהוביה סנדק, שמת במרדף משטרתי אחר משליכי אבנים, תקף סעדה את בר מנחם ואת הפרקליטות וטען כי היו שורת כשלים בחקירת השוטרים המעורבים. במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, טען כי הפרקליטות וראש מח"ש מתעלמות מעדויות הנערים העצורים, שטענו לשקרים מצד השוטרים ולדברי אחד מהם גם הוכו בחקירה.