ראש הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) התייחס בריאיון ל-ynet radio לדברים שאמר בחודש שעבר, שלפיהם יש לעצור את ראש האופוזיציה ורה"מ לשעבר יאיר לפיד ואת שר הביטחון לשעבר בני גנץ באשמת "בגידה במולדת", ואמר כי "אם תרמתי במשהו להרגעת הרוחות אז אני לא מתנצל".
פוגל הוסיף כי "מאותו רגע שאמרתי את מה שאמרתי - אגב, התנצלתי על שאמרתי 'בוגדים', אני חושב שזו מילה שלא הייתה במקום - אתם לא שומעים בכנסת את המילים 'מלחמת אחים', 'מלחמת אזרחים' ו'להבעיר את הרחובות'". לטענתו, מעבר לכמה אמירות בודדות, "כולם נרגעו".
2 צפייה בגלריה
צביקה פוגל
צביקה פוגל
"אם תרמתי להרגעת הרוחות, אני מאוד מרוצה ממה שעשיתי". פוגל
(צילום: יואב דודקביץ')
אתה חושב שזה בזכות האמירה שלך? הפחדת אותם? "לא מרגיש שהפחדתי. היה להם מה לומר החל מ-1 בנובמבר. כל מה שהם עושים זה רק להסית ולהמריד ולצאת למלחמות אזרחים, ואם תרמתי במשהו - ואני חוזר על המשפט הזה פעם נוספת - להרגעת הרוחות והורדת מפלס הרוחות, אני מאוד מרוצה ממה שעשיתי".
אתמול בלינקן עזב את הארץ, אחרי שאמר שהממשל האמריקני ימשיך להתנגד לכל מה שיסכל את חזון שתי המדינות. "כן, הוא גם דיבר על הרפורמה במערכת המשפט שאנחנו רוצים לעשות. תראו, ארה"ב היא הידידה הגדולה והחשובה ביותר שיש לנו, צריך להיות אומן כדי לנווט בין הצורך לשמור על הידידות החד משמעית הזאת, לבין הצורך להגן על האינטרסים המידיים של מדינת ישראל. אז אני מקווה שאצליח להיות שותף ולעשות את זה, אבל אם תהיה התנגשות אז נשים את הדברים על השולחן - לפחות מבחינתי, גורלו של העם היהודי בארץ ישראל חשוב לי מידידותה של ארה"ב".

ח"כ עידן רול (יש עתיד) התייחס בריאיון לאולפן ynet ליחסים בין ישראל לארה"ב ולדבריו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן על הרפורמה במשפט במהלך ביקורו בישראל, ואמר כי "זו באמת התערבות חריגה בקודים שבין ישראל לארה"ב. מפריע לי שנתניהו מנסה לכבס אותה".
לדבריו, "נתניהו יודע שנאמר פה דבר מאוד ברור. ממשל ביידן אמר בצורה מאוד ברורה: 'חלק גדול מהיחסים האסטרטגיים בין ארה"ב לישראל מושתת על שותפות ערכים'. כשאנחנו הולכים ומסבירים בעולם שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אז באה ארה"ב ואומרת לנו בצורה ברורה: 'אם ישראל תפסיק להיות הדמוקרטיה היחידה במזה"ת, אז גם יש פוטנציאל לשינוי אופי היחסים בינינו'. צריך לכבד את בת בריתנו. הזלזול המופגן כלפי מזכיר המדינה בלינקן יוצר עננה כבדה מעל החוסן הלאומי, הביטחוני והמדיני של מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
ח"כ עידן רול
ח"כ עידן רול
רול על תוכנית נתניהו-לוין למערכת המשפט: "צריכים רפורמה, זאת לא רפורמה"
(צילום: משה מזרחי)
לגבי הרפורמה במשפט, יש הסכמה בינך ללוין ורוטמן שלשכת עורכי הדין לא צריכה להיות מעורבת במינוי שופטים? "אמרתי את זה בעבר. אבל אני מנסה לשמוע, להבין, מה מהות המהפכה הזו. ולצערי, בשונה ממה שהם מצהירים, אין שם שום נכונות לזוז ולו מילימטר, ומבחינתי ברגע שאומרים לי: 'בטח, יש פה המון גמישות', ואז אני אומר להם: 'אוקיי, ברור לכם שרוב אוטומטי לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים לא יכול להיות'. 'אה, לא, רוב אוטומטי חייבים'. אמרתי 'אוקיי, אז נכונות אמיתית לייצר משהו שציבור רחב יותר יוכל להרגיש איתו בנוח, אין'. הם חכמים, הם מקפידים שזה יהיה מספיק שעות בוועדות כדי שפרוצדורלית זה יעבור בג"ץ. מהותית זה לא".
אתה אומר שאין נכונות מצדם לפשרה. אבל אולי הם מבינים שלא תהיה פשרה כי הצד השני לא מוכן להתפשר? "אני חושב שמערכת המשפט נמנעה תקופה ארוכה מדי מלערוך שינויים, והגענו למצב שבו גורמים קיצוניים פוליטית רוצים לערוך את השינוי. והשינוי עכשיו הוא כבר ממש הפיכה משטרית. אז כן, האם היה נכון לעשות שינויים מוקדם יותר? לדעתי חד משמעית כן. האם זה הופך את ההצעה של לוין ורוטמן להצעה שאפשר לעבוד איתה? לצערי לא. אני אומר: צריכים רפורמה, זאת לא רפורמה. וכל מי שמעמיק בפרטים רואה - יש גם הצעות טובות. אך אין שום רצון בהידברות, שלא צריכה להיות אגב רק עם מערכת המשפט, אלא גם עם האופוזיציה".