1 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל
המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שלישי) כי סיימה את חקירת החשד לשיבוש חקירת רצח יואל להנגהל על-ידי שוטר הסיור שהגיע לזירה.
לפי המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש), בנוסף לסייר ולבני משפחתו - נחקרו באזהרה גם שני קצינים - קצין מז"פ וקצין חקירות מתחנת קריית שמונה, החשודים כי הזיזו חפץ בזירת הרצח ותיעדו אותה לאחר מכן, מבלי לציין בדוח הפעולה כי הם ביצעו הזזה של החפץ.

גורמים המעורים בפרטים אמרו בשיחה עם ynet כי ההחלטה על כתבי אישום תתקבל בימים הקרובים. עוד נודע ל-ynet כי מחומר הראיות שאספו חוקרי מח"ש, עולה כי גובשה תשתית ראייתית לכתבי אישום נגד הסייר ושני הקצינים. "השלושה נחקרו בחשד לשיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים", נמסר ממח"ש.
להנגהל, נזכיר, נרצח לפני כשלושה שבועות וחצי במהלך קטטה שפרצה במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. הוא התגורר בנוף הגליל, ועלה לישראל מהודו - שם נמנה עם קבוצת בני המנשה - והיה אמור להתגייס בקרוב לצה"ל.

לאחר הרצח נחשפו ליקויים בהתנהלות משטרת קריית שמונה בפרשה, ובשל כך מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה החליט להדיח את מפקד התחנה סגן-ניצב ניר ששון. סגנו קיבל הערה פיקודית, וקצין המשטרה ששימש קצין תורן באירוע הודח. החלטותיו של תחאוכה הובאו לאישור השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.
במהלך חקירת הרצח נחקרו כ-115 עדים ומעורבים, ובסיום החקירה המורכבת העביר את תיק החקירה לפרקליטות רפ"ק גל הראל, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה כינרת שבמחוז הצפון. בתום צפייה בעשרות סרטונים, קריאה של אלפי עמודי עדויות ולימוד הראיות בתיק, הגישה עו"ד ליז קדמון, ממונה בכירה בפרקליטות מחוז הצפון, כתב אישום באשמת רצח נגד ליעד אדרי.