4 צפייה בגלריה
טדי שגיא
טדי שגיא
טדי שגיא
(צילום: אוראל כהן)
התייחסות ראשונה מטהרן: שגרירות איראן בקפריסין דחתה היום (שני) בתוקף את ההאשמות והרמיזות הישראליות על מעורבות בניסיון ההתנקשות במיליארדר טדי שגיא במדינת האי - וכינתה אותן "חסרות בסיס". "ישראל תמיד מעלה טענות חסרות בסיס נגד הרפובליקה האיסלאמית של איראן", מסרה השגרירות בתגובה לפנייה של סוכנות הידיעות רויטרס.
אתמול פורסם שהמיליארדר הישראלי טדי שגיא (48) נמלט לאחרונה מניסיון התנקשות בקפריסין. הצנזורה הצבאית אסרה במשך שעות לפרסם את שמו של שגיא, שנטען כי היה היעד לניסיון ההתנקשות ועזב את קפריסין ללונדון. בקבוצת טדי שגיא אמרו כבר אתמול כי "מדובר באירוע טרור איראני שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין".

לפני שעה קלה אמר שר הביטחון בני גנץ כי מדובר בפעולה עוינת נגד יעדים ישראליים שסוכלה. "אנחנו פועלים בכל הזירות ומול כל הכוונות", אמר גנץ בישיבת הסיעה של כחול לבן. "כפי שפורסם לאחרונה סוכלה עוד פעולה תוקפנית של איראן שכוונה נגד יעדים ישראלים בקפריסין. איראן ממשיכה להיות איום עולמי, אזורי וגם אתגר לישראל, ואנחנו נמשיך לפעול כדי להגן על אזרחינו וביטחון מדינת ישראל בכל מקום ומול כל איום".
מוקדם יותר גם דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי לפי גורמי ביטחון, ניסיון החיסול שנמנע בשבוע שעבר בקפריסין לא היה אירוע על רקע פלילי שכוון נגד המיליארדר טדי שגיא - אלא טרור איראני נגד אנשי עסקים המתגוררים באי.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובני גנץ בטקס האזכרה לשמעון פרס
נפתלי בנט ובני גנץ בטקס האזכרה לשמעון פרס
טוענים שמדובר בפעולת טרור איראנית. גנץ ובנט
(צילום: מארק ישראל סלם)
הדובר מתן סידי כתב בהודעה לתקשורת: "בנוגע לאירוע בקפריסין אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון על ידי איראן נגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין. אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".
לפי דיווחים בקפריסין, ביום שני בשבוע שעבר נעצר אזרח אזרבייג'ן בן 38 שנשא עמו דרכון רוסי, זמן קצר לאחר שחצה את מעבר הגבול בבירה ניקוסיה מחלקה הצפוני, שנשלט בידי השלטונות הקפריסאים-טורקיים, אל חלקה הדרומי, זה שנשלט בידי השלטון הקפריסאי-יווני המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית.
4 צפייה בגלריה
המטוס הפרטי של טדי שגיא
המטוס הפרטי של טדי שגיא
המטוס הפרטי של טדי שגיא
( צילום: מוני שפיר)
במכוניתו השכורה, כך דווח, מצאו השוטרים אקדח, קליעים ומשתיק קול. לפי הדיווח הוא חשוד בעבירה של תכנון פשע - הוצאה לפועל של "חוזה חיסול". לפי הדיווחים, במשטרה הקפריסאית חשדו שהאיש חבר במאפיה הרוסית, וכי תכנן להוציא לפועל חמישה "חוזי חיסול" בסך הכול. הוא נעצר בתום מעקב שערכה אחריו המשטרה, שהחלה גם במצוד אחר שותפים אפשריים שלו.
לפי הדיווחים, האזרי שנעצר נחת בנמל התעופה הבינלאומי בלרנקה כמעט שלושה שבועות לפני מעצרו, והחנה את מכוניתו השכורה סמוך למקום שבו התגוררו ועבדו הישראלים שהיו לכאורה יעד חיסול - באזור הפרבר אנגומי של ניקוסיה. בבירה הוא שכר קורקינט חשמלי, וחצה לפי הדיווח כמה פעמים את הגבול בין החלק הדרומי לחלק הצפוני של העיר.
הוא ניסה לפי הדיווחים לשמור על פרופיל נמוך, אולם המעבר התכוף בגבול עורר כנראה את חשדן של הרשויות. עם זאת, לפי חלק מהפרסומים, שירות המודיעין הקפריסאי כבר בחן דיווחים על מזימה כלשהי לפגוע בחייהם של זרים במדינה.