1 צפייה בגלריה
החשוד המרכזי בפרשת אל על
החשוד המרכזי בפרשת אל על
ארכיון. רמי יוגב בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
פרסום ראשון: המדינה הגיעה להסדר טיעון עם רמי יוגב, לשעבר בכיר במערך האבטחה של אל על, שהיה מעורב בפרשת ייבוא סמים לארץ באמצעות מטוסי החברה. לפי ההסדר הוא יודה שהיה מעורב בהברחה, אבל לא ידע שבמזוודות היו סמים אלא "עצם את עיניו" לאפשרות זו.
הצדדים לא הסכימו על העונש. במסגרת הטיעונים לעונש יוכל יוגב לטעון שהקשר הפלילי שבו היה מעורב נועד להברחת זהב והפרקליטות תוכל לטעון שתפקידו היה לבדוק את תוכן המזוודות. היא לא תבקש להכריז עליו כסוחר סמים, והוסכם שהיא תימנע מהטלת קנס בגזר הדין.
לפיכך יוגב הורשע היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשלוש עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ובשלוש עבירות של ייבוא סם במשקל 18 קילו בכל פעם. מכתב האישום המקורי נמחקו 14 סעיפים שנכללו בכתב האישום המקורי. בדיון ציין יוגב שהסכים להודות לאחר שבפרוטוקול נכתב שחשב שמדובר בזהב – כפי שאמר לו עד המדינה בתיק.
עו"ד גיא רוסו, מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), מסר בתום הדיון: "בין הצדדים התנהל משא ומתן ארוך שבסופו הודה הנאשם בעבירות של ייבוא וקשירת קשר. הסדר הטיעון התאפשר אודות למארג הראייתי שהוצג בפני בית המשפט הכולל גם את עדותו המפורטת של עד המדינה. הודאה זו מצטרפת להודאות נוספות שכבר ניתנו על ידי חלק מהנאשמים בפרשה, אשר בימים אלה מרצים עונשי מאסר ממושכים".

כתב האישום המקורי, שהגישו עוה"ד רוסו ורונית חסון בינואר 2019, ייחס ליוגב ולשורת מעורבים נוספים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא קוקאין. לטענת הפרקליטות, הנאשמים הצליחו לייבא קוקאין לישראל בעשר הזדמנויות שנות. בסך הכול יובאו לארץ 150 קילו של הסם. חניה כנפו, אסיר שהיה מעורב בקשר, נידון בהסדר לעשר שנות מאסר.
בכתב האישום המקורי צוין שעד המדינה בפרשה עבד באגף הביטחון של אל על עד שהוחלף ב-2010 על ידי יוגב. מאז ועד מעצרו שימש יוגב ראש מדור פיתוח ואמצעים באגף. במסגרת עבודתו ובזכות סיווגו הביטחוני הייתה ליוגב גישה לאזורים שונים בנתב"ג, בין היתר למטוסים שנמצאים בשטח האווירי.
נטען שכנפו נפגש כמה פעמים עם עד המדינה לצורך בחינת אפשרות של ייבוא קוקאין לישראל. שני נאשמים שהוצגו בפני עד המדינה כאנשיו של כנפו העבירו לו תאריכים שונים שבהם הם מעוניינים לייבא את הקוקאין, ועד המדינה בדק אם ביכולתו להכניס את הסם לארץ ללא בידוק בנתב"ג.
לאחר תיאום מועד לביצוע הפעולה, דאגו אנשים מטעמו של כנפו להעברת הסם מיוהנסבורג שבדרום אפריקה לישראל באמצעות בלדר שנשא אותו במזוודת יד. עם נחיתת המטוס דאג עד המדינה שיוגב יקבל את המזוודה מידיו של הבלדר עם פתיחת דלתות המטוס, ויעביר אותה ללא בידוק אל מחוץ לשטח השדה.
לאחר מכן, נטען, נמסרה המזוודה לנהג מטעמו של כנפו. את התיאומים שבוצעו בדרום אפריקה לצורך הייבוא ואת קבלת הסמים בארץ, ביצעו אנשים מטעמו של כנפו.
סנגורו של יוגב, עו"ד אבי כהן, מסר בתגובה: "הוא הואשם ב-17 סעיפים של ייבוא סמים והתביעה התעקשה שהוא ידע שמדובר בקוקאין. במסגרת הסדר הטיעון ולאחר מו"מ ממושך, נמחקו 14 אישומים. הוסכם על התביעה שהנאשם סבר שהמזוודה הכילה זהב וזאת כיוון שעד המדינה הונה אותו להאמין בכך. הנאשם שגה בכך שסמך על עד המדינה ולא בדק את המזוודה".