ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) תקף בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן, שהחליט לבטל את סבסוד המעונות לגיל הרך לילדים של תלמידי ישיבה ואמר בריאיון לאולפן ynet כי "מאנטיוכוס ועד הצאר ניקולאי לא קם כליברמן. איש שמונע כולו משנאה, הוא לא מנסה באמת שחרדים ייצאו לשוק העבודה".
למרות הביקורת החריפה שהופנתה מהמגזר החרדי כלפי נתניהו כשקיצץ בקצבאות הילדים ב-2003, קרעי טען כי נתניהו קיצץ את הקצבאות של כולם - וליברמן פועל רק נגד "מושאי השנאה שלו", כלשונו. "אחד כזה הוא בכלל בניגוד אינטרסים, השנאה כל כך מבעבעת אצלו שאסור לתת לו בכלל לקבל החלטות שנוגעות לחרדים. הוא פשוט סכנה למדינה".
2 צפייה בגלריה
שלמה קרעי אביגדור ליברמן
שלמה קרעי אביגדור ליברמן
"מרעיב את הילדים החרדים". קרעי על ליברמן
(צילום: הדר יואביאן, אלכס קולומויסקי)
קרעי הבהיר כי הוא תומך בהגדלת שיעור התעסוקה בקרב החרדים, והדגיש כי ניתן לעשות זאת עם הורדת גיל הפטור מצה"ל. "הרי מצד אחד חוסמים אותם ולא נותנים להם לצאת לשוק העבודה ומצד שני הם מתלוננים. אבל ליברמן ירעיב ילדים קטנים. 80% מהנשים החרדיות עובדות, אתה עכשיו מונע מהן לצאת לעבוד, כי הופכים את זה למלחמת קודש".
עוד טען כי ההתנהלות של הממשלה בנתב"ג נוכח העלייה בתחלואה היא מחדל. "אנשים נכנסים לנתב"ג ולא הולכים לבידוד. אנחנו השארנו את נתב"ג בלי שום בעיה. היה מערך פנטסטי של בדיקות מהירות, תוך שעה או שעה וחצי", טען קרעי. "היו עשרות עמדות והיו בדיקות מהירות והם פשוט מקלקלים בדרך".
-אתה נותן לממשלה הזאת שנתיים? "במקרה הטוב. אמרתי מהתחלה, בנט יגיע לסוף הקדנציה שלו, ואז הוא יבין שכדאי לו לחזור לימין והממשלה תתפרק. בנט הוא לשון המאזניים בממשלה הזו וגם רע"ם מהצד השני, אלו שני הקצוות שמחזיקים את הממשלה. רע"ם מקבלת את כל מה שהיא רוצה. הם מוכרים להם את אימא שלהם, את המדינה, את הנגב, את הביטחון".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"השמאל ישתמש בו ויזרוק". בנט
(צילום: מארק ישראל סלם)
-אם בנט ישמור על הדיל עם לפיד, יכול להיות שהממשלה הזאת תחזיק ארבע שנים? "בנט לא ישמור על הדיל עם לפיד, בנט יחזור לימין כי בשמאל ישתמשו בו ויזרקו אותו. אבל אם בנט ימשיך למכור את הכל לרע"ם הוא יצליח להחזיק את השנתיים האלה, גם למשותפת אגב, שאנחנו רואים שהופכת להיות ממש רצועת הביטחון של הממשלה הזו. בנט יחזיק עד לקראת הסוף ויפרק את הממשלה. צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. ישפצו את המעון בעשרות מיליונים לכבוד בנט ונתניהו יחזור למעון משופץ ומפואר כמו שמגיע לו".
-לדעתי בנט בכלל לא רוצה לישון שם אבל מאלצים אותו. שמענו גם את הסיפורים האלה. אז זה לא בית כזה מפואר, בואו נגיד את האמת. "היום כשנתניהו יושב שם זה חורבה. עוד שנתיים כשבנט ייכנס, יהפכו את זה לארמון ואז נתניהו יחזור".