3 צפייה בגלריה
עשן בכפר שובא בדרום לבנון
עשן בכפר שובא בדרום לבנון
עשן בכפר שובא בדרום לבנון, לאחר הפצצת צה"ל
(צילום: AFP)
ראשי רשויות בצפון הארץ הגיבו הבוקר (יום חמישי) בחריפות לשיגור מלבנון, שנענתה בהפגזות של צה"ל בדרום המדינה. ככל הנראה מדובר בירי של טיל נ"ט ולא פצצת מרגמה.
מדובר בשיגור נ״ט שחלקו נפל בלבנון וחלקו נפל בסמוך לגדר בכפר ר׳ג׳ר בשטח ישראל. הנ״ט פגע בגדר. טרם ברור מי ביצע את הירי.
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר כי "אני מתריע ללא הפסקה כבר שנים על התחזקות חיזבאללה בקו הגבול, בשיתוף פעולה מלא עם איראן". ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, אמר ל-ynet כי "אם במשך חודשים מופרת ריבונותה של ישראל והמדינה לא מגיבה לפלישת חיזבאללה לשטחנו בהר דב, לא פלא שעכשיו הם גם מעיזים לירות לעברנו. תגובת ישראל - ירי לשטחים פתוחים - היא רופסת ומאכזבת".
דוידוביץ' הוסיף כי "ההתגרויות החוזרות ונישנות של ארגון הטרור בתקופה האחרונה מדאיגות מאוד", וציין: "קריאתי לראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים ישיבת ממשלה אצלנו בקו העימות טרם נענתה. אוהל חיזבאללה שאינו מפורק ותקציב מיגון תושבי הצפון שאינו עובר במלואו, הם מחדל שחובה לטפל בו מיידית".
שטרן אמר כי "תושבי קריית שמונה הם ציונים אמיתיים שבחרו להתיישב בגבול כדי לקבוע את ריבונותה של מדינת ישראל, ואנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש שיבטיח את החזרת כוח ההרתעה של צה"ל". לדבריו, "שילמנו במשך עשרות שנים מחירים כבדים וכואבים עבור המדינה שלנו ואנחנו מוכנים לשלם גם בעתיד, אבל לא נהיה בשר תותחים. תושבי קריית שמונה מחזקים את כוחות הביטחון ונותנים להם את כל הגיבוי הדרוש, וסומכים על הצבא שלנו שהוא מספיק חזק כדי לפעול במלא העוצמה להבסת אויבינו. תנו לצה"ל לנצח".
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: jalaa marey / AFP)
הביקורת של ראשי הרשויות מגיעה לאחר שפצצת מרגמה שנורתה מלבנון התפוצצה הבוקר בשטח ישראל, ליד הכפר רג'ר הסמוך לגבול. צה"ל הגיב בירי עשרות פגזים מתותחים שמוצבים בגליל העליון. האזור שהופגז, לפי דיווחים בלבנון, סמוך למרחב הר דב, שם הוקמו שני אוהלים של ארגון הטרור חיזבאללה.
סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס הייתה הראשונה לדווח על השיגור וטענה כי "נורו שתי רקטות", אחרי שבסביבות השעה 8:00 בבוקר נשמע פיצוץ באזור ונראו שני מוקדים של עשן במרחק של מאות מטרים זה מזה. גורמים בצה"ל מיהרו להכחיש את הדיווחים ברויטרס, אך בהמשך נמסר מצה"ל כי "מתחקור של כוחות שהגיעו למרחב, עולה כי בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בשטח ישראל". בסופו של דבר התברר כי מדובר בירי נ"ט, דבר שהקשה על זיהוי המקור.
הירי מצטרף לאישור גורמי ביטחון בישראל כי אנשי חיזבאללה פירקו בסוף השבוע את אחד משני האוהלים שהוקמו בשטח ישראל בהר דב, סמוך לגבול לבנון, לאחר שארגון הטרור הציב באמצע חודש מאי מבנים ארעיים - מכולה ושני אוהלים. עם זאת, מספר האנשים ששהו במאהל לא השתנה - בין שישה לשמונה חמושים - וכולם התקבצו לתוך האוהל שנותר במקום.