פלסטיני שנהג ברכב בעל לוחית זיהוי ישראלית התנגש בצהריים (שבת) בעמדה ממוגנת בכניסה למעבר ריחן שבצפון השומרון, ליד ג'נין. לפי משרד הביטחון, שאחראי על רשות המעברים, מדובר בחשד לניסיון פיגוע. לא היו נפגעים נוספים מלבד הפלסטיני, שמצבו עדיין לא ידוע. משרד הביטחון מסר כי לא היה ירי לעבר הפלסטיני שהתנגש בעמדה שהייתה מאוישת במאבטח ובודקת ביטחונית, אחרי שהגיע מצידו הישראלי של המעבר.
עוד נמסר ממשרד הביטחון כי המאבטח והבודקת לא נפגעו בזכות המיגון שהוצב סביב העמדה, וכי מאבטחי המעבר השתלטו על הפלסטיני ללא ירי.
2 צפייה בגלריה
חשד לניסיון פיגוע דריסה במעבר ריחן
חשד לניסיון פיגוע דריסה במעבר ריחן
הרכב שבו נהג הפלסטיני אחרי ההתנגשות בעמדה
(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
מעבר ריחן
מעבר ריחן
מעבר ריחן בשומרון
(צילום: אלעד גרשגורן)
ביום רביעי האחרון אירע פיגוע בכניסה למעלה אדומים, שם נורה למוות המחבל הפלסטיני עודאי תמימי שהרג בסוף השבוע שעבר את לוחמת צה"ל סמלת נועה לזר ז"ל מבת חפר בפיגוע ירי במחסום שועפט במזרח ירושלים. תמימי, שנמלט במשך 11 ימים, פתח באש לעבר מאבטח במחסום בכניסה למעלה אדומים ופצע אותו קל. על גופו של המחבל נמצאו רימון רסס וסכין. חקירה ראשונית העלתה כי תמימי הגיע למחסום רגלית מכיוון הכפר הפלסטיני הסמוך עזריה. הוא פתח באש לעבר המאבטחים במחסום, ואחד מהם השיב בירי ונטרל אותו. פרט לרימון והסכין נמצא בסמוך לגופה של המחבל גם האקדח שאיתו ביצע את פיגוע הירי. במהלך הירי ניסה המחבל תמימי לשלוף את רימון הרסס או להחליף מחסנית - ואז נורה שוב ונוטרל סופית.
מערכת הביטחון מתמודדת בתקופה האחרונה עם שורת פיגועי ירי ואירועים אלימים נוספים ביהודה ושומרון. פרט למצוד הארוך אחר המחבל תמימי, שהסתיים השבוע, מנסים כוחות הביטחון ללכוד גם את המחבל שהרג את לוחם סיירת גבעתי סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל בפיגוע ירי ליד ההתנחלות שבי שומרון.
במקביל למצוד, נמשך הסגר הצבאי על אזור שכם שנועד למנוע הסלמה ביהודה ושומרון ולפגוע בחוליית "גוב האריות" שאחראית למרבית אירועי הטרור בגזרה. שר הביטחון בני גנץ אמר השבוע כי "עיקר המאמץ המבצעי מושקע בצפון השומרון, באזור שכם וג'נין. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה פיגועים וניסיונות ירי, ואם הפיגועים לא יעצרו, בכוונתי להרחיב את המאמצים ההתקפיים באזורים האלו. אנחנו נעשה כל מה שנדרש, משום שזוהי חובתנו".