על רקע המשא ומתן התקוע בין משרד האוצר לארגון המורים, וימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, סיגל פעיל, שמייצגת את הארגון בשיחות, התייחסה לאפשרות שתוכרז בימים הקרובים שביתה, ואמרה הבוקר (שלישי) בריאיון ל-ynet Live כי "צריך לקרות נס כדי ששנת הלימודים תיפתח". לדבריה, "באוצר נשארו בעמדתם, ואמרו שהם צריכים לבדוק את הרעיונות שהועלו. נראה שהלימודים לא יפתחו כסדרם. אני לא מאמינה גדולה בניסים, אבל מקווה לראות פריצת דרך בנושא".
1 צפייה בגלריה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
"באוצר מתעקשים לא לזוז מדעתם", התלמידים יצאו להפגין אם לא תהיה התקדמות. אילוסטרציה
פעיל התייחסה למכתב ששלח אתמול הממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, לראש מנהל שכר והסכמי עבודה בשלטון המקומי חגית מגן, ובו הודיע כי מורים שיחליטו לא לשבות - יקבלו שכר, ואמרה כי "מלכין לא הגיע לאף ישיבת משא ומתן של הדרג המקצועי - למרות שאנחנו שלושה ימים לפני פתיחת הלימודים". היא הוסיפה: "באופן חסר תקדים, משרד האוצר לא שם אף נציג בכיר בשיחות, ובמקביל הממונה על השכר מוציא מכתב לראשונה בהיסטוריה וקורא למעסיקים להנחות את המורים לא לשבות.
"זה מסביר את המבוי הסתום וההתעקשות של משרד האוצר לא לזוז מדעתם", המשיכה פעיל. "קודמיו של הממונה על השכר באוצר ישבו בשיחות המשא ומתן, והוא בניגוד אליהם לא נמצא - ואומר כי לא ינחה את פקידי האוצר להתקדם בהסכם. התנהלותו מראה כי הוא נערך לשביתה, ופועל בשיטה לשבור את האיגוד ורוחם של המורים, ולהפריט את מערכת החינוך".

יו"ר מועצת התלמידים הארצית ספיר מוספי הביעה גם היא חששות מכך ששנת הלימודים לא תיפתח כסדרה, ואמרה הבוקר בריאיון ל-ynet Live כי "אני מקווה שנראה היום אור בקצה המנהרה, אבל אני לא אופטימית. אני חושבת שיש מאמצים שנעשים, אבל אנשים לא מבינים כמה שביתה תפגע בנו התלמידים". לדבריה, "בסופו של דבר מי שחווה את זה ונפגע זה אנחנו. אני מאוכזבת מהמצב בשיחות, ומה שיקרה בסוף זה שהתלמידים יאבדו אמון בבתי הספר.
"מבחינתנו כולם אשמים, גם משרד האוצר גם ארגון המורים וגם משרד החינוך", המשיכה מוספי. "לכולם יש את היכולת להתכנס ולעצור את הדבר הזה ואת הפגיעה בתלמידים. הגיע הזמן שיהיו שם הסכמות, ואפילו שראש הממשלה יכנס למשבר כמגשר ויעשה לזה סוף". יו"ר מועצת התלמידים הארצית הבהירה כי "אם לא תהיה התקדמות עד מחר ודברים לא ייסגרו - הנוער יצא לרחובות. נפגין החל משעה 16:00 בקריית הממשלה בתל אביב ונדאג שכולם ישמעו את קולנו.
"זו תהיה הפגנת צעדה ביחד עם ההורים. אחרי ההתכנסות בקריית הממשלה נצעד למטה ארגון המורים בתל אביב ונסיים במשרד החינוך".