3 צפייה בגלריה
צילום: טראמפ פוגש את אי ג'ין קרול, בשנות ה-80
צילום: טראמפ פוגש את אי ג'ין קרול, בשנות ה-80
התמונה שבלבלה את טראמפ. נשיא ארה"ב לשעבר פוגש את אי ג'ין קרול, בשנות ה-80
(צילום: רויטרס)
סרטון שבו נראה נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נותן תצהיר במסגרת תביעת הדיבה שמתנהלת נגדו, פורסם אתמול לראשונה. הסרטון, שצולם באוקטובר האחרון, הוצג בימים האחרונים לחבר המושבעים שאמור להכריע בתביעה שהגישה נגדו אי ג'ין קרול, שטוענת כי הנשיא לשעבר אנס אותה לפני קרוב ל-30 שנה. טראמפ, שטען בעבר כי קרול היא "לא הטיפוס שלו", טענה שחזר עליה בתצהיר, נראה בסרטון כשהוא מתבלבל בינה לבין אשתו לשעבר מרלה מייפלס.
במהלך התצהיר הוצגה לטראמפ תמונה שלו משנות ה-80 שבה הוא נראה פוגש את קרול ובעלה דאז ג'ון ג'ונסון יחד עם אשתו הראשונה איוונה. כשנשאל מי האישה שבתמונה הוא השיב "זו מרלה, זו אשתי". לאחר שטראמפ הועמד על טעותו והבין שהאישה בתמונה היא אכן קרול, הוא אמר: "אני לא יודע, התמונה מאוד מטושטשת".
רנטו מריוטי, לשעבר תובע פדרלי והיום בעל טור באתר החדשות "פוליטיקו", ציין אתמול כי לסרטון יכולה להיות השפעה רבה על הכרעת המושבעים בתביעה. מריוטי העלה את הסרטון לחשבון הטוויטר שלו, וציין כי "טראמפ טען שקרול היא לא הטיפוס שלו, אבל הוא התבלבל בינה לבין אשתו לשעבר. אתה לא צריך להיות עורך דין כדי להבין למה העדות שלו יכולה להשפיע על הכרעת המושבעים".

העיתון הבריטי "הגרדיאן" דיווח כי טראמפ אמר בתצהיר על ג'סיקה לידס, שהאשימה אותו גם היא בתקיפה מינית במטוס בסוף שנות ה-70 והעידה השבוע לטובת קרול בתביעת הדיבה, כי היא "לא תהיה הבחירה הראשונה שלי". לפי הדיווח, טראמפ גם פנה בתצהיר לעורכת דינה של קרול, רוברטה קפלן, ואמר לה: "גם בך לא הייתי בוחר". הנשיא לשעבר הוסיף כי "בכל הכנות, ואני מקווה שאת לא נעלבת, בשום נסיבות לא הייתי מגלה בך עניין". בהמשך הוא כינה את קפלן "פעילה פוליטית" ו"חרפה".
טראמפ נשאל בתצהיר גם על הסרטון הידוע לשמצה מ-2005 מתוך התוכנית "Access Hollywood", שבו אמר כי "באופן אוטומטי אני נמשך לנשים יפות, אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. פשוט מנשק, אפילו לא מחכה. וכשאתה כוכב הן נותנות לך לעשות את זה, אתה יכול לתפוס אותן ב*** (איבר המין הנשי), אתה יכול לעשות הכול". הנשיא לשעבר הצדיק את הערותיו על כך שאנשים מפורסמים יכולים לעשות מה שהם רוצים עם נשים, ואמר כי "היסטורית, זה נכון כשמדובר בכוכבים".
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בתצהיר שנתן במסגרת תביעת הדיבה נגדו
דונלד טראמפ בתצהיר שנתן במסגרת תביעת הדיבה נגדו
טראמפ בתצהיר, בשנה שעברה
(צילום: רויטרס)
לאחר שהתבקש להבהיר כי הוא מתכוון לתפיסה של נשים באיבר המין שלהן, אמר טראמפ כי "אם מסתכלים על מיליון השנים האחרונות, זה לא תמיד נכון - אבל לרוב כן. לצערנו או לשמחתנו". כשנשאל אם הוא מגדיר את עצמו ככוכב, טראמפ השיב בחיוב.
את תביעת הדיבה נגד טראמפ הגישה כאמור קרול בת ה-79, שפרסמה בעבר טורי עצות במגזין "אל" וכתבה גם לתוכנית הבידור Saturday Night Live. היא טוענת שטראמפ פגש אותה בשלהי 1995 או בתחילת 1996 בסניף של רשת חנויות היוקרה "ברדגורף גודמן" בניו יורק, ושם אנס אותה. את הטענה הזו השמיעה לראשונה לפני ארבע שנים, וכעת היא מנהלת את תביעת הדיבה בגין ההכחשות הנמרצות שפרסם בעניין. היא טוענת כי הוציא את דיבתה רעה בכך שכינה את טענותיה "תרמית", "שקר" ו"הונאה מוחלטת", ובכך שטען שהיא "לא הטעם שלו" ושהמציאה את האונס כדי לקדם את מכירת ספר הזיכרונות שלה.

המשפט החל ביום שלישי שעבר, ושלב העדויות הסתיים ביום חמישי האחרון. עורכי הדין משני הצדדים צפויים להציג את טענות הסיכום שלהם ביום שני הקרוב, אלא אם ברגע האחרון טראמפ יחליט להעיד בעצמו.
בשבוע שעבר, קרול עלתה להעיד בעצמה בפני המושבעים בבית המשפט הפדרלי במנהטן. "אני כאן מפני שדונלד טראמפ אנס אותי, וכשכתבתי על כך הוא שיקר ואמר שזה לא קרה", אמרה קרול. "הוא שיקר והרס את המוניטין שלי, ואני כאן כדי לנסות להחזיר לעצמי את חיי".
3 צפייה בגלריה
אי. ג'ין קרול
אי. ג'ין קרול
"אני כאן כדי לנסות להחזיר לעצמי את חיי". אי ג'ין קרול
(צילום: AP)
קרול טענה במשפט כי ההתקפות של טראמפ עליה גרמו למגזין "אל" לפטר אותה, וכי בכך לא רק נגרם לה אובדן של שמונה מיליון קוראים – אלא גם רבים שוכנעו שהיא שקרנית. כשנשאלה אם היא מתחרטת על ששברה את שתיקתה פרצה בבכי: "הצטערתי על זה כבר 100 פעם בערך, אבל בסופו של דבר האפשרות לקבל את היום שלי בבית המשפט סוף סוף היא הכול עבורי". בהמשך גייסה כוחות ואמרה: "אני לא הולכת לשבת כאן ולבכות ולבזבז את הזמן של כולם".
הטענות נגד טראמפ הועלו מצד קרול לראשונה בשנת 2019, בהשראת תנועת המחאה MeToo, ומאז דחתה את ההאשמות החוזרות ונשנות של טראמפ שהיא ממציאה את הסיפור משום שהיא מתנגדת לעמדותיו הפוליטיות. "אני לא מנסה להשיג מטרות פוליטיות", אמרה בעדותה. "אני רוצה להשיג מטרות אישיות, כי הוא כינה אותי שוב ושוב שקרנית, וזה פגע קשות במוניטין שלי".