2 צפייה בגלריה
עסקים פתוחים
עסקים פתוחים
מצמצמים את התו הירוק
(צילום: רויטרס)
לא במסעדות, לא בבתי קולנוע, לא בחדרי כושר וגם לא בבתי מלון: לאחר שקבינט הקורונה, שהתכנס השבוע לראשונה אחרי שלושה שבועות, הסכים לצמצם דרמטית את התו הירוק, ההחלטה אושרה במשאל טלפוני של שרי הקבינט. שרי כחול לבן התנגדו להחלטה, שמשמעותה למעשה היא הסרת רוב ההגבלות שהיו בתוקף עד עתה.

המאבק באומיקרון - כתבות נוספות

על פי ההחלטה, שתיכנס לתוקף ביום שני, תבוטל הדרישה להצגת התו הירוק פרט למקומות הבאים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה: אולם או גן לשמחות ואירועים; מועדון או דיסקוטק; מקום לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון; ומקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד.
לצד זאת, אישרו השרים לבטל גם את מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל בתו ירוק, לבטל את דרישת התו הסגול, לבטל את מגבלת ההתקהלות הכללית ולבטל את הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. התקנות עצמן הוארכו עד ל-1 במרץ.
ההחלטות התקבלו דווקא עם בלימת הירידה ההדרגתית במקדם ההדבקה, ובזמן שעדיין יש בכל יום עשרות אלפי מאומתים. המקדם שמצביע על התפשטות המגפה הגיע ל-2.08 בשיא גל האומיקרון וירד בשבוע האחרון אל מתחת ל-1, אבל בימים בימים האחרונים המגמה הזו נבלמה, ולפי עדכון משרד הבריאות המקדם היום זהה לאתמול - 0.9.
2 צפייה בגלריה
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
בדיקת תו ירוק בקניון עזריאלי
(צילום: שאול גולן)
השבוע גם נרשם שיא במספר הנפטרים היומי בגל החמישי - 57 נפטרים. בסך הכול, מספר הנפטרים מפרוץ המגפה כבר הגיע ל-9,080. מתחילת השנה 822 ישראלים חיוביים לקורונה נפטרו מסיבוכי המגפה. ייתכן שהמספר אף גבוה יותר, כיוון שמשרד הבריאות מעדכן על פטירות באיחור, לפעמים של כמה שבועות.
לפי המתווה שעליו הוחלט בדיון קבינט הקורונה השבוע, מחלימים ומחוסנים בשתי מנות זכאים לתו ירוק למשך ארבעה חודשים, ואילו מחוסנים בשלוש מנות ויותר זכאים לתו ירוק ללא הגבלת זמן.
כמו כן, הממשלה אישרה גם את הארכת תקנות החינוך, בהן חובת עטיית מסיכה וכניסת עובדים לא מחוסנים במוסדות שאינם להשכלה גבוהה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקה מוסדית מדי 84 שעות עד לחודש מרץ. ההחלטה עדיין כפופה לאישור ועדת החינוך של הכנסת.