3 צפייה בגלריה
תנ"צ שמעון נחמני
תנ"צ שמעון נחמני
תנ"צ שמעון נחמני
(צילום: דותן כהן )
ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המשטרה, תת-ניצב שמעון נחמני, מסיים באופן מפתיע את תפקידו לאחר שנפגש השבוע עם המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי. נחמני, שאמור להיות אחד העדים המרכזיים בוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, שלח בתום הפגישה ביום שני עם המפכ"ל מסרון לפקודיו: "ברגעים אלה יצאתי מריאיון מפכ"ל שבסיכומו אני מסיים את תפקידי כרח"ט מבצעים".
גורמים במשטרה ציינו כי נחמני, שמונה רק לפני קצת יותר משנה לתפקיד הרגיש, נאלץ לעזוב את תפקידו לנוכח מערכת יחסים רעועה עם ראש האגף, ניצב סיגל בר צבי. לפי אותם גורמים, השניים מסוכסכים עוד מתקופת שירותם המשותף במרחב איילון. לנוכח העזיבה הבהולה, טרם מונה מחליף לנחמני.
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
המפכ"ל שבתאי
(צילום: אלעד גרשגורן)
זו הטלטלה השלישית בחצי השנה האחרונה באגף שבאחריותו בניית הכוח בתחום ביטחון הפנים והסדר הציבורי. זה התחיל בעזיבה הפתאומית של ראש האגף הקודם ניצב אמנון אלקלעי ונמשך שלושה חודשים לאחר מכן עם המעבר של מחליפו ניצב אבי ביטון לפקד על מחוז מרכז (בגלל פרישת מפקד המחוז הקודם משה ברקת).
בר צבי נכנסה רק לפני כמה שבועות לתפקידה. נחמני היה אחראי מטעם המטה הארצי על החיפוש אחרי ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. במסגרת המצוד אחרי האסירים, נחמני התראיין בכלי התקשורת וסיפר על מאמצי המשטרה ללכוד אותם.
3 צפייה בגלריה
ניצב בר צבי. סכסוך עם נחמני
ניצב בר צבי. סכסוך עם נחמני
ניצב בר צבי. סכסוך עם נחמני
(צילום: ירון ברנר)
אלא שמאז התרחש אירוע נוסף: שמו של נחמני הוזכר במכתב שנשלח לחברי הוועדה שחוקרת את נסיבות מותם של 45 בני אדם בהילולה בל"ג בעומר במירון. במכתב צוין: "תת-ניצב שמעון נחמני הוא ראש חטיבת המבצעים של המשטרה. עדותו חשובה מאוד. אומרים שהוא זה אשר הביא את הפקודות לאישור הדרג הפיקודי הגבוה. הוא זה שנתן את ה'איפכא מסתברא', הוא מחזיק מסמכים שמנסים להעיף ממקום למקום".
עם מינויה של ניצב בר צבי לראש האגף נחמני היה בחופשה, אבל ביום שני - כשחזר והגיע כאמור לריאיון עם מפכ"ל המשטרה, התברר כי הוא מפסיק באופן מיידי את עבודתו באגף בתפקיד הבכיר.
גורמים במשטרה אמרו כי הקצין היה המום ממה ששמע בריאיון. "אחרי השיחה עם המפכ"ל הראו לו את הדרך החוצה", ציין אחד הגורמים. "זאת לא הדחה רשמית, אבל אין דרך וסיבה להסביר למה הוא סיים את תפקידו מהרגע להרגע. המשטרה זה לא חוג חברים, וכולם צריכים להסתדר עם כולם".