שעון החול להתפלגות ממפלגה קיימת תוך שמירה על יחידת המימון הולך ואוזל, ובימינה חברי הכנסת שעוד מחשבים את דרכם עסוקים בהתייעצות קדחתנית לפני שימסרו את החלטתם הסופית - שצריכה להתקבל בשעות הקרובות. בכל הנוגע להתפלגות ממפלגה קיימת, החוק מאפשר לעשות זאת חודש אחרי פיזור הכנסת. ואולם, אם חברי הכנסת מעוניינים לקחת איתם גם את יחידת המימון, המועד האחרון האפשרי לעשות זאת הוא היום בחצות.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
עם הודעתו של נפתלי בנט על פסק זמן מהחיים הפוליטיים, נותרה מפלגת ימינה ברשותה של שרת הפנים איילת שקד, שעורכת בימים אלה בדיקות ומחקרים באשר לבחירות הקרובות. חברי הכנסת של המפלגה עדיין מתלבטים כיצד לפעול, והאם להישאר במפלגה גם תחת שקד.
3 צפייה בגלריה
מי יישאר עם שקד? הדילמה של כהנא, קארה, אורבך וסילמן
מי יישאר עם שקד? הדילמה של כהנא, קארה, אורבך וסילמן
מי יישאר עם שקד? הדילמה של כהנא, קארה, אורבך וסילמן
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ובני גנץ
אביגדור ליברמן ובני גנץ
יצרפו אליהם נציגים מימינה? ליברמן וגנץ
(צילום: מיכאל לוריה, ערוץ הכנסת)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
סילמן ואורבך מעדיפים להשתלב בליכוד. נתניהו יחזיר להם "טובה"?
(צילום: יואב דודקביץ')
מתן כהנא, מי שהיה האיש הקרוב ביותר לבנט, שוקל את דרכו והאם כדאי לו להתפצל. חברי הכנסת עידית סילמן, אביר קארה וניר אורבך שוקלים גם הם את דרכם, כאשר לצורך הצעד הראשון בפיצול הם זקוקים למהלך משותף של שלושה חברי כנסת. ההערכה היא שסילמן ואורבך יעדיפו להשתלב בליכוד, ואילו כהנא וקארה עדיין מחפשים את דרכם ומגששים במפלגות אחרות.
בין היתר בוחן כהנא את האפשרות להצטרף למפלגת כחול לבן של שר הביטחון בני גנץ, וקארה ערך בירורים במפלגות נוספות ובדק גם אפשרות להשתבץ ברשימת ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן. נכון לרגע זה ההערכה היא שעד חצות תוגש בקשת פיצול לוועדת הכנסת שתתכנס לדון בה באופן מיידי.

הפוסט של כהנא, והקו של קארה שהופתע בשידור: "נתניהו - מכשול"

מוקדם יותר פרסם כהנא פוסט בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "אמשיך להיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית. לאלו שנותנים לכולם להיכנס לבית הכנסת שלהם, לאלו שמחזירים שלום ליד מושטת גם של מי שחושב אחרת מהם, ולאלו שמוכנים להעביר כוס מים גם ליריב פוליטי". באשר לשאלה מה הצעד הבא שלו השיב: "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט. לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל".
עם זאת, כהנא לא סיפק תשובה ברורה באשר להחלטתו אם להמשיך עם ימינה ושקד, או לפנות לדרך אחרת. "בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה", סיכם.

באולפן ynet התקשרו בהפתעה לחבר הכנסת אביר קארה מימינה, והתעניינו במהלכים הפוליטיים הבאים שהוא מתכנן. גם הוא נמנע מלספק תשובה חד משמעית: "כרגע אני עוד בוחן את האופציות והאפשרויות. אני חד משמעית רוצה להיות בכל מקום בו אוכל להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה בשנים הבאות. אני אחרי סופ"ש גדוש בעבודה, עברנו דירה אשתי ואני".
בתשובה לשאלה האם יש "בית פוליטי אחר" שמחכה לו השיב: "אני לא חושש לקיום פוליטיקה כזה או אחר. בשבילי הפוליטיקה היא האמצעי ולא מטרה. אני אהיה בכל מקום בו אוכל להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה בשנים הבאות. יש לי התחייבות להיות בכל מקום בו אוכל להשפיע, ואני אמצא את הפלטפורמה הטובה ביותר ממנה זה יכול לקרות".
הוא התייחס גם לפוסט של סגן השר כהנא: "אני לא חושב שהוא נפרד. הוא עומד באותה דילמה ומקום, אנחנו חברים מאוד טובים אני מאוד אוהב אותו. אני יודע ומבין כמה הוא עשה בשנה האחרונה. הייתה פה ממשלה טובה. יותר מדי שנים התעסקו פה ב'כן ביבי' ו'לא ביבי'. לכן אני חושב שצריך להסיר את המכשול הזה ולהתעסק בחיים של אזרחי ישראל עצמם".
- 'להסיר את המכשול הזה' כי אתה חושב שנתניהו לא יכול לנהל בצורה שאתה רוצה? "נתניהו לא הצליח להקים ממשלה בארבע המערכות הקודמות, גם עכשיו בשבועות האחרונים היו לו עשרות ניסיונות, והוא לא יצליח גם בפעם הבאה. לא יהיו לו 61. הולכים לבחירות מיותרות במקום להתעסק בחיים של האזרחים עם עלויות אדירות. הגיע הזמן שנתמקד בחיים עצמם, בעלי עסקים שכורעים תחת הנטל, בכל האנשים הטובים שבונים את המדינה הזו והמדינה גורסת אותם. הכל פה מהונדס גרוע, הכל פה מהונדס דפוק".