1 צפייה בגלריה
בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אלי כהן
בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אלי כהן
אלי כהן וביקור בן גביר בהר הבית
( צילום: רויטרס)
בחריין הודיעה הבוקר (יום שישי) על דחיית ביקורו של שר החוץ אלי כהן, שהיה אמור להגיע למדינה בשבוע הבא. באופן רשמי, הבחריינים נימקו את הדחייה בכך שהמלך לא יהיה במדינה בשבוע הבא ולא יוכל לפגוש את השר, אך ההערכה היא שהסיבה האמיתית לדחייה היא עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית - שעוררה גינויים חריפים בעולם הערבי.
לא מדובר בדחייה קצרה: הביקור של כהן נדחה לחודש ספטמבר, ברקע הגינויים מצד ארצות הברית, סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן ומדינות נוספות לעלייתו של בן גביר להר הבית. "כל פעולה או רטוריקה חד-צדדית שמסכנת את הסטטוס קוו אינה מתקבלת על הדעת", נמסר מארה"ב אתמול. בירדן כינו את עליית בן גביר "פלישה", וסעודיה מסרה כי עלייתו של השר להר הבית היא "פרובוקציה נגד המוסלמים בכל רחבי העולם".
באופן חריג, בחריין עצמה לא התייחסה לעליית בן גביר, ככל הנראה בשל המבוכה לקראת ביקורו הצפוי של כהן, שהיה אמור להגיע למדינה ביום שלישי ולשהות בה עד חמישי.
בזמן ביקורו בהר הבית, אמר בן גביר כי הגיע לרגל צום תשעה באב, ואף הדגיש: "זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו". עלו להר גם חבר מפלגתו, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, וחבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד).