עוד ניסיון לסכסך, רגע לפני הרמדאן: ברצועת עזה מדווחים היום (שבת) על הצנחת העיתון "המציאות", רגע לפני הצום והחודש הקדוש למוסלמים. בשער העיתון מופיעה תמונה של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה לצד ראש הזרוע המדינית של ארגון הטרור חאלד משעל - כשהם יושבים לצד שולחן עמוס במאכלים והכיתוב "רמדאן כרים". בתמונה מקבילה, נראית משפחה עזתית לצד שולחן בדירה הרוסה, עם הכיתוב "רמדאן כרים?".
צה"ל מרבה לפזר כרוזים ברחבי הרצועה מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, בחלק מהם הוא קורא לתושבי אזור מסוים להתפנות מבתיהם לכיוון האזור ההומניטרי בדרום הרצועה, באחרים הוא קרא לעזתים להסגיר מחבלי חמאס או לספק מידע על מקום הימצאותם של החטופים הישראלים שעדיין מוחזקים ברצועה. בעיתון שפוזר מהאוויר כבר הועברו מסרים לתושבי עזה, ולפיהם "בעיתון הזה תקראו על האמת".
באחת הקריקטורות בעיתון נראית תמונה נוספת של איסמעיל הנייה, בעודו מניף עוף בידיו וקורא לעזתים: "הישארו איתנים" ממקום מושבו בקטאר. גם בכיר חמאס אוסמה חמדאן, שנוהג לקיים מסיבות עיתונאים בלבנון, מופיע בקריקטורה בעודו מאחל "רמדאן מבורך" ממקום מושבו בביירות - מאחורי מיקרופונים. באמצע, מופיעה תושבת עזתית ומעל ראשה סימני שאלה.
3 צפייה בגלריה
הכרוזים שפיזרו מטוסים ישראלים ממערב לרפיח
הכרוזים שפיזרו מטוסים ישראלים ממערב לרפיח
הנייה, אישה עזתית וחמדאן. "הישארו איתנים" מקטאר
3 צפייה בגלריה
הכרוזים שפיזרו מטוסים ישראלים ממערב לרפיח
הכרוזים שפיזרו מטוסים ישראלים ממערב לרפיח
הקריאה לסייע במידע, מתוך העיתון
ה"עיתון" שפוזר מעיד על הניסיון של הצבא לייצר מתיחות בין חמאס לעם, ועל הניסיון להביא מידע מודיעיני - ככל שאפשר - גם מהרצועה. במודעה שפורסמה נכתב כי "צבע הרמדאן שלכם יכול להיות שונה אם תיצרו קשר איתנו".
באחרונה החל להפיץ ארגון שמתקרא "החופשיים של עזה", ומתנגד לשלטון אנשיו של יחיא סינוואר, כרוזים והודעות נגד חמאס, וקורא לאזרחים להתקומם על מצבם ולצאת להפגנות נגדו. הכרוזים הופצו באופן פומבי בעיקר במחנות הפליטים במחוז רפיח.
ברצועה מזהים יותר ויותר הפגנות נגד חמאס שבהן קוראים המשתתפים לשחרור החטופים והפסקת הלחימה, ובמקביל תוקפים את ראשי ארגון הטרור בכך שהם ובני משפחותיהם לא נפגעים במלחמה מול ישראל. "החופשיים של עזה" הפיצו סרטונים שמתעדים הפגנות בצפון הרצועה, ואליהם צורפה קריינות כדוגמת "שאלוהים יתנקם בסינוואר, הכלב שהרס את עזה".