לוחם הימ"מ רפ"ק ייטב לב הלוי, שמת מפצעיו אתמול לאחר שנפצע אנושות בשבת האחרונה בפעילות מבצעית שבה חוסלו חמישה מחבלים בטול כרם, הובא למנוחות בחלקה המשטרתית בהר הרצל. מאות ליוו בדרכו האחרונה את רפ"ק הלוי ז"ל, בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, לשעבר מפקד הימ"מ בעצמו.

מפקד הימ"מ הנוכחי תת-ניצב ח', שבנו נרצח ב-7 באוקטובר במסיבה בנובה, ספד ללוחם שלו: "מוכי צער ותדהמה מתכנסים אנו כאן בהר הרצל והלב מסרב להאמין. ייטב, מטובי בנינו נפל בקרב מול הטרור הרצחני. הימ"מ זרם לייטב בדם מהרגע בו נולד וליווה אותו לאורך כל חייו. האנשים, הסיפורים, הגבורה ומסירות הנפש היו נטועים בנשמתו ובדרכו ולכן היה זה אך טבעי שבהמשך חייו יסגור מעגל, יסיים מסלול מפרך בימ"מ ויהפוך במהרה ללוחם ומפקד מצטיין.
5 צפייה בגלריה
פקד ייטב הלוי ז"ל פעילות כוחות צה"ל ב טול כרם
פקד ייטב הלוי ז"ל פעילות כוחות צה"ל ב טול כרם
פקד ייטב הלוי ז"ל ופעילות כוחות צה"ל בטול כרם
(צילום: דוברות המשטרה, דובר צה"ל)
"ייטב היה פתוח בדעותיו ונהג כלפי אחיו הלוחמים וכלפי פקודיו תמיד בנועם, בכבוד אמיתי ובגובה העיניים. ייטב לקח חלק בפעילויות מבצעיות רבות של הימ"מ, בחלקן אף שימש כמפקד חוליה רפואית וחילץ לוחמים תחת אש. בפעילות המבצעית בה נפצע ייטב באופן אנוש, פעלה הימ"מ למעצרה של חוליית מחבלים בטול כרם, אשר הייתה שותפה לפיגועים משמעותיים ולרצח ישראלים. גם במקרה זה, תרומתו של ייטב לביטחונה של המדינה לא יסולא בפז. ייטב, לא נשכח לרגע את גבורתך ותרומתך העצומה למולדת, אשר עליה ולמענה אנו ממשיכים להילחם. אתה משאיר אחריך מורשת של מצוינות, רעות, ענווה ונועם הליכות. באופייך המיוחד הובלת והנהגת אחריך, לא היססת להיכנס תחת האלונקה ולתמוך בחבריך ועל כך לנצח נהיה אסירי תודה. יהי זכרך ברוך".

החלל ה-10 של הימ"מ מאז ה-7 באוקטובר

רפ״ק ייטב לב הלוי, החליף בעצמו מפקד צוות בימ"מ, רפ"ק משהאל שלמה, שנפל בלחימה מול המחבלים ב-7 באוקטובר. גם מפקדו של ייטב, רפ״ק אברהם הנקין נפל בלחימה ב-7 באוקטובר. ייטב הוא החלל ה-10 של הימ"מ מאז השבת השחורה והחלל ה-23 של מג"ב מיום הזיכרון שעבר ועד היום.
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
מצדיע בפעם האחרונה לייטב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
ייטב היה בן 28 במותו והתגורר בהר גילה בירושלים. הוא הגיע לימ"מ לפני כ-4 שנים ולפני כשלושה חודשים הועלה לדרגת פקד. בצבא הוא שירת במגלן והגיע עד לתפקיד סמ"פ. לוחם ימ"מ בצוות שייטב פיקד עליו סיפר כי "הוא היה רגיש מאוד לצרכי הלוחמים בצוות, הוא המשיך את דרכו של משהאל ושם את האדם תמיד בראש. מאוד מתחשב וקשוב, איש שיח. היו לו הרבה תוכניות לעתיד, הוא היה אמור להתחיל בקרוב תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בנדלן".
לוחם נוסף בצוות סיפר כי "זה מאוד חריג ונדיר שאדם עם ותק כמו שלו מקבל צוות בימ"מ - מה שמראה על היכולות המקצועיות והאישיות שלו, בגרות והבנה של כובד המשימה". לוחם צוות אחר הוסיף: "הוא השלים את הצוות כמו כפפה ליד. חשוב שידעו על ייטב ז"ל שהייתה לו רוח התנדבות, לב זהב. בן אדם מאוד כן וישר. היה לו ממש קסם בעיניים, חיוך תמידי".
ייטב פעל בהמון פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד צוות בימ"מ. הוא הציל פצועים תחת אש, פעל רבות בנקודות האסטרטגיות בפעילויות המבצעיות השונות. ב-7 באוקטובר נלחם בשער הנגב ובבארי והשתתף בחילוץ בני הערובה באופקים. הוא חיסל מחבלים רבים והציל אזרחים רבים בלחימה באותו יום.
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מניח פרחים על קברו של ייטב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
הלוויה נערכה במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב, חברי כנסת, מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד הימ״מ, תת-ניצב ח', לוחמים ולוחמות מהימ"מ, מפקדים ומפקדות, משפחה, מכובדים נוספים ומוקירי דרכו. הוא הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות.
השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, אמר בהספד: "גדלת במשפחה שכל כולה מסירות נפש למען עם ישראל ועל גבורתו של אבא יורם והזכויות הענקיות שיש לו בקרבות השונים, במשילות, בעשיה למען ירושלים. ינקת מגיל אפס והמשכת בדרכו. הלכת למכינה כדי להכין את עצמך לחיים משמעותיים ומלאים, התגייסת למגלן לשירות חובה וקבע ואחרי תפקידים של מפק"צ, נמשכת בדרך של אבא בימ"מ וכל מי שדיברתי איתו צפה לך גדולות ונצורות. אנחנו צריכים לעשות הכל למען הלוחמים הללו".
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
הלווייתו של פקד ייטב לב הלוי ז"ל
הפרחים על קברו על ייטב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
מפכ"ל המשטרה, שבתאי, ספד גם הוא: "יש קושי לא פשוט וכואב להספיד לוחם ימ"מ צעיר, בן 28 בלבד בלכתו. אנו, מצויים בעיצומה של מלחמה קשה. אנו נלחמים על הזכות להיות חופשיים ובטוחים בארצנו, אך מאבדים את היקרים לנו מכל. מפקדיו וחבריו של ייטב מספרים על אדם אשר, כשמו כן הוא - מפקד וחבר טוב, איש של אנשים, טוב-לב, נכון תמיד להתנדב ולסייע, ובעיקר - לוחם אמיץ אשר פועל מתוך תחושת שליחות ואהבת המולדת. הלכת בדרכו של אביך אשר שירת את המדינה שנים רבות, ומשטרת ישראל הייתה לו לבית. אני יודע כמה הורייך גאים בך".
מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק: "חדור מטרה וחמוש ברוח לחימה ובחתירה בלתי מתפשרת לניצחון, יצאת אתה - ייטב לב - יחד עם פקודיך בשבת האחרונה לפעילות מורכבת כנגד קיני טרור בטול כרם, נלחמת בקרב, עם אנשיך, קרב עיקש במהלכו הספקתם לחסל חמישה מחבלים מתועבים עם דם על הידיים ובכך לסגור מעגל. וכפי שנלחמת בקרב, כך נלחמת על חייך במשך חמישה ימים רצופים, בהם כל עם ישראל הצטרף למשפחת הלוי היקרה ופילל לנס שיגיע. היית מבין הדמויות הראשונות שפגשתי עם תחילת המלחמה בשבעה באוקטובר. התעשת ונכנסת מהר מאד לנעלי מפקד הצוות ואני אף זכיתי להעניק לך את דרגת הפקד. רבות סופר ודובר מאז אתמול אודות שמך המיוחד, ייטב לב נכנס חזק מאד ללב של כל מי שנקרה בדרכך. אני גאה בך לוחם עז נפש ומצדיע לך בפעם האחרונה. יהי זכרך ברוך נצור בליבנו לעד".