בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נקבע היום (רביעי) מותו של לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי (28) מירושלים, שנפצע אנושות בסוף השבוע שעבר בחילופי האש עם מחבלים בעיירה הפלסטינית דיר א-רוסון ליד טול כרם שבשומרון. ההרוג הוא בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, שכיהן בעבר כמפקד הימ"מ ומפקד במחוזות דרום וירושלים במשטרה. הלוי מכהן כיום כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. טרם נקבע מועד הלווייתו של הבן.
3 צפייה בגלריה
פקד ייטב הלוי ז"ל
פקד ייטב הלוי ז"ל
פקד ייטב לב הלוי
(צילום: דוברות המשטרה)
פקד הלוי הגיע ליחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור לפני כשלוש שנים וחצי. הוא שירת לפני כן בצה"ל ביחידת מגלן, ובין היתר היה סגן מפקד פלוגה. פקד הלוי החליף מפקד צוות בימ"מ, רב-פקד משהאל שלמה, שנפל בלחימה מול מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. מיד לאחר שקצין הימ"מ הלוי נפצע, בני משפחתו לא עזבו את מיטתו בבית החולים, שם נלחמו הרופאים על חייו.
הלוי הועלה לפני כשלושה חודשים לדרגת פקד. יוסי כמיסה, חברו של אבי המשפחה, אמר: "הכרתי מגיל קטן את ייטב. מדובר בלוחם מצטיין שהלך בעקבות האבא לימ"מ, היחידה שבעבר אביו פיקד עליה. הוא היה הגאווה של האבא ניצב יורם הלוי. זה יום עצוב למשפחה, לחברים, לימ"מ ולמדינת ישראל. הוא היה לוחם מהטובים והנועזים של הימ"מ". פקד הלוי הוא החלל העשירי של הימ"מ מאז טבח 7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
יורם הלוי
יורם הלוי
האב ניצב בדימוס יורם הלוי
(צילום: יואב דודקביץ)
במשטרה פרסמו הודעת אבל: "משטרת ישראל ומג"ב מודיעים בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלווי, מפקד ולוחם בימ"מ אשר נפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטול כרם. ייטב לב ז"ל פונה באורח אנוש לבית החולים בילינסון, שם נלחמו על חייו בימים האחרונים. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ותלווה אותה לעד. יהיה זכרו ברוך".
מבית החולים נמסר: "לאחר ארבעה ימים שבהם הצוותים הרפואיים בבילינסון נלחמו על חייו של לוחם הימ"מ שהגיע לבית החולים עם פציעת ראש אנושה, הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי ז"ל. יהי זכרו ברוך".

כוחות הימ"מ פעלו במשך יותר מ-13 שעות אל מול המחבלים שהתבצרו באחד הבתים. במהלך חילופי האש חוסלו חמישה מחבלים שהיו מעורבים ברצח אלחנן קליין בנובמבר ליד הכפר הפלסטיני בית ליד. מחבל נוסף הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון.
בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהתקבל בשב"כ, החל בסוף השבוע שעבר המצוד בשיתוף פעולה עם צה"ל וימ"מ אחרי חוליית המחבלים שפעיליה ביצעו כמה פיגועי ירי, מטען ורכב תופת. המחבלים היו כאמור מעורבים ברצח קליין, וכן בפיגוע ירי ב-7 באפריל בכביש 55 שבשומרון ליד צומת נבי אליאס שבו נפצעו שני בני אדם, בהם חיילת שמצבה הוגדר קשה מאוד.
3 צפייה בגלריה
אלחנן קליין נרצח בפיגוע ירי ליד הכפר בית ליד שבשומרון
אלחנן קליין נרצח בפיגוע ירי ליד הכפר בית ליד שבשומרון
אלחנן קליין, שנרצח בפיגוע בנובמבר
הכוח נכנס מסוערב ובאופן חשאי לכפר סמוך לחצות וצר על בית המחבלים שהתבצרו במבנה שבעליו, פעיל חמאס, נעצר לחקירת שב"כ. חמשת המחבלים חוסלו בתום הקרב הארוך שכלל הפעלת נוהל סיר לחץ עם שתי תקיפות מכטב"ם זיק על המבנה, שיגור טילי מטאדור וירי על הבית כולל גילוחו עם דחפורי הנדסה.
קליין, בן 29 בהירצחו ואב לארבעה ילדים מהיישוב ענב שבשומרון, נורה למוות בעת שהיה בדרכו הביתה מהמילואים. קליין היה על מדים כשמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר.