מדינות האיחוד האירופי הטילו אחר הצהריים (יום ו') סנקציות חדשות על חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעקבות פשעי המין של מחבלי ארגוני הטרור בטבח 7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
מחבל במתקפת טרור של חמאס באזור  מסיבת טבע ברעים
מחבל במתקפת טרור של חמאס באזור  מסיבת טבע ברעים
מחבל שתועד בטבח 7 באוקטובר, ארכיון
חמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר מוגדרים כארגוני טרור על ידי האיחוד האירופי, אך כעת סיכמו 27 המדינות החברות בו על הטלת סנקציות ספציפיות נגד הזרוע הצבאית של חמאס, בדגש על כוח הנוחבה שלה - שהוביל את מתקפת הפתע על ישראל שפתחה את המלחמה - וכן על הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.
הסנקציות, שיכללו הקפאת נכסים ואיסורי נסיעה למדינות האיחוד - יוטלו כאמור בעקבות פשעי המין המזוויעים שבוצעו במהלך הטבח. "שלוש הישויות הללו ביצעו פשעים מיניים ומבוססי-מגדר נרחבים במהלך מתקפות הטרור בישראל ב-7 באוקטובר", מסרו באיחוד.
שר החוץ ישראל ישראל כ"ץ מסר: "אני מברך את האיחוד האירופי על החלטתו להכניס את מרצחי ואנסי החמאס והג'יהאד האיסלאמי לרשימת הסנקציות - החלטה שמשדרת מסר ברור: מי שרצח, אנס, שרף, התעלל בגופות של תינוקות, נערות, נשים ומבוגרות וביצע זוועות נגד האנושות - ישלם את המחיר. אני מודה לעובדי ועובדות משרד החוץ על מאמציהם הדיפלומטיים - וקורא למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש להפנים את המסר ולפעול בהתאם. נמשיך לפעול נגד אויבינו בכל החזיתות".