ביקורת בלבנון על חיזבאללה, לאחר שמטען אותר מוכן להפעלה ליד דרך המובילה לאתר נופש - ותקיפה חריגה של חיל האוויר נגד תנועת אמל.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש (שישי) מבנה צבאי של תנועת אמל השיעית באזור מרג' עיון שבדרום לבנון, שבו שהו כמה מחבלים מאמל. בצה"ל אמרו כי "במהלך המלחמה אמל פעלה נגד ישראל, ובימים אלו היא תכננה תקיפה נוספת". לפני הודעת צה"ל דיווחו בלבנון על שלושה הרוגים ופצוע באותה תקיפה.
במהלך המלחמה כבר חוסלו כמה פעילי אמל. בניגוד לחיזבאללה, התנועה אינה מאמינה ב"אחדות הזירות", ולצד שמות פעיליה שנהרגו היא מציינת כי נהרגו "בהגנה על דרום לבנון" - ולא "כשהידים בדרך לירושלים", כמי שמצוין בהודעות על הרוגי חיזבאללה.
ברמיש, מערבה משם וקילומטרים ספורים מצפון ליישוב מתת שבגליל העליון, נמצא אתמול מטען מוכן להפעלה. בעיתון הלבנוני "א-נהאר" דווח כי אזרח שהיה בסמוך לכביש המוביל לאתר הנופש "סקיי פלאזה" מצא מתחת לעץ דלי שבתוכו הונח מטען בתוך שקית. הוא יצר קשר עם הרשויות וצבא לבנון שהגיעו למקום פעל לפירוקו של המטען.

לפי הדיווח, המטען הכיל 8 ק"ג חומר נפץ המחוברים לסוללות ומקלט אלחוטי, ומוכנים לפיצוץ. בעיתון נכתב כי לא ידוע מי הניח את המטען, אך צוין כי אתר הנופש לא מאוכלס בימים אלה ובדרך כלל מי שמסתובב באזור אלה כוחות יוניפי"ל.
בשבת האחרונה נפגעו כוחות יוניפי"ל מפיצוץ מטען ברמיש, ולפי הודעת דובר צה"ל בערבית הפיצוץ אז היה כתוצאה ממטען שהונח על ידי חיזבאללה.
אחד העיתונאים הלבנונים כתב בטוויטר: "למה חיזבאללה מפזר מוקשים? כדי לפגוע באזרחים או יוניפי"ל?". חבר הפרלמנט הלבנוני סאמי ג'ומאייל המתנגד לחיזבאללה כתב כי זו "התפתחות מסוכנת".
פורסם לראשונה: 21:15, 05.04.24