2 צפייה בגלריה
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ברמת גן
(צילום: AP)
חובת בדיקות לגילוי קורונה אחת לשבוע בכניסה לבית הספר למורים ולתלמידים, טופס הצהרת בריאות שנתי מורחב, למידה משולבת בבית הספר ובבית, למידה גם במתקנים עירוניים, ובעיקר - סגירה ופתיחה של כיתות ברמה "כירורגית", בלי קשר לציון העיר ברמזור. אלה העקרונות המרכזיים שגיבש יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לפתיחת שנת הלימודים בשגרת קורונה.
"המתווה שגיבשנו כולל מרכיבים שהם הכרח לפתיחת שנת לימודים בשגרת קורונה", אמר ביבס. "כולם מבינים שהקורונה תלווה אותנו ולא תיעלם מחר בבוקר. אנו מעוניינים לייצר מתווה שיאפשר לקיים למידה כסדרה ברמת שגרה. אני מאמין שעמדת שרת החינוך קרובה לעמדתנו".
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
"מורה שאינו מחוסן מסכן את התלמידים". חיים ביבס
(צילום: יריב כץ)
בימים אלה נערך השלטון המקומי לפתיחת שנת הלימודים, כשהעיקרון המרכזי המנחה הוא למידה רציפה ללא קפסולות. לפי התוכנית, התנאי לכך הוא ביצוע בדיקות מהירות לתלמידים ולמורים אחת לשבוע והפעלה דיפרנציאלית של מערכת החינוך, כלומר - כל מקרה ייבחן לגופו, כך שכיתה שבה יימצא חולה קורונה לא תוביל בהכרח לסגירת כל השכבה.
לדברי ביבס, ככל ששיעורי ההתחסנות בקרב בני הנוער יגדלו - מערכת החינוך בתיכונים תפעל כסדרה. להערכתו עיקר ההתמודדות תהיה עם בתי הספר היסודיים. לפיכך כולל המתווה למידה מפוצלת: 70 אחוז מהתלמידים ילמדו בבית הספר ו-30 אחוז מהבית, בימים שייקבעו מראש לכל כיתה, בכל חודש מחדש.

מרכיב נוסף המוגדר חובה מתייחס להרחבת טופס הצהרת הבריאות שעליו נדרשים ההורים לחתום בתחילת השנה, ולהתאים אותו לעידן הקורונה. הצהרה זו תכלול התחייבות לא לשלוח ילד עם חום או ילד בבידוד, וגם הסכמה מראש לעריכת בדיקות קורונה. חתימה על הצהרה זו תהווה תנאי לכניסת התלמידים לבית הספר.
בהתאם למתווה שמציעים בשלטון המקומי, בדיקות קורונה יתקיימו בכניסה לבית הספר על ידי המורים אחת לשבוע. לחילופין תיבדק אפשרות שההורים יקבלו ערכות בדיקה ויקיימו את הבדיקה באופן עצמאי לילדיהם.
בדיקת קורונה אחת לשבוע תכלול גם את המורים. מורים שאינם מחוסנים יחויבו להיבדק אחת ל-72 שעות. "אין שום בעיה עם בדיקת קורונה מהירה לילדים, דבר שיאפשר פתיחה רציפה וסדירה של מערכת החינוך", אמר ביבס. "זו אינה בדיקה כואבת ומטרידה אלא בדיקת רוק פשוטה. כך גם לגבי המורים. בדיקות מהירות ופשוטות אחת לשבוע ישמרו על בריאות התלמידים והמורים, כך נוכל אחת לשבוע לייצר ודאות ולאזן. מורים שאינם מחוסנים טוענים שהחיסון מזיק, אבל אינם יכולים לטעון שבדיקה מזיקה. מורה שאינו מחוסן מסכן את התלמידים".
במתווה מדובר גם על מרחבי למידה, כך שתינתן גמישות לרשות המקומית ולבית הספר לתכנן למידה גם במרחבים פתוחים וגם במבני ציבור סמוכים כמו מרכזים קהילתיים, אולמות ספורט ומבנים עירוניים.