בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (חמישי) בשמונה ימים את מעצרם של שלושת החשודים המרכזיים שנעצרו הבוקר בחשד למעורבות ברצח הנער נתנאל אהרון בן ה-15, שנדקר לפני כחודש סמוך לביתו בעיר. שני חשודים נוספים שנעצרו יישארו במעצר עד יום ראשון. גורמים במשטרה אמרו הערב ל-ynet כי הם מאמינים שהצליחו להביא לפתרון תעלומת הרצח.
אחותו של נתנאל, אורלי אהרון, אמרה הערב ל-ynet שיש הקלה בכך שהחשודים ברצח נתפסו. "שמענו על התפיסה הבוקר ואנחנו שמחים שהם כבר לא מסתובבים בחוץ ושהמשטרה עשתה את עבודתה כמו שצריך. יש הקלה ענקית, אני חושבת שזו נקודת הפתיחה ואני מקווה שהם יקבלו מה שמגיע להם".
באופן רשמי המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של החמישה בתשעה ימים, אך במשטרה מודים כי החלטת בית המשפט הערב המחישה כי מדובר בחשדות שונים נגד חלק מהנערים. לפי החשד, רק שלושה מבין החמישה הם אלו שדקרו את אהרון למוות. שני חשודים נוספים, שמעצרם הוארך לתקופה קצרה יותר, לכאורה הכו את אהרון לאחר המרדף שהתנהל אחריו ברחובות העיר, וסייעו לשלושת החשודים המרכזיים ברצח להתחבא מהמשטרה לאחר המעשה.
2 צפייה בגלריה
נתנאל אהרון בן ה15 שנדקר בראשון לציון
נתנאל אהרון בן ה15 שנדקר בראשון לציון
נתנאל אהרון בן ה-15 שנדקר סמוך לביתו בראשון לציון
לפי המשטרה, הרצח היה מתוכנן - וככל הנראה קדם לו "סכסוך מקומי". חשודים אחרים עוכבו לחקירה בחשד לעבירות נוספות. "לצד מעצר החשודים, ביצעה המשטרה חיפוש בבתיהם של החשודים ותפסה ממצאים הרלוונטיים לחקירה, וכן מעבדת סמים ומשקל דיגיטלי שעל-פי החשד שימש לסחר בגזרת השכונה", נמסר.
בבית המשפט נרשמה אווירה מתוחה מחוץ לאולם הדיונים, לאחר שבני משפחתו של נתנאל אהרון הושבו לצד בני משפחות החשודים ברצח שהובאו להארכת מעצר ראשונה. מצב זה נבע כתוצאה מכך שבית המשפט התיר רק לשני בני משפחה של אהרון לנכוח באולם במהלך הדיון (אמו ואחותו הגדולה), כך ששאר בני משפחתו, ביניהם אחותו ואביו, ישבו ליד משפחות החשודים ברצח.
בין הצדדים לא התקיימה כל אינטראקציה, אך כאשר בני משפחה של אחד החשודים יצאו מהאולם והחלו לצעוק כי "הוא לא עשה כלום", בני משפחתו של אהרון השיבו כי "אל תדאגו, הם כולם אשמים - הם לא הגיעו לבית המשפט סתם וכל אחד יקבל את חלקו".
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בראשון לציון
זירת אירוע הדקירה בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)
חמשת הנערים שנעצרו אתמול, תושבי ראשון לציון ובני גילו של אהרון, זוהו על ידי המשטרה שהודיעה כי במהלך החקירה הסמויה נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים. לצד החמישה שנעצרו המשטרה עיכבה הבוקר גם את אביו של אחד החשודים, בחשד שהוא ידע על שהתרחש, אך לבסוף הוא שוחרר ללא הגבלות.
עו"ד של אחד החשודים, ניר יסלוביץ, מסר: "החשדות שמיוחסים לחשודים הינם קשים ואנו מתייחסים אליהם בכובד ראש. הלקוח שלי מסר גרסה מלאה ושיתף פעולה באופן מלא, ואני מקווה שהגרסה שהוא מסר במשטרה תתקבל והחשדות הקשים ביותר יופרכו אחת לאחת".

עו"ד אבי כהן, שמייצג חשוד אחר, מסר: "מדובר בקטינים שחשודים בעבירת רצח, אבל הם רק חשודים. אני מייצג קטין שברור למשטרה שהוא לא היה בזירת הרצח בזמן המקרה. אני מתאר לעצמי שהמשטרה עצרה אותו רק כדי לאסוף אינפורמציה או כדי לבדוק מי ביצע את הרצח. ממה שהבנתי, הרצח היה מוסרט ומצולם, ותמוה מדוע המשטרה חיכתה חודש ימים עד לביצוע המעצר. מרשי בן ה-16 טוען שאין לו שום קשר לרצח, הוא שיתף פעולה בחקירה".