2 צפייה בגלריה
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
צעדת מחאה נגד פינויו האפשרי של מאחז חומש, בחודש שעבר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פרסום ראשון: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע הבוקר (רביעי) כי יקים אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, וזאת כמחאה על כוונה, לטענתו, להרוס את ישיבת חומש מיד בתום השלושים לרצח יהודה דימנטמן ז"ל בפיגוע שהתרחש סמוך למאחז הלא-חוקי. המתנחלים דורשים להסדיר את ישיבת חומש כמענה לפיגוע.
"אנחנו לא יכולים להמשיך לשבת בבית, כאשר הממשלה הזו בוחרת להרוס בתי יהודים במקום לטפל בטרור", אמר דגן. "מדינת ישראל החליטה לתת פרס לטרור. בזמן שאנחנו סופרים פיגוע אחרי פיגוע. בזמן שהוריו של יהודה דימנטמן הי"ד ואשתו הצעירה עדיין לא מעכלים את הדבר הנורא הזה, הממשלה מבקשת לתת פרס לטרור. להרוס את ישיבת חומש במקום את בתי המחבלים. ואנחנו לא ניתן לזה לקרות".
2 צפייה בגלריה
יוסי דגן
יוסי דגן
יוסי דגן. "נשב בקור ובגשם"
(צילום: שלו שלום, TPS )
דגן הוסיף: "אנחנו נשב כאן, בקור, בגשם. עד שהממשלה הזו, וראש הממשלה יתעשתו ויגיד די. ראש הממשלה נפתלי בנט, זו אחריות שלך. זה קורה במשמרת שלך. ואנחנו דורשים לעצור את אובדן העשתונות הזה. כאשר הממשלה בוחרת לפעול כנגד המחבלים ולא כנגד הקורבנות".
דימנטמן, נזכיר, נרצח בחודש שעבר בפיגוע ירי שביצעה חוליית מחבלים לעבר רכב שבו נסע עם עוד כמה מתלמידי ישיבת חומש, במאחז הנמצא בצפון השומרון. בעקבות הפיגוע מובילים כעת מנהיגי המתנחלים, לצד בני משפחתו של דימנטמן, מאבק להכרה בישיבת חומש. מאז הפיגוע כוחות הביטחון פינו שם כמה מבנים לא חוקיים שהקימו המתנחלים.

כחלק מהמאבק של המתנחלים התקיימה אתמול גם הפגנה של כמה מאות בני נוער בצומת גיתי אבישר בשומרון. הקמת אוהל המחאה כעת מהווה פעולה משמעותית ראשונה של מנהיגי המתנחלים נגד הממשלה, אולם כרגע לא ברור כמה ראשי מועצות יצטרפו לדגן.