אוסאמה מרואת, בן 25 מנצרת ואבא לשני ילדים קטנים, נורה אמש (שישי) למוות בעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב אנוש לבית החולים, אך שם נקבע מותו לאחר זמן קצר. לפי החשד, מרואת הוא קורבן ה-21 לסכסוך הדמים האכזרי בין משפחות הפשע חרירי ובכרי. כ-3 שעות לאחר רציחתו, בכפר מנדא נורה מוחמד זערורה, צעיר בשנות ה-20 לחייו, ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם שבחיפה. השניים הם הנרצחים ה-76 וה-77 בחברה הערבית מתחילת השנה.
5 צפייה בגלריה
אוסאמה מרואת
אוסאמה מרואת
הקורבן ה-21 לסכסוך הדמים של משפחות הפשע. אוסאמה מרואת שנרצח בנצרת
הדיווח על הירי במרואת התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 22:44. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה דיווחו על צעיר מחוסר הכרה עם פציעה חודרת ופינו אותו לבית החולים האיטלקי - אך שם כאמור נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת הרצח, ומסרה כי הרקע לאירוע נבדק. שוטרים הוזנקו למקום הירי, סמוך למאפייה ברחוב תאופיק זיאד בנצרת, ופתחו בסריקות לאיתור חשודים.
פרמדיק מד"א יוסרי עואודה וחובש בכיר במד"א ניאהד טאטור סיפרו: "הייתה ברחוב המולה רבה מאוד. הפצוע שהיה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו שכב על הכביש. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי כשמצבו קריטי".
5 צפייה בגלריה
חנאן אבו חיט
חנאן אבו חיט
קורבן לאותו סכסוך. חנאן אבו חיט שנרצחה בחיפה
5 צפייה בגלריה
70 הנרצחים הראשונים בחברה הערבית - מתחילת השנה
70 הנרצחים הראשונים בחברה הערבית - מתחילת השנה
70 הנרצחים הראשונים בחברה הערבית - מתחילת השנה
כמה מקרובי משפחתו וחבריו של מרואת אמרו כי "הוא לא היה מסוכסך עם אף אחד", וטענו כי הוא לא היה היעד לחיסול: "הוא נפל קורבן לסכסוך שהוא לא שייך אליו".
כאמור, בשעה 01:39, כשלוש שעות לאחר הירי במרואת, התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל דיווח על שני צעירים שנפצעו מירי בכפר מנדא. חובשים ופרמדיקים העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה. הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו של זערורה. הצעיר הנוסף, כבן 23, נפצע באורח בינוני.
5 צפייה בגלריה
מוחמד זערורה, שנרצח בכפר מנדא
מוחמד זערורה, שנרצח בכפר מנדא
מוחמד זערורה, שנרצח בכפר מנדא
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכפא מנדא
זירת הרצח בכפא מנדא
זירת הרצח בכפא מנדא. הרפת הוצתה, הקורבן והעובד יצאו - ונפגעו מירי
לאחר הירי בכפר המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ושוטרים שהוזנקו למקום החלו בסריקות לאיתור חשודים ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. עקב רציחתו של זערורה, במועצה המקומית כפר מנדא הכריזו על שביתה כללית. הרקע לרצח הוא ככל הנראה סכסוך כספי. למשפחתו של הקורבן יש רפת, ושם נמצא חדר שבו נוהגים האב, בנו ועובד מהשטחים לשהות. אלמונים הציתו את הרפת, הקורבן והעובד יצאו וראו את היורים - שירו לעברם כמה כדורים. העובד נפצע ברגלו, הקורבן שנפגע מכמה כדורים מת מפצעיו.
שלשום נורה למוות נביל אל-דבעי (55), תושב שועפט, במחנה הפליטים. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. רק השבוע קדמו לו מוחמד עדאל אל-כתנאני בן ה-25 שנרצח ברהט וחנאן אבו חיט בת ה-24 שנרצחה בחיפה - גם היא כחלק מאותו סכסוך בין משפחות הפשע שגובה מחיר דמים מהחברה הערבית בשנתיים האחרונות.
אבו ריט, שהייתה אמא לילד בן 5, נורתה מטווח אפס על ידי שלושה רעולי פנים. הנרצח שקדם לה בסכסוך משפחות הפשע היה מהדי חרירי (19) מאום אל פחם, שנורה למוות בכביש 6 לפני כשבועיים. מהדי הוא בנו של חוסאם, שעומד בראש משפחת הפשע חרירי.
פורסם לראשונה: 23:44, 12.05.23