1 צפייה בגלריה
אופיר סספורטס
אופיר סספורטס
אופיר סספורטס
(צילום: יריב כץ )
בבית החולים הלל יפה בחדרה נקבע היום (חמישי) מותו של אופיר סספורטס (49), שנפצע באורח אנוש שלשום בקטטה בפרדס חנה. סספורטס היה מעורב בפרשת התקיפות של דודו טופז, ונשלח ב-2010 לחמש שנות מאסר לאחר שתיווך בין מנחה הטלוויזיה לתוקפיו של מנכ"ל קשת אבי ניר. לפי החשד, סספורטס הגיע לביתו של תושב פרדס חנה סאן רז לבונה (37) כשבידיו סכין במטרה לתקוף אותו עקב חברותו עם בתו, שם נפצע בעימות עמו לבונה וחשוד נוסף.
כאמור, סספורטס כעס על קשר החברות בין בתו לבין לבונה, וזה אף התקשר כמה פעמים למשטרה ודיווח על חששו כי סספורטס יפגע בו. לטענת לבונה, סספורטס הגיע לביתו, תקף אותו באמצעות הסכין וגרם לו לשריטה בצווארו. במהלך הקטטה לבונה נפל לקרקע בעוד סספורטס מחזיק את הסכין על צווארו, וחברו, יצחק גארי (31), נחלץ לעזרתו ודחף את סספורטס בכוח.
במהלך הקטטה סספורטס איבד את הכרתו ופונה לבית חולים הלל יפה, שם אושפז במצב אנוש. מצבו החמיר והידרדר עד למוות קליני, והיום בעת הדיון בנוגע להארכת מעצרם של לבונה וגארי התבשרו הצדדים כי נקבע מותו.
בדיון קבע בית המשפט כי גארי הוא ה"שומרוני הטוב", עקב סיועו ללבונה, שהתעקש בחקירותיו כי מדובר בהגנה עצמית, בעוד שגארי טען כי ראה אדם שסכין צמודה לצווארו ונמצא בסכנת חיים, כך שמיהר לסייע לו. בתחילה ייחסה המשטרה לשניים עבירה של חבלה על ידי שני בני אדם או יותר, אך היום יוחסו להם עבירות של גרימת מוות בכוונה או באדישות והמתה בקלות דעת.
עו"ד משה גלעדעו"ד משה גלעדצילום: ארז חיים
השופט יניב הלר קבע כי יש סתירות בעדויות של לבונה, וכי מסוכנות טבועה באירוע שתוצאתו לפחות היא חמורה, והאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים. בנוגע לגארי קבע השופט כאמור כי "הכף נוטה לראות בו 'שומרוני טוב' שלכל היתר אולי, ובספק, חרג מפרופורציה ואף גם זאת בספק, מאשר אדם שנשקף ממנו סיכון". השופט האריך את מעצרו ביממה.
עורך הדין משה גלעד המייצג את גארי יחד עם עורך דין ולנטין זברוב ממשרדו, מסר: "מדובר במקרה נדיר שבו קובע שופט בשלב כה מוקדם של החקירה שמרשנו פעל כ'שומרוני הטוב', ולמעשה סיכן את חייו כדי להציל את חברו בעת שסכינו של התוקף המנוח הייתה ממש מונחת על צווארו של החבר. אנו מצטערים על אובדן חיי אדם, אך משוכנעים שבנסיבות אלו מרשנו, שפעל להצלת חברו, לא צריך להיעצר, שכן שמעשיו בוצעו במסגרת הגנה עצמית וכורח".