בנימין גורן ואביבה רענן שבו הבוקר (ראשון) לראות בזכות קרניות עיניו של הלוחם עידו ברוך ז"ל, שנהרג בשבוע שעבר בפיגוע ירי בשומרון ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו.
2 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
אביבה רענן, עידו ברוך ובנימין גורן
(צילום: דובר צה"ל)
השניים עברו את ההשתלה בבית החולים מאיר בכפר סבא, ובמרכז הלאומי להשתלות מסרו כי כשהתבשרו על זהות התורם שהעניק להם מאור עיניים "ראו את ההתרגשות והצער על פניהם באותו הזמן".
רחל וונונו, מתאמת ההשתלות של בית החולים, סיפרה כי "התרגשה מאצילות הנפש של המשפחה שבחרה להעניק חיים לאחרים ברגע כל כך קשה וכואב של המשפחה". במרכז ציינו כי קרוב ל-1,000 ישראלים ממתינים כיום להשתלות, והדגישו כי "תרומת איברים היא ביטוי לסולידריות חברתית ברמה הגבוהה ביותר בקרב האנושות".
2 צפייה בגלריה
ניתוח השתלת הקרנית לבנימין גורן
ניתוח השתלת הקרנית לבנימין גורן
הרופאים בבית החולים מאיר בזמן הניתוח להשתלת הקרנית
מותו של ברוך נקבע בבית החולים מאיר זמן קצר לאחר שפונה מזירת הפיגוע באזור שבי שומרון. משפחתו סיפרה כי לאורך חייו הדריך בצופים, התנדב לשנת שירות ואף שימח ילדים כדיג'יי ללא תמורה. אחרי שנודע דבר מותו, החליטה משפחתו לתרום את קרניות עיניו . "הספיקו רק לתרום קרניות שלו כי כבר אי אפשר היה לתרום מעבר לזה", אמרה חברת המשפחה. "מישהו יהיה עם העיניים השמחות שלו, אנחנו נישאר עם הדמעות ועם החור הענק הזה".