נהרג חודש לפני בר המצווה: הילד בן ה-12 שנהרג בערב יום הכיפורים מפגיעת רכב בכביש 4 ליד גבעת שמואל, בעת שרכב על אופניו בעיצומו של יום הכיפורים, הוא תושב רמת גן, תלמיד בית הספר אביגור. חברי כיתתו וההורים לילדי הכיתה סיפרו אמש (יום ה') כי היה מוזיקאי מחונן, תלמיד מצטיין, ואחד ש"הצליח בכל מה שנגע בו".
לאחר התאונה עצרה המשטרה את הנהג הפוגע, ערן אזולאי (40), תושב באר יעקב. הוא חשוד בנהיגה בשכרות והובא אמש להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, שהותיר אותו במעצר עד ליום ראשון. לאזולאי היו כבר שתי הרשעות קודמות בגין נהיגה בשכרות, אחת מהן מתאונה שהיה מעורב בה לפני שש שנים.
חברו לכיתה של הילד שנהרג, שלמד איתו בבית הספר ברמת גן, אמר במפגש שקיים הצוות החינוכי עם התלמידים כי "הוא תמיד היה החבר הכי טוב שלנו. אנחנו לא מאמינים".
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנהג שפגע והרג רוכב אופניים בן 12 בגבעת שמואל
הארכת מעצר לנהג שפגע והרג רוכב אופניים בן 12 בגבעת שמואל
הנהג החשוד ערן אזולאי, בבית המשפט
(צילום: ניצן דרור)
4 צפייה בגלריה
ערב יום כיפור בתל אביב
ערב יום כיפור בתל אביב
טרגדיה במהלך יום הכיפורים
(צילום: מוטי קמחי)
אביה של אחת מחברותיו לכיתה סיפר כי מדובר היה בילד מבריק: "הוא היה בוגר, תלמיד מצטיין ומוזיקאי מחונן. הוא הצליח בכל מה שנגע בו - אלוף במדעים, ברובוטיקה. צייר ואמן מחונן שתמיד עיצב לעצמו את התחפושות הכי ייחודיות בפורים. אי אפשר לעכל את זה בכלל, כולם בהלם - הילדים וההורים. זה אובדן שלא ניתן לתאר". הילד שנהרג זכה לאחרונה בהאקתון, אחרי שקבוצתו פיתחה משקפי תלת-ממד שמדמים כניסה לסיפור המקראי.
מוקדם יותר סיפרה ל-ynet נטע שפיר, שפגשה אותו בשעה שרכב על אופניו דקות ספורות לפני התאונה, כי הנהג החשוד בנהיגה בשכרות נסע במהירות גבוהה מאוד לעברם. היא הגיעה לכביש, הבחינה בו והחלה לרכוב לצידו. "הוא שאל אם זו הדרך לפתח תקווה - ופתאום הגיע רכב במהירות מטורפת", סיפרה ל-ynet. "הוא לא ניסה לזוז הצידה, לא לבלום. נסע ישר אלינו. רציתי למשוך את הילד וזה היה מאוחר, ואז שמעתי פיצוץ. הסתובבתי אחורה, ראיתי עננת אבק גדולה והתחלתי לצרוח".
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן כתב כי "קצת לפני השעה שמונה בבוקר שלחה אליי תושבת העיר הודעה מזעזעת ומצמררת. בנה, חודש לפני הבר מצווה, נדרס למוות בכביש 4 על ידי נהג, שככל הנראה היה שיכור. שוחחתי איתה ועם בעלה ומיד התחלנו לדאוג להם ולשני ילדיהם (14 ו-10) ולילדים בבתי הספר שלהם".

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
האופניים של יואב, שנפצע קשה בנתיבי איילון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
הנהגת נפצעה קל
בתאונה אחרת בערב יום הכיפורים נפצע באורח קשה יואב אברביה, ילד בן 11 מהרצליה שרכב על אופניים מפגיעת רכב בנתיבי איילון באזור מחלף המעפילים. נהגת הרכב הפוגע, בת 52, נפצעה באורח קל ופונתה גם היא לבית חולים.
יפעת, אמו של יואב שמאושפז בטיפול נמרץ ילדים בבית החולים איכילוב, סיפרה אמש כי ביום רביעי בנה רכב על אופניים ביחד עם חברו: "כל כיפור הבן שלי רוכב על אופניים. אנחנו תמיד מדברים על כללי נהיגה, הוא נסע עם קסדה ואורות בטיחות, אבל כנראה שגם בכיפור לא בטוח לרכוב בכביש. מכונית שנסעה מאחוריו פגעה בו והעיפה אותו לצד השני של הכביש".
יפעת סיפרה שיואב סובל מפגיעת ראש חמורה והוא מורדם ומונשם: "הרופאים כרגע מתרכזים בפגיעת הראש שלו, רוצים לראות שאין החמרה והוא יוצא מסכנה. אנחנו מקווים לבשורות טובות ולבריאות ליואב, ושנצא מזה כמה שיותר מהר ובטוב".
פורסם לראשונה: 22:54, 16.09.21