יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס בסוף השבוע למתקפה של ארגוני הטרור בעזה על ישראל ב-7 באוקטובר והגדיר אותה "מעשה לא אנושי ובלתי ניתן להצדקה הנוגד את ערכי האסלאם". את הדברים הוא אמר בראיון למגיש CNN וולף בליצר, שבו הבהיר כי פעולות הטרור נגד ישראל מעולם לא השיגו את מטרתן - וגרמו לקורבנות רבים בצד הפלסטיני.
לשאלה כמה נזק גרם חמאס למטרה הפלסטינית ענה יו"ר רע"מ: "אני צריך להבהיר זאת ולהיות מאוד ברור: כל פעולה שננקטת נגד חפים מפשע, נגד נשים, ילדים ומבוגרים, היא לא אנושית, היא נוגדת את ערכי האסלאם ואנחנו מגנים זאת. אין אפשר להצדיק את זה כי זה נוגד כל ערך אנושי ודתי".
ח"כ עבאס הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שאכן יש כאן מאבק פוליטי, אבל הפעולה שנקטו הארגונים החמושים, וההחלטה שלהם להשתמש באלימות כדי להשיג את מטרתם – במבט על העבר זה תמיד כשל. הקורבנות ומי ששילמו את המחיר של כל אחת מהמתקפות החמושות האלה היו בני העם הפלסטיני. אם מסתכלים על מספר האנשים שנהרגו במלחמה הזאת אנחנו מדברים על יותר מ-15 אלף פלסטינים".
הוא הדגיש כי הפתרון העתידי לסכסוך נעוץ בפירוק חמאס מנשקו, ובאמצעות אחדות תחת הרשות הפלסטינית: "כדי להתקדם קדימה, הארגונים הפלסטיניים החמושים צריכים להניח את נשקם. הן צריכות לעבוד יד ביד עם הרשות הפלסטינית כדי לגבש תנועה לאומית שתשאף למדינה פלסטינית ושלום עם מדינת ישראל".
מיד אחרי הטבח ביישובים במערב הנגב גינה עבאס את המעשים, קרא לאזרחי ישראל הערבים לא להיענות לניסיונות של חמאס להצית התקוממות בתוך שטחי הקו הירוק, והיה הח"כ הערבי היחיד שעמד בתפילה בכנסת להצלחת חיילי צה"ל. בהמשך הוא חייב את הח"כית ממפלגתו, אימאן חטיב-יאסין, להתנצל על דברים שאמרה ובהם הכחישה שנרצחו תינוקות ונאנסו נשים במהלך המתקפה ב-7 באוקטובר.
אתמול פרסם עבאס פוסט בפייסבוק על "ההכרח בפתרון מדיני", ובו כתב: "לא נכון להמשיך בשיחות סגורות ולחשושים על פתרונות עתידיים. יש להעלות יוזמות פוליטיות מן המניין שעוסקות במצב המורכב ומספקות פתרונות מעשיים ומציאותיים למצב המלחמה. זו חובה של ההנהגה הישראלית להציג דרך מדינית חלופית למלחמה. זו דרישה מוסרית והיא גם אינטרס של ישראל ברמת דעת הקהל הבינלאומית. זוהי גם חובתה של ההנהגה הפלסטינית לקבוע את חזונה הברור ולעבור משלב התגובה לפעולה פוליטית יזומה, המקבלת על עצמה את אחריותה המוסרית והלאומית. העם הפלסטיני שילם ומשלם מחיר יקר מאוד בחיי ילדיו ונשים שלו, ומתרחק מהשאיפה שלו לעצמאות ושלום עם ישראל".
עבאס ציין כי ארה"ב צריכה לשלוח נציגות דיפלומטית קבועה שתישאר באזור עד לסיום המלחמה, ומדינות ערב צריכות לחבק את העם הפלסטיני ולתמוך במוסדותיו כדי שיקים מדינה עצמאית.