פורצים נכנסו הלילה (בין שישי לשבת) לבית משפחתו של אחיו של סמ"ר בניה רובל שנהרג במבצע צוק איתן וגנבו ממנו כונן קשיח שעליו היו כל הזיכרונות מבניה. בפוסט שפרסמה אשתו של האח ירין, מעין, היא ביקשה מהציבור לסייע בהשבת הכונן. "הערך הכספי שלו מועט, אבל הערך הרגשי יקר מפז", היא כתבה.
1 צפייה בגלריה
ירין ובניה רובל
ירין ובניה רובל
ירין ובניה רובל. האח קרא לפורצים לגלות אנושיות
(באדיבות המשפחה)

"בלילה, בזמן שישנו, נכנסו אלינו פורצים הביתה וגנבו כמה דברים", שחזר האח ירין, היום אב לשלושה. "הם גנבו לפטופים, קצת כסף וכונן גיבוי עם חומרים ודברים שקשורים לבניה. דברים שגיביתי לאורך שבע השנים".
בכונן הגנוב היו תמונות של בניה ז"ל, סרטונים וחומרים שנשלחו למשפחה לאורך השנים. בנוסף, היו על הכונן טקסטים שכתבו חברים ואזרחים לימי זיכרון, תיעודים של אירועים לזכרו של בניה וגיבוי של המחשב האישי והטלפון האישי של בניה.


"זה הרבה חומר שאספתי בשבע השנים האחרונות", סיפר ירין. "זו הרגשה קשה שגם את הזיכרון הפיזי שנשאר לקחו. זה לא קל. כל דבר אפשר לקנות בכסף, אבל לא את הזיכרונות. זה דבר שאי אפשר להחזיר בכסף, אי אפשר לקנות את זה".
ירין קרא לפורצים להשיב את הכונן הגנוב. "ברור לי שהם לא ידעו מה יש על זה, ומה הסיפור שעומד מאחורי זה", הוא אמר. "כשייתקלו בזה, אני רוצה לקוות שתצא מהם טיפת אנושיות והם יגלו חמלה כלפי המשפחה וכלפי בניה, שמסר את נפשו להגן על כל העם".