המשטרה הודיעה אמש (יום שבת) כי מתנדב המשטרה רס"ר דניס שבצוב הוא מתנדב המשטרה שנדרס למוות שלשום (יום שישי) אחרי הפגנת משפחות החטופים בכביש 1, סמוך למחלף ענבה שליד מודיעין. יחד עם שבצוב נהרג בתאונה עובד הקבלן מוחמד עזאם (30).
"משטרת ישראל ואגף התנועה מודיעים בצער רב וביגון קודר על נפילתו בטרם עת של שוטר-מתנדב רס"ר דניס שבצוב", נמסר. "דניס ז"ל, בן 47 בנופלו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. דניס עלה לארץ בשנת 2001 ועבד כעצמאי. בשנת 2019 התגייס בהתנדבות למשטרת ישראל ושירת כמתנדב במשטרת התנועה הארצית בגזרת שפלה של אגף התנועה. דניס עסק בפעילות משטרתית עת נפל במילוי תפקידו".
2 צפייה בגלריה
רס"ר דניס שבצוב ז"ל
רס"ר דניס שבצוב ז"ל
רס"ר דניס שבצוב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
מוחמד עאזם
מוחמד עאזם
מוחמד עזאם
שותפו למשמרת של שבצוב סיפר כי "הגענו לאבטח את פינוי הכביש. אני הייתי איתו, אנחנו חברים טובים. ישבתי בכיסא שליד הנהג, הייתי עם רגל אחת ברכב ורגל אחת כבר על הכביש, ואז הרגשתי בום. איזה בום זה היה, יצאתי וראיתי שאין סיכוי לשותף שלי. במהלך המשמרת גילינו ששנינו נוסעים לחו"ל באותו הזמן וקבענו שניפגש בבוקרשט".
הנהג החשוד בדריסתו למוות של דניס, ושל עובד הקבלן מוחמד, הוא קצין צה"ל בן 23 בדרגת סרן. מחקירה ראשונית עולה כי עייפות או הסחת דעת מהכביש גרמו לתאונה. בתום חקירה הוא שוחרר תחת תנאים מגבילים, ורישיונו נפסל ל-90 ימים.
לאחר חקירה ראשונית, שהתמקדה בנסיבות שהובילו לסטיית הג'יפ מנתיב הנסיעה לעבר השול עד לפגיעה בניידת המשטרה שחנתה עליו, ההערכה היא שהגורם לתאונה הוא כאמור עייפות או חוסר תשומת לב כתוצאה בעיסוק ב"משהו אחר", כמו טלפון או רדיו, תוך כדי נהיגה בכביש 1.
בתיעוד ממצלמות הדרך רואים בבירור את ג'יפ הטויוטה הלבן נוסע בנתיב השלישי וסוטה ממנו עד שפגע בשוטר המתנדב ובעובד קבלן של חברת נתיבי היובל, שבדיוק החלו לעסוק בניקוי הכביש מהפסולת שהשאירו המוחים לאחר שעזבו את ההפגנה שהתקיימה במחלף ענבה בכביש 1 לכיוון ירושלים.
כ-50 מטרים לפני הניידת המשטרתית שחנתה על השול הוצב חץ תאורה גדול שסימן על העבודות לאורכו, והוא נראה ממרחק רב. הניידת, ובה שני מתנדבי משטרת התנועה הארצית שלוחת שפלה, הגיעה למקום כדי לאבטח את עובדי החברה שהתכוונו להעמיס על משאית את החביות והקרשים שהמפגינים הבעירו במהלך המחאה, שהוסטו ממרכז הכביש המהיר לשול הימני, שצמוד למעקה הבטיחות.
בסיום ההפגנה המוחים עזבו את המקום, והוזעקו עובדי הניקיון של חברת נתיבי היובל שמתחזקת את קטע הכביש כדי לפנות את הפסולת שנותרה עליו. במשטרה מדגישים כי התאונה התרחשה כשעה לאחר שהמפגינים כבר עזבו את הכביש, ושכל הפסולת נותרה עליו. הציוד, לגרסת המפגינים, הושאר בכביש מאחר שהמשטרה ביקשה להתפנות. באופן תדיר, לדברי המפגינים, הם אוספים איתם את הציוד. במקרה זה התבקשו על ידי המשטרה להתפנות - ללא אפשרות לאסוף.
פורסם לראשונה: 20:51, 20.04.24