1 צפייה בגלריה
שדרן הרדיו החרדי החשוד באונס, תקיפות מיניות והטרדות
שדרן הרדיו החרדי החשוד באונס, תקיפות מיניות והטרדות
שדרן הרדיו
אחרי פרסום שלוש העדויות מנשים שלא מכירות זו את זו על שדרן הרדיו החרדי שכללו אונס, תקיפה מינית של קטינה והטרדות מיניות, שתי נשים נוספות פנו למערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" ותיארו כיצד שדרן הרדיו תקף אותן מינית, כשאחת מהן הייתה קטינה. עד כה הגיעו לידינו 5 עדויות.
יעל (38) הכירה את שדרן הרדיו מהקהילה בבני ברק והוא היה חבר משפחה. היא הייתה בסך הכל בת 16 כשהוא ניצל אותה ופגע בה מינית. ״הוא לקח אותי כבת טיפוחיו. הוא ניצל את הגיל שלי, את המקום הרגשי הנמוך שהייתי, את הצורך שלי לעזרה ואת המצב הנפשי שהייתי בו. הוא הגן עליי וניצל אותי בו זמנית. בכל הזדמנות היה נוגע בי ומלטף אותי. לא התנגדתי כי אני בעצמי הייתי במקום שצריכה תמיכה והוא ידע את זה״.
״באחת הפעמים הוא קרא לי לביתו בבוקר כשהבית ריק, הוא ביקש שאחכה רגע ואז הוא קרא לי לחדר השינה שלו״, היא מספרת. ״הגעתי ואני רואה אותו ערום. אני זוכרת איך נבהלתי. הייתי בהלם. זה היה מוזר לי איך נראה הזקן שלו על הגוף ולא על בגד. הייתי המומה נורא ואמרתי שאני חייבת ללכת וברחתי משם. זה היה נורא בעיניי.

"בפעם אחרת כשבאתי לעשות בייביסיטר, הוא דפק לי נשיקה בפה עם כל הלשון שלו. זה היה שיטתי. היו עוד כמה פעמים שיצא לי לפגוש אותו והוא פשוט היה מנשק אותי. הצלחתי להבין עם השנים כמה מעשיו היו נבזיים. לא מצליחה להבין היום כבוגרת איך נתתי לזה לקרות. איך שתקתי. איך הוא הרשה לעצמו לפלוש לתוכי".
יעל לא חשבה להתלונן על שדרן הרדיו המוכר אך חיכתה לרגע שהסיפור יצא החוצה. ״חשבתי שלעולם לא אפתח את זה לבד, אבל אם התיבה הזו נפתחה, אז אני על זה. תהיתי מתי השם שלו יעלה וחיכיתי לזה ממש. חיכיתי שזה ייצא החוצה כדי שישלם על המעשים שלו".

"חיכיתי ליום שיוציאו את הסירחון הזה שלו"

אסתי (39) לא הכירה כלל את שדרן הרדיו אך פגשה אותו במקרה כשהייתה בת 19 והוא פגע בה. ״למדתי בבני ברק וחברה מהלימודים ביקשה שאלך להביא בקבוק מהמשפחה לילד שלו, שאמא שלה שמרה עליו. זה היה ברחוב חברון בבני ברק. עליתי לבית ומסתבר שהוא היה שם לבד. הוא התחיל לשאול אותי כל מיני שאלות ולא הבנתי מה הוא רוצה. הייתי בהלם. פתאום אני רואה גבר חרדי עם זקן ארוך מסריח מסיגריות שמתחיל לדבר איתי ולקשקש וזה ממש הפליא אותי.

"הוא אמר לי שיש דרך קיצור לאיפה שאני צריכה להגיע. נבהלתי. החוצפן הזה התקרב אליי, חפן את הידיים שלו בחזה שלי. הרים את החזה כלפי מעלה ואמר 'את צריכה ללכת עם חזייה יותר תומכת כדי שיראו את הציצי שלך'. הוא גם אמר ׳למה את הולכת כפופה, למה את מתביישת בציצי שלך׳. קפאתי במקום ונבהלתי. הוא אמר שהוא רוצה ללוות אותי ואמר לי ׳אני אראה לך בחדר השינה מאיפה יוצאים׳. הוא גם ניסה לנשק אותי בכוח ורצתי משם. הייתי נסערת. התקשרתי לחברה שלי ובכיתי. מאותו יום גם התרחקתי ממנה. זה הזכיר לי אותו״.
כעבור שנים מהמקרה, פגשה אסתי את שדרן הרדיו באירוע של חברים משותפים ולאחריו הוא התחיל איתה בפייסבוק: ״הוא שלח לי הודעה ׳היי אפשר לדבר איתך?'. לא הבנתי מה הוא רוצה ממני והוא אמר ׳את יפה, בעלך עוקב אחרייך בפייסבוק?׳. הוא ניסה ליצור קשר אבל לא נתתי לזה מקום. מחקתי את הכל וסגרתי את הפייסבוק״.
״התפללתי שנים שיעלו על זה ושמחתי שזה יצא סוף סוף״, אומרת אסתי. ״מבחינתי זו שמחה גדולה. חיכיתי ליום הזה שיוציאו את הסירחון הזה שלו. כל השנים פחדתי להתלונן כי אני מכירה את המשפחה ולא רציתי לפגוע בהם. הגיע הזמן שסיפורים כאלה יצאו החוצה״.
עו״ד אריאל עטרי, המייצג את איש התקשורת החרדי, מסר בתגובה: "למרות פניותינו ל-ynet לקבל פרטים של ה"מתלוננות" המסתוריות כדי שנוכל להפריך את טענותיהן - האתר העדיף את פרסום ה'סנסציה', על פני בירור האמת. בדרך זו מנע אתר ynet מאיתנו כל אפשרות ממשית להראות לקוראים שמדובר בתלונות כוזבות וככל שלכתבת הוצגו 'ראיות' - להצביע על כך שמדובר בראיות מפוברקות. בימים אלה בהם כל זב חוטם ומצורע יכול להפריח טענות כוזבות, לפברק הודעות ולעצב ראיות בפוטושופ - פרסומים אנונימיים כאלה הינם מפלטו של כל נבל ופחדן.
"הפיתוי לפרסם מידע כוזב לגבי מרשי גדול, במיוחד, בימים אלה בהם ייחוס פגיעות מיניות לחרדים - זוכה לרייטינג גבוה יותר מהרגיל. אנו חיים, למרבה הצער, בימים בהם התקשורת הפכה את בתי משפט, המקום בו אמורה להתברר האמת, למוסד מיותר: את השופטים החליפו כתבים שמוכנים לפרסם את כל מה שיגדיל את הרייטינג ואת מספר הפרסומות. מושגים כמו משפט הוגן, חקירת עדים ורצון כן לברר את האמת, התחלפו במרדף רצוף אחר סנסציות. התוצאה היא שקוראי כתבה זו זכו לקרוא פייק ניוז, מתחילת הכתבה ועד סופה, בלי שתינתן לקורבן הכתבה אפשרות הוגנת להראות שהדברים שנאמרו עליו הינם שקר גמור".