1 צפייה בגלריה
שדרן הרדיו החרדי החשוד באונס, תקיפות מיניות והטרדות
שדרן הרדיו החרדי החשוד באונס, תקיפות מיניות והטרדות
שדרן הרדיו
(צילום מתוך פייסבוק)
אונס, תקיפה מינית של קטינה והטרדות מיניות ‑ שלוש עדויות מנשים שלא מכירות זו את זו אשר הגיעו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" מתארות כיצד ניצל שדרן רדיו חרדי מפורסם את מעמדו ואת ההערצה שהוא זוכה לה במגזר, כדי לפגוע בהן מינית. אחת מהן הייתה אז נערה בת 15 בלבד, ושימשה כשמרטפית לילדיו.
השלוש מספרות על ההערכה והיראה שחשו כלפיו, ועל התדהמה וההלם שאחזו בהן כשהשתמש ברגשותיהן כדי לפגוע בהן מינית. שלושתן חושפות גם את האשמה והבושה שליוו אותן מאז במשך שנים ארוכות, עד שאזרו אומץ לחשוף את המעשים. אולי גם פרסום התחקירים האחרונים בתקשורת, על הסופר החרדי חיים ולדר ("הארץ") והמחנכת מאולפנת שעלבים ציפי דינר ("ידיעות אחרונות") תרמו לתחושה שהגיע הזמן להפסיק את השתיקה סביב פגיעות מיניות במגזר. העדויות הגיעו תחילה ליוצרת התוכן החרדית חני מלול, שבחודשים האחרונים מתחזקת מאגר שלם של פוגעים מהמגזר הדתי והחרדי, מאז התפוצצות פרשת יהודה משי זהב.
שרה, בתאל ונעמה (כל השמות בכתבה בדויים) מאמינות שהן גם לא היחידות והחליטו לפתוח את הפצעים ולדבר על מה שעברו, כדי להציל אולי נשים נוספות.

שרה: "ממש דחף אותי בכוח"

שרה (30) הייתה נערה חרדית, והשדרן המפורסם היה חבר של משפחתה. "הייתי בחורה עצמאית, אבל מאוד תמימה", היא נזכרת. "הוא היה שולח לי הודעות כמו 'היי מאמי, איזו יפה את, אפשר להתחיל איתך?'. אבל הייתי כאמור מאוד תמימה, ולא הגבתי לו".
באחד הימים יצר איתה השדרן קשר והציע שייפגשו. "נסענו לדירה בבני ברק של קרובת משפחה שלו. עד עכשיו אני לא זוכרת איך הגעתי לשם בדיוק ואיך הוא שיכנע אותי לעלות. יש לי 'בלאק אאוט' מטורף. זה היה מאוד אלים וקצר. הוא נישק אותי וליקק אותי, הכריח אותי לגעת לו באיבר המין. ממש דחף אותי בכוח ואז החדיר אותו אליי. הייתי קפואה לגמרי והרגשתי גועל ממש".

גם אחרי המקרה המשיך השדרן לשמור איתה על קשר. "לא יודעת למה, אבל עניתי לו. ואז הוא הגיע אליי לעבודה והפתיע אותי שם. הוא שוב נישק וליקק אותי בכוח והכריח אותי לגעת באיבר המין שלו. שוב השתתקתי לגמרי וקפאתי".
במשך שנים האשימה שרה את עצמה במה שעברה. "הסתובבתי בתחושת אשמה שאני גרמתי לזה. פחדתי לספר כי חששתי שיאשימו אותי במה שקרה". את ההשפעות הנוראות של האירועים הבינה שרה רק אחרי שהתחתנה. "אי-אפשר להסביר את הכאבים הפיזיים שחוויתי כשניסיתי לקיים יחסי מין עם בעלי. ברובד הנפשי עדיין לא נרפאתי. לאנשים אין מושג מה כמה דקות יכולות לעשות לבן אדם. הצלקת הזאת תלווה אותי עד סוף החיים".

בתאל: "הוא הריח מסיגריות. נגעלתי"

גם בתאל (28) הכירה את השדרן כשהייתה רק בת עשר, כחבר המשפחה. "מגיל צעיר הוא היה אומר לי שאני חמודה ויפה. בגיל 12 הוא ישב לידי בארוחת שבת, ותוך כדי שהוא שר זמירות ליטף לי את הרגל. הרגשתי מאוד לא בנוח, אבל הייתי ילדה ולא ממש הבנתי מה קורה. בגיל 14 הוא אמר לי שהוא דלוק עליי. אפילו לא הבנתי מה זה אומר. הייתי סוג של טרף והוא כנראה חיכה לרגע הנכון ובמקום הנכון".
כשהייתה כאמור בת 15, בזמן ששמרה על ילדיו, היא מספרת, תקף אותה השדרן מינית. "אשתו הזמינה אותי לעשות בייביסיטר וללון אצלם, כי הם חזרו מאוחר מחתונה. אני זוכרת שבשלוש לפנות בוקר קמתי למטבח כדי לשתות מים. פתאום הוא לפת אותי מאחור, נשף לי בעורף ואמר לי 'כמה זמן חיכיתי לרגע הזה'. קפאתי. לא יכולתי להגיב. הוא הגיף את התריסים, התחיל לנשק אותי ודחף לי את הלשון שלו. כל הפה שלו הריח מסיגריות. נגעלתי ממש והוא המשיך פשוט לכפות את עצמו עליי ואמר: 'אני חרמן עלייך, גם את רוצה את זה, אני יודע'".
בתאל הדפה אותו מעליה ורצה לחדר של בתו. "זה לא עזר. הוא הגיע אחריי גם לשם. פתאום אני מרגישה ליקוק באוזן ובצוואר ואז הוא הכניס את הידיים שלו מתחת לבגדים ומישש לי את הגוף והגיע עד לתחתונים. הוא פתח את הרוכסן והוציא את איבר המין שלו. הדפתי אותו ממני תוך שהוא מנשק אותי בכוח, מלקק אותי וממשש לי את הגוף ואומר: 'את גורמת לזין שלי לרקוד'. אני זוכרת שתוך כדי שהוא נוגע בי הוא אמר לי 'כל הבנות דלוקות עליי, ואת זוכה שאני נוגע בך'. ואני רק מתפללת שיעזוב אותי. כשחזרתי הביתה, נכנסתי מיד להתקלח ועדיין הרגשתי את האצבעות שלו על הגוף שלי".

נעמה: "נגע בי מתחת לשולחן"

נעמה (34) הכירה את השדרן המפורסם בפייסבוק. "לפני כשבע שנים שלחתי לו בקשת חברות. לא ספרתי עד חמש וקיבלתי ממנו הודעות בפרטי. מי את, מאיפה את, בת כמה את. התלהבתי ממש שהשדרן הידוע מהרדיו מתעניין בי. נתתי לו את הטלפון שלי והתחלנו לדבר והוא הפך לידיד המשפחה".
אלא שאז, היא מגלה, החל השדרן לשלוח לה הודעות מיניות. "הוא שאל מה אני מחפשת בבחורים. חשבתי שהוא רוצה לשדך לי מישהו, אבל הוא כתב לי: 'אם לא הייתי נשוי, היינו מזמן ביחד. את שחומה, וזה בדיוק מה שאני אוהב'. נחרדתי, לא חשבתי על משהו מיני מצידו כי הוא כפול ממני בגיל. פתאום הגיעה הודעה עם תמונה של איבר המין שלו. חטפתי את השוק של החיים שלי. רעדתי. זו פעם ראשונה שראיתי איבר מין של אדם בוגר. זה דחה אותי ממש".
"ביום הוא יושב עם המשפחה שלי לקפה, ובלילה שולח לי תמונות מיניות. לפעמים כשהוא היה מגיע אלינו לארוחות, הוא היה נוגע בי מתחת לשולחן עם היד או הרגל. גם כשאמרתי לו שאני לא מעוניינת, הוא לא הפסיק להטריד אותי בהודעות".
לדבריה, היא גילתה שאינה היחידה שהוטרדה על ידיו. "יש לי חברה שנחשפה בפניי וגילינו שגם אותה הוא הטריד באותה שיטה. זה מתחיל מהיכרות ידידותית, רכישת אמון ואז פגיעה".
מלול, שאספה את העדויות, אמרה כי שמו של שדרן הרדיו עלה משש נפגעות שונות. "חודשים ארוכים של אין ספור שיחות והתכתבויות הביאו אותנו לתחקיר הזה, הודות לנשים האמיצות שהחליטו שעם כל הקושי והפחד העצום לדבר על הפגיעה, הן רוצות שקולן ישמע", אמרה מלול. "המטרה שלי היא שכל אישה תוכל לספר בביטחון מה קרה לה, בין אם זה 'החלקתי על המדרכה ושברתי את הרגל' ובין אם 'הותקפתי מינית על-ידי אדם מסוים ומשהו בנפש שלי נשבר. אנחנו נהיה כאן להאמין ולחבק את הפצע".
עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את השדרן החרדי, מסר: "למרות פניותינו לקבל פרטים של ה'מתלוננות' המסתוריות - העדפתם את פרסום ה'סנסציה', על פני בירור האמת. כך מנעתם מאיתנו להראות שמדובר בתלונות כוזבות ובראיות מפוברקות. הפיתוי לפרסם מידע כוזב לגבי מרשי גדול, במיוחד בימים אלה בהם ייחוס פגיעות מיניות לחרדים זוכה לרייטינג גבוה. התוצאה היא שהקוראים זכו לקרוא פייק ניוז, מתחילתה הכתבה ועד סופה, בלי שתינתן לקורבן הכתבה אפשרות להראות שהדברים שנאמרו עליו הינם שקר גמור".